Wederom alvast dank voor de reacties!
Overplaatsen baby-appelslakjes 3mm
Overplaatsen baby-appelslakjes 3mm
En nog een vraagje hihi.. Ik heb vier baby-appeltjes met een theezeefje uit de 60 cm-bak gevist, doordat ze zich laten vallen als je met het theezeefje ze op probeert te lepelen. Op dat moment schepte ik ze uit het water (als ze zich dus lieten vallen). Daarna in mijn 40 cm-bak gegooid, die (ongeveer) qua hardheid dezelfde waterwaarden heeft als de grote bak, maar alleen een stuk minder nitraat. Nou bedacht ik me dat dat misschien helemaal niet zo slakvriendelijk van me was
Kunnen die babyslakjes hier wel tegen? (Weet eigenlijk niet goed waarom niet... maar dat is oprechte onwetendheid
) Hopelijk leven ze morgen nog... En ook handig om te weten voor de toekomst trouwens, met die 100 baby's in een 60 cm bak, what to do en what not to do.
Re: Overplaatsen baby-appelslakjes 3mm
Ze zijn nog erg kwetsbaar als ze zo klein zijn en je breekt ze snel. Ik dacht ook dat ze nog niet boven water konden maar neem aan dat je ze niet 10 minuten uit het water hebt gelaten
.
Het duurt een aardige tijd voor ze groot genoeg zijn om weg te doen en ze eten en poepen ontzettend veel. Weet dus waar je aan begonnen bent. Ook vervuilen ze je water best wel dus blijf goed verversen!
En waar je ze kwijt kan... wellicht hier aanbieden of op markplaats. Anders wil een lfs in de buurt ze misschien wel overnemen.
Het duurt een aardige tijd voor ze groot genoeg zijn om weg te doen en ze eten en poepen ontzettend veel. Weet dus waar je aan begonnen bent. Ook vervuilen ze je water best wel dus blijf goed verversen!
En waar je ze kwijt kan... wellicht hier aanbieden of op markplaats. Anders wil een lfs in de buurt ze misschien wel overnemen.
Hallo