garnalen kweken
garnalen kweken
hallo ik wil graag garnalen gaan kweken maar mijn vraag was dus hoe weet je nou of het een jonge of een mijsje is ik wil namelijk 2 jongens en 2 meisjes
omdat ik heel graag baby's wil pak ik garnalen want dat is gewoon nog simpeler als met guppen kweken maar weet iemand ook nog een perfecte inrichting waardoor ze sneller baby's krijgen ofzo mijn aquarium is 60x30x30
omdat ik heel graag baby's wil pak ik garnalen want dat is gewoon nog simpeler als met guppen kweken maar weet iemand ook nog een perfecte inrichting waardoor ze sneller baby's krijgen ofzo mijn aquarium is 60x30x30
-
AirWarrior
- 400-600

Re: garnalen kweken
Over welke garnalen wil je info hebben?
vuurgarnalen
-
AirWarrior
- 400-600

Je moet ze eigenlijk in een groep van minstens 10 houden. Hier zitten dan eigenlijk wel altijd mannetjes en vrouwtjes bij. Er is een kans dat de jongen in de filter terecht komen dus je zou er een panty overheen kunnen doen om dit te voorkomen.
Ook komt ie voor in onze database.
Ook komt ie voor in onze database.
-
AirWarrior
- 400-600

Hier kon ik het niet zo snel vinden.Rickpad schreef: Ook komt ie voor in onze database.
de link gaat direct naar het artikel 
-
AirWarrior
- 400-600

Gezien en ook nog een keer zelf gezocht.
Met "vuurgarnalen" is het niet te vinden, wel met "vuurgarnaal"
Met "vuurgarnalen" is het niet te vinden, wel met "vuurgarnaal"
Heel veel garnaal soorten gaan uit zich zelf voortplanten een specifieke inrichting is niet nodig paar mosballen en mos vinden ze al meer dan genoeg om zich actief te houden (en goede schuilplekken voor de kleintjes).
Wel is er een klein trucje met de waterverversingen:
kouder water heeft meer zuurstof.
Dat zorgt er o.a. weer voor dat het verschalen op gang komt, wat als gevolg kan hebben dat er garnalen zijn die daarna rijp zijn om te paren.
Warmer water valt af te raden als je wilt gaan kweken(daarnaast ook!) en als je oude pijpen in je huis hebt door dat de boiler actief wordt kan het voorkomen dat er metaal in het water komt, dit is ZEER gevaarlijk voor garnalen, het effect mocht alles goed gaan (ik ben geen voorstander) is dat de garnalen een tijd niet gaan paren en kunnen gaan groeien en worden ze iets sterker. (eitjes elke maand dragen is zwaar voor zo'n klein beestje)
Als je vers voer geeft (appel/komkommer) krijgen ze wat meer voedingstoffen binnen die ze wel kunnen gebruiken (wel op tijd eruit halen in verband met je waterwaardes!)
Mocht je eindelijk kleine garnaaltjes krijgen pas op met water verversen ze zijn erg klein en vinden een glijbaan erg leuk, tevens als er veel vrouwtjes eieren dragen pas heel goed op met water verversen als de temperatuur af wijkt dan willen ze nog wel eens de eitjes loslaten.
Kijk goed naar welke garnalen je gaat nemen meerdere soorten is mogelijk alleen controleer of ze niet met elkaar gaan kruisen, er zijn op internet genoeg plekken waar je kan zien hoe het in elkaar zit.
Wel is er een klein trucje met de waterverversingen:
kouder water heeft meer zuurstof.
Dat zorgt er o.a. weer voor dat het verschalen op gang komt, wat als gevolg kan hebben dat er garnalen zijn die daarna rijp zijn om te paren.
Warmer water valt af te raden als je wilt gaan kweken(daarnaast ook!) en als je oude pijpen in je huis hebt door dat de boiler actief wordt kan het voorkomen dat er metaal in het water komt, dit is ZEER gevaarlijk voor garnalen, het effect mocht alles goed gaan (ik ben geen voorstander) is dat de garnalen een tijd niet gaan paren en kunnen gaan groeien en worden ze iets sterker. (eitjes elke maand dragen is zwaar voor zo'n klein beestje)
Als je vers voer geeft (appel/komkommer) krijgen ze wat meer voedingstoffen binnen die ze wel kunnen gebruiken (wel op tijd eruit halen in verband met je waterwaardes!)
Mocht je eindelijk kleine garnaaltjes krijgen pas op met water verversen ze zijn erg klein en vinden een glijbaan erg leuk, tevens als er veel vrouwtjes eieren dragen pas heel goed op met water verversen als de temperatuur af wijkt dan willen ze nog wel eens de eitjes loslaten.
Kijk goed naar welke garnalen je gaat nemen meerdere soorten is mogelijk alleen controleer of ze niet met elkaar gaan kruisen, er zijn op internet genoeg plekken waar je kan zien hoe het in elkaar zit.
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
Heey maar jij zegt nou dat het koud water moet zijn maar mijn aquarium is tropich
Als je water gaat verversen is dat meestal niet de zelfde temperatuur als in je aquarium, ik bedoel met koud water: water dat kouder is dan de aquarium maar niet enorm veel kouder, als je bak 25 graden is zou ik voor 22 graden water gaan.
wat ik vroeger had gedaan was 1 verwarming element in de emmer de andere in de aquarium om zo de temperatuur hetzelfde te krijgen zodat er geen verschil in zat en dus voor zorgde dat ze er niet veel van merkte.
wat ik vroeger had gedaan was 1 verwarming element in de emmer de andere in de aquarium om zo de temperatuur hetzelfde te krijgen zodat er geen verschil in zat en dus voor zorgde dat ze er niet veel van merkte.
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
Je kan dan, ondanks dat het tropisch is, verversen met gewoon koud kraanwater
Neem er wel meer dan 4, anders gaan ze niet kweken omdat ze zich niet op hun gemak voelen. Neem er eerder 10/15
Neem er wel meer dan 4, anders gaan ze niet kweken omdat ze zich niet op hun gemak voelen. Neem er eerder 10/15