Dan toch maar 360x80x80 de bouw
-
peterdenhaag53
- 1000+

Re: Dan toch maar 360x80x80 de bouw
Ahh... wat een prachtige grote bak!
Dit zal echt een sieraad zijn in jullie woning!
Dit zal echt een sieraad zijn in jullie woning!
Dat ziet er goed uit, ik ben jaloers dat je hout al beneden blijft. Mijn houtje ging eerder in het water en blijft nog drijven zonder ballast 
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Eigenlijk maar een woord wat te binnenschiet, wauwwww.
Dat ziet er goed uit zeg.
Dat ziet er goed uit zeg.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
mijn kin ligt op het toetsenbord...
geweldig zeg, wat een prachtige grote bak!!!!
geweldig zeg, wat een prachtige grote bak!!!!
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
Ik zie af van het voornemen om een Amerikaans Cichliden aquarium te maken van het 360cm aquarium.
Ik wil een niet al te hoge temperatuur handhaven in het totale systeem,dit beperkt de viskeuze uit deze gebieden.
Er is wel het een en ander wat ik zou kunnen plaatsen ,maar lang niet alles is even makkelijk verkrijgbaar.
Ik maak van dit aquarium ook weer een Malawi aqaurium,de grotere soorten,vrijzwemmers,rovers.
Ik heb nog wel in het bestaande Malawi aquarium een hoeveelheid Aulaconcaras en rots Cichliden zitten.
Terzijnde tijd zal ik deze vissen weg doen.
Ook in het nieuwe heb ik een groep rots cichliden deze komen van mijn moeder,die had er te veel in haar aquarium,
Een deel van deze vissen kan op de korte termijn weg,ik heb ze er voor nood in onder moeten brengen.
Ik heb een paar stukken in het aquarium gelaten,het overgrote deel van het kienhout zal ik maar op martplaats zetten.
Ik ben van plan om voor het lage rots gedeelte nog een aantal groepen van deze planten te plaatsen,ik moet deze nog gaan bestellen,de zaak waar ik normaal dit soort bestel kan ze niet meer leveren.
(Crinum Thaianum )

Een groot gedeelte van deze vissen ga ik weg doen.
Zo ziet he bestaande aquarium er op het moment uit.
Dit zijn de soorten die ik voor het 360cm aquarium heb gekocht.
> Dimidiochromis Strigatus
> Nimbochromis Fusco
> Cheilochromis euchilus
> Cyrtocara Moorii
> Sciaenochromis fryeri
> Fossochromis Rostratus
Ik heb dit gedaan bij arendsz een hobby kweker uit Almelo ,deze meneer heeft een vrij groot aantal Utaka soorten
en is ook actief op verschillende forums,en heeft een functie op het Malawifreak forum.
Ik moet zeggen dat mij dit daar goed is bevallen,de vissen zijn niet te duur en alles zag er prima uit.
En bovendien is dit een persoon die ook verstand van zaken heeft over dit soort vissen.
Ik ben er dan ook een groot deel van de avond geweest.
Nu wil ik andere hobby kwekers niets tekort doen natuurlijk,lang niet alle ken ik uit eigen ervaring,ik kan alleen zeggen dat ik dit adres kan adviseren voor mensen die vrij goedkoop in een ontspannen sfeer een aantal Malawi(utaka''s) willen kopen.
Ik wil een niet al te hoge temperatuur handhaven in het totale systeem,dit beperkt de viskeuze uit deze gebieden.
Er is wel het een en ander wat ik zou kunnen plaatsen ,maar lang niet alles is even makkelijk verkrijgbaar.
Ik maak van dit aquarium ook weer een Malawi aqaurium,de grotere soorten,vrijzwemmers,rovers.
Ik heb nog wel in het bestaande Malawi aquarium een hoeveelheid Aulaconcaras en rots Cichliden zitten.
Terzijnde tijd zal ik deze vissen weg doen.
Ook in het nieuwe heb ik een groep rots cichliden deze komen van mijn moeder,die had er te veel in haar aquarium,
Een deel van deze vissen kan op de korte termijn weg,ik heb ze er voor nood in onder moeten brengen.
Ik heb een paar stukken in het aquarium gelaten,het overgrote deel van het kienhout zal ik maar op martplaats zetten.
Ik ben van plan om voor het lage rots gedeelte nog een aantal groepen van deze planten te plaatsen,ik moet deze nog gaan bestellen,de zaak waar ik normaal dit soort bestel kan ze niet meer leveren.
(Crinum Thaianum )

Een groot gedeelte van deze vissen ga ik weg doen.
Zo ziet he bestaande aquarium er op het moment uit.
Dit zijn de soorten die ik voor het 360cm aquarium heb gekocht.
> Dimidiochromis Strigatus
> Nimbochromis Fusco
> Cheilochromis euchilus
> Cyrtocara Moorii
> Sciaenochromis fryeri
> Fossochromis Rostratus
Ik heb dit gedaan bij arendsz een hobby kweker uit Almelo ,deze meneer heeft een vrij groot aantal Utaka soorten
en is ook actief op verschillende forums,en heeft een functie op het Malawifreak forum.
Ik moet zeggen dat mij dit daar goed is bevallen,de vissen zijn niet te duur en alles zag er prima uit.
En bovendien is dit een persoon die ook verstand van zaken heeft over dit soort vissen.
Ik ben er dan ook een groot deel van de avond geweest.
Nu wil ik andere hobby kwekers niets tekort doen natuurlijk,lang niet alle ken ik uit eigen ervaring,ik kan alleen zeggen dat ik dit adres kan adviseren voor mensen die vrij goedkoop in een ontspannen sfeer een aantal Malawi(utaka''s) willen kopen.
Hier nog even een overzicht van de filters die ik heb gecombineerd met het bestaande 2200liter aquarium.
Ook is te zien dat ik de water hoogte indicator gemonteerd heb.
Ik heb vershillende tips hier over binnen gekregen,ze waren in de meeste gevallen er werkbaar en uitvoerbaar.
Mijn dank hiervoor.
Ik heb deze manier gekregen van de beheerder van Hobbykwekers.nl,ik vond deze manier goedkoop en makkelijk te monteren,bovendien kan ik als de pijlbuis er uitgetrokken wordt makkelijk de deksels verwijderen.
Met deze manier kan ook niet zo veel mis gaan lijkt mijn.
Hier de oploop naar de filters aan de zijkant van het 2200 liter Malawia aquarium.
Dit zijn ook de twee zijden waar van uit makkelijk onderhoud te plegen is in het aquarium zelf.
De filters zitten met de boven kant ongeveer 70cm van uit de vloer.
Alle delen zijn beloopbaar.
Aan de achterkant is een stuk pvc pijp te zien deze moet ik nog gaan verven.
Dit is eigenlijk een drijver die in een ander stuk pijp zit ,dit gedeelte is in het buffer zelf gemonteerd.
Dit is een van de manieren om de waterhoogte te zien.
Op deze plek bevind zich het water buffer van 250 liter van hier uit wordt de aquarium systeem gevuld.
Dit buffer dien op het moment alleen als buffer waar het koude leiding water wordt voor gewarmd.
En ook om het systeem snel bij te vullen ,de pomp in het buffer die is aangesloten op het filter zelf heeft een vermogen van 5000 liter per uur.
In het buffer zelf zit ook de voeding van het waterleidings net.
Ik moet in het buffer nog een aantal cv leidingen monteren.
De achterkant waar het droog filter staat,het nat filter ,en de warmte wisselaar die op de cv installatie is aangesloten.
In een later stadium van de afwerking van de 2 aquariums ben ik van plan om een zonne collector te maken als bij verwarming dan vooral.
Hier is het voorfilter van het 2200 liter aquarium te zien,voor heen deed dit dienst als zandfilter.
In deze bak komt het water gedeeltelijk van uit het 360cm aquarium eerst terecht voordat het uiteindelijk in het 2200 liter aquarium komt.
Het voorfilter is op het moment niet gevuld,hier moet ik nog een aantal zaken voor gaan bestellen.
Ook zitten er 2 elektrische verwarmings elementen in,deze dienen als backup.......het is niet de bedoeling dat deze vaak aan slaan.
Hier is de waterpijl indicatie te zien van het nat filter.
Het aquarium systeem is aangesloten op de wc,de wc wordt doorgespoeld met aquarium water.
Het water pijl van de filters loopt dan ook langzaam terug met het gebruiken van de wc.
Op het moment vul ik het aquarium systeem een keer per dag bij van uit het buffer.
Dit doe ik met de hand doormiddel van een knop ingedrukt te houden in het schakelkastje wat aan de zijkant zich bevind.
Hier is dit kastje te zien ,de meeste elektrische aansluitingen bevinden zich in het kastje.
Ik heb er voor zorg gedragen dat er geen bv kabels met verbindings delen zo als stekkers zich op de vloer bevinden.
Ook is te zien dat ik de water hoogte indicator gemonteerd heb.
Ik heb vershillende tips hier over binnen gekregen,ze waren in de meeste gevallen er werkbaar en uitvoerbaar.
Mijn dank hiervoor.
Ik heb deze manier gekregen van de beheerder van Hobbykwekers.nl,ik vond deze manier goedkoop en makkelijk te monteren,bovendien kan ik als de pijlbuis er uitgetrokken wordt makkelijk de deksels verwijderen.
Met deze manier kan ook niet zo veel mis gaan lijkt mijn.
Hier de oploop naar de filters aan de zijkant van het 2200 liter Malawia aquarium.
Dit zijn ook de twee zijden waar van uit makkelijk onderhoud te plegen is in het aquarium zelf.
De filters zitten met de boven kant ongeveer 70cm van uit de vloer.
Alle delen zijn beloopbaar.
Aan de achterkant is een stuk pvc pijp te zien deze moet ik nog gaan verven.
Dit is eigenlijk een drijver die in een ander stuk pijp zit ,dit gedeelte is in het buffer zelf gemonteerd.
Dit is een van de manieren om de waterhoogte te zien.
Op deze plek bevind zich het water buffer van 250 liter van hier uit wordt de aquarium systeem gevuld.
Dit buffer dien op het moment alleen als buffer waar het koude leiding water wordt voor gewarmd.
En ook om het systeem snel bij te vullen ,de pomp in het buffer die is aangesloten op het filter zelf heeft een vermogen van 5000 liter per uur.
In het buffer zelf zit ook de voeding van het waterleidings net.
Ik moet in het buffer nog een aantal cv leidingen monteren.
De achterkant waar het droog filter staat,het nat filter ,en de warmte wisselaar die op de cv installatie is aangesloten.
In een later stadium van de afwerking van de 2 aquariums ben ik van plan om een zonne collector te maken als bij verwarming dan vooral.
Hier is het voorfilter van het 2200 liter aquarium te zien,voor heen deed dit dienst als zandfilter.
In deze bak komt het water gedeeltelijk van uit het 360cm aquarium eerst terecht voordat het uiteindelijk in het 2200 liter aquarium komt.
Het voorfilter is op het moment niet gevuld,hier moet ik nog een aantal zaken voor gaan bestellen.
Ook zitten er 2 elektrische verwarmings elementen in,deze dienen als backup.......het is niet de bedoeling dat deze vaak aan slaan.
Hier is de waterpijl indicatie te zien van het nat filter.
Het aquarium systeem is aangesloten op de wc,de wc wordt doorgespoeld met aquarium water.
Het water pijl van de filters loopt dan ook langzaam terug met het gebruiken van de wc.
Op het moment vul ik het aquarium systeem een keer per dag bij van uit het buffer.
Dit doe ik met de hand doormiddel van een knop ingedrukt te houden in het schakelkastje wat aan de zijkant zich bevind.
Hier is dit kastje te zien ,de meeste elektrische aansluitingen bevinden zich in het kastje.
Ik heb er voor zorg gedragen dat er geen bv kabels met verbindings delen zo als stekkers zich op de vloer bevinden.
Dat ziet er goed uit, handig opgelost met de hoogte indicator. Ik neem aan dat in deze buis lucht zit wat omhoog gedrukt word door het water?
Ja in de buis zit gewoon lucht aan de boven en onderkant zit er een deksel opgelijmd.Bertus schreef:Dat ziet er goed uit, handig opgelost met de hoogte indicator. Ik neem aan dat in deze buis lucht zit wat omhoog gedrukt word door het water?
Dacht ik al, en die staat weer in een buis welk net iets groter is gevuld met water. Simpel maar erg effectief z'n drijver 
-
tomenden
- 200-400

- Contacteer:
knap staaltje denkwerk hoor !!!!
Het is een mooie bak geworden.
Wel lekker dat je de ruimte hebt om iets moois te creëren.
Het is een mooie bak geworden.
Wel lekker dat je de ruimte hebt om iets moois te creëren.
Momenteel geen bak meer.
Oriënterend voor een Paludarium
Oriënterend voor een Paludarium
Ik ben de laatse tijd veel weg geweest met mijn gezin,pretparken,zwemmen en dit soort zaken.
Ik had mij ook voorgenomen om geen geld meer uit te geven in deze laatste maanden.
Met het aquarium gaat het allemaal prima,ik heb ook geen problemen ghad met de vissen die ik heb uit gezet,ik wou nog een filmpje en foto's maken maar wou wachten tot ik de nieuw bestelde lampen geplaatst had(nieuwe powerleds E27 lampen voor in de hanglampen).
Ten tijde van zo'n beetje de laaste post in deze topic had ik deze besteld bij een online shop.........ik ben nu dan eindelijk zo ver dat het bedrijf het bestaalde bedrag weer gaat crediteren naar mijn rekening...ik heb de lampen natuurlijk nooit gehad.
Ik heb gisteren wel bij een ander bedrijf nieuwe lampen besteld ,en ik hoop dat ik ze de aankomende week binnen krijg.
Ook heb ik gisteren planten besteld voor het 360cm aquarium,soorten die met het soort vissen welke ik op dit moment heb samen gaan.
Crinum Thaianum
Vallesneria Giganthea
Anubias Congensis
Crinum Calimistratum
Ik heb de planten besteld bij Van de Velde waterplanten bv
Bij na lezen van de bestel info kwam ik er achter dat ik had aangevinkt om de planten op te halen.....ik heb maar snel een mailtje verzonden dat dit niet mijn bedoeling is p:
Ik hoop dat ik de planten ook volgende week binnen krijg,ik moet verder nog een aantal dek ruilten kopen,dit ga ik doen bij Veldhuis.
Met de verwarming doormiddel van de cv wisselaar kan ik nu wel zeggen dat er maar een hele beperkte tijd is geweest in het laatste half jaar dat ik doormiddel van de wisselaar het geheel niet meer alleen kon opwarmen doormiddel van de cv wisselaar.
Dus ik kan zeggen dat ik ook op dit gebied erg tevreden ben .
Ik had mij ook voorgenomen om geen geld meer uit te geven in deze laatste maanden.
Met het aquarium gaat het allemaal prima,ik heb ook geen problemen ghad met de vissen die ik heb uit gezet,ik wou nog een filmpje en foto's maken maar wou wachten tot ik de nieuw bestelde lampen geplaatst had(nieuwe powerleds E27 lampen voor in de hanglampen).
Ten tijde van zo'n beetje de laaste post in deze topic had ik deze besteld bij een online shop.........ik ben nu dan eindelijk zo ver dat het bedrijf het bestaalde bedrag weer gaat crediteren naar mijn rekening...ik heb de lampen natuurlijk nooit gehad.
Ik heb gisteren wel bij een ander bedrijf nieuwe lampen besteld ,en ik hoop dat ik ze de aankomende week binnen krijg.
Ook heb ik gisteren planten besteld voor het 360cm aquarium,soorten die met het soort vissen welke ik op dit moment heb samen gaan.
Crinum Thaianum
Vallesneria Giganthea
Anubias Congensis
Crinum Calimistratum
Ik heb de planten besteld bij Van de Velde waterplanten bv
Bij na lezen van de bestel info kwam ik er achter dat ik had aangevinkt om de planten op te halen.....ik heb maar snel een mailtje verzonden dat dit niet mijn bedoeling is p:
Ik hoop dat ik de planten ook volgende week binnen krijg,ik moet verder nog een aantal dek ruilten kopen,dit ga ik doen bij Veldhuis.
Met de verwarming doormiddel van de cv wisselaar kan ik nu wel zeggen dat er maar een hele beperkte tijd is geweest in het laatste half jaar dat ik doormiddel van de wisselaar het geheel niet meer alleen kon opwarmen doormiddel van de cv wisselaar.
Dus ik kan zeggen dat ik ook op dit gebied erg tevreden ben .
Was ook veel te lekker weer om binnen bezig te zijn. Project wisselaar goed geslaagd dus, das goed nieuws in deze tijd.
Ik heb de nieuw bestelde lampen nu binnen,ik de kleur en efect in het aquarium gestest en heb besloten om nu alle hang lampen met de 4.5 watt leds te gaan uitrusten,dit betekend dat ik nog 2 van deze lampen moet gaan bij bestellen.

Op deze foto is het kleur verschil tussen dag licht en koudwit goed te zien,de meest rechtse stuk op de aquarium bodem is verlicht met koudwit.

Op deze foto is het kleur verschil tussen dag licht en koudwit goed te zien,de meest rechtse stuk op de aquarium bodem is verlicht met koudwit.
Zijn mooie spots hoor, je gaat nu overall warm wit in plaatsen dan?
Ja ik ga in de 2 overige hanglampen ook de zelfde spots plaatsen als de 3 in het midden,deze lampen hebben hebben als kleur daglicht.Kevin schreef:Zijn mooie spots hoor, je gaat nu overall warm wit in plaatsen dan?
Deze kleur vind ik het mooist,met warmwit of koudwit om de gewenste kleur te krijgen moet ik ze gaam combineren,dit is lastig.
Ik heb ook veel moeite moeten doen om dit soort leds te vinden in dachtlicht.
Een deel van de dag branden er ook nog 3 spots die aan de balk aan het plafond hangen,deze spots hebben warmwit als kleur.