Een vraagje.
Zo als ik in me voorstel berichtje had geplaatst heb ik net een neiuwe bakje gekocht.
Alles gedaan zo als het hoorden pompje er in steentjes er in platjes alles er in wat er
in hoorde (geen vissen.)
Het water was na anderhalve week goed helder ik met een potje water naar een
dierenzaak waar ik me visje vandaan heb.
Ik heb me water laten testen en alles was het goed.
we zijn nu ruim een week verder en heb onder tussen visjes er in.
Nu is mijn water weer troebel helemaal grijs.
Mijn visjes doen het nog wel en heb zelfs twee baby er bij.
Maar het water ziet er echt niet uit.
De pomp doet het het wel en is ook meerder keren schoon gemaakt.
ik heb ook flesjes gekreegen voor het harden water schoon te maken en nog zo
potje van bacterien weg te hallen weet iemand wat ik er aan kan doen?
En is het mogelijk om de visjes er uit te hallen en de aquarium te verschonen of iets?
Ik heb het neit gedaan want ik weet wel dat het water ze tijd heb om te reinigen en
je kan de visjes neit op het drogen leggen om het maar zo te zeggen.
Maar zijn daar misschien ander dingen voor dat je kan doen?
Mijn water is weer troebel.
-
Loontje_visje
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Mijn water is weer troebel.
Hoi Loontje.
In princiepe maken we de filter bijna nooit schoon, en blijven de vissen in het aquarium tijdens het waterversen want je ververst nooit meer dan 25 a 30 % per keer.
maar jij had een heel klein bakje nietwaar? misschien kun je even zeggen hoe groot hij is of hoeveel liter er in gaat. En wat voor filter je hebt ik ook wel handig om even te weten.
In princiepe maken we de filter bijna nooit schoon, en blijven de vissen in het aquarium tijdens het waterversen want je ververst nooit meer dan 25 a 30 % per keer.
maar jij had een heel klein bakje nietwaar? misschien kun je even zeggen hoe groot hij is of hoeveel liter er in gaat. En wat voor filter je hebt ik ook wel handig om even te weten.
Re: Mijn water is weer troebel.
Hoe heet het spul in de flesjes die je gekocht hebt?
profito van aqualife zorgt voor troebel water als je het er net in gegooit hebt, maar dit trekt na 1 dag weer weg normaal gesproken.
profito van aqualife zorgt voor troebel water als je het er net in gegooit hebt, maar dit trekt na 1 dag weer weg normaal gesproken.
gr, Rico