vuurgarnalen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
pasjen
0-200
0-200

vuurgarnalen

Bericht door pasjen »

sinds vorige week ben ik in het bezit van 2 minibaby vuurgarnaaltjes, die per ongeluk met het mos wat ik heb gekregen zijn meegelift. Ik was aangenaam verrast :D Deze heb ik nu in een guppyopkweekbakje in het paludarium hangen met wat mos. Ze doen het prima en zijn al flink gegroeid in een week.
nu heb ik veel gelezen over dit soort maar ik kan nergens vinden vanaf wanneer je ongeveer het geslacht kan bepalen.
wie kan mij dit vertellen?

Visje in het water
1000+
1000+

Re: vuurgarnalen

Bericht door Visje in het water »

Hallo,
Wat een leuke verrassing!
Ga je er meer bij nemen? Zou wel erg leuk zijn voor ze! Ze leven het leeft met z'n (min.) tienen of meer.

Geslacht.... Je kan dat vrij snel zien hoor, alleen de exacte leeftijd zou ik niet durven te zeggen. Misschien na twee maanden???? Ik ben benieuwd wat meer ervaren leden kunnen vertellen hierover.

Kijk eens op internet naar de verschillen dan zal je merken, dat dit redelijk goed te zien is.
Nou, veel plezier met je nieuwe vriendjes hihi ;) :vis:
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

Onderwerp auteur
pasjen
0-200
0-200

Bericht door pasjen »

het was inderdaad de bedoeling dat er een groep in het paludarium zou komen. diegene van wie ik ze zou krijgen had ze de dag ervoor gevangen en waren op de dag dat ik ze zou krijgen allemaal dood, heel sneu. Dus nu moet ik even geduld hebben tot zijn kweek weer is aangegroeid, in de tussentijd geniet ik van de minigarnaaltjes. ik ben al blij dat ze met zijn tweeën zijn.

Onderwerp auteur
pasjen
0-200
0-200

Bericht door pasjen »

in ieder geval bedankt voor je reactie, visje in het water.
zijn er nog meer ervaren garnalen liefhebbers die mij van info/tips kan voorzien, heb heel google doorgespit.
voor mij is dit geheel een nieuw iets.

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Echt het geslacht bepalen is niet echt gemakkelijk, er zijn ook mannetjes die vrij rood zijn en er zijn ook vrouwtjes die weer witter zijn ;)
Zou wel, zoals Marja (visje in het water) aangeeft, het groepje uit gaan breiden. Maar zo te lezen ben je dat van plan :D Succes verder en veel plezier met ze :D

Onderwerp auteur
pasjen
0-200
0-200

Bericht door pasjen »

afwachten dus, gaat goed komen.
dank je wel fabian