betrouwbaarheid scubba cisee element
-
josorie1
Onderwerp auteur - 0-200

ik heb een verw element gekocht van scubba cisee 50 W maar dat element is niet te stellen de schaal komt niet overeen met de temperatuur. Het ding staat inmiddels teruggeschroeft naar 18 graden celsius en het verwarmd 25 graden. Staan deze element als betrouwbaar te boek? Of is het een regelrechte weggooier
Re: betrouwbaarheid scubba cisee element
Ken het merk zelf niet, maar de meeste wijken wel wat af, alleen deze wel heel erg.
Zou er mee terug gaan als het mogelijk is.
Beste ervaringen heb ik Hydor en Jager.
Zou er mee terug gaan als het mogelijk is.
Beste ervaringen heb ik Hydor en Jager.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Als je hem op 18 zet en hij verwarmt hem door tot 25 zou hij hier een enkeltje kliko krijgen 
Heb je hem rechtop in het water of liggend?
Heb je hem rechtop in het water of liggend?
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-
josorie1
Onderwerp auteur - 0-200

gevaarlijk verwarmingselement
ik heb nu 7 maanden een verwarmings staaf van scuba sicce 50 W maar dat ding is onbetrouwbaar. Er staat een schaal op van 16 graden tot 34 graden maar ik moet m steeds verder terugschroeven. Pijltje staat nu bij 18 graden maar hij verwarmd de bak 25 graden (verlichting is uit hoor) Dat is toch linke boel want je kan er niet vanuit gaan dat ie verwarmt wat je ingeeft. Heb
je garantie op zo'n ding. Wie weet wat een veilige verw staaf is??
-
josorie1
Onderwerp auteur - 0-200

heb 'm met de zuignappen schuin tegen de achterwand geplaatst. Begreep dat Hydor elementen toppie en veilig zijn.
Ok, schuin of plat is inderdaad beter.
Sommige elementen willen wel eens aan en uit gaan omdat de warmte direct langs het element opstijgt en het element meteen denk dat het warm genoeg is.
Ik zou hem in ieder geval eruit gooien en een nieuwe Hydor of jager halen. Die zijn idd betrouwbaar.
Sommige elementen willen wel eens aan en uit gaan omdat de warmte direct langs het element opstijgt en het element meteen denk dat het warm genoeg is.
Ik zou hem in ieder geval eruit gooien en een nieuwe Hydor of jager halen. Die zijn idd betrouwbaar.
gevaarlijk verwarmingselement
Normaal zit er een jaar garantie op dus daar kun je mee terug naar de winkel gaan.
Dit ding is zwaar onbetrouwbaar en straks stopt hij misschien helemaal niet meer en loopt je bak op tot de 35 graden
Dit ding is zwaar onbetrouwbaar en straks stopt hij misschien helemaal niet meer en loopt je bak op tot de 35 graden
Re: gevaarlijk verwarmingselement
Meteen afstand doen van dat ding en een andere ophalen 
Waarom heb je een dubbel topic gemaakt? http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=8&t=7522
Waarom heb je een dubbel topic gemaakt? http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=8&t=7522
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Ik ben zo vrij geweest de 2 onderwerpen samen te voegen dan blijft het forum wat overzichtelijker.
-
josorie1
Onderwerp auteur - 0-200

Inmiddels heb ik de scubba sicee ingewisseld voor een ander exemplaar van cisee en die doet het voortreffelijk. Mijn vorige was dus een maandagochtend scubba cisee. Nu geeft hij uiterst naukeurig aan. Kenners latebn mij weten dat scubba zeer betrouwbare elementen zijn en al lang gebruikt worden.
trouwens i.t.t. wat aquarianen beweren kan een element rechtstandig geplaatst worden. Daar zijn ze immers om gebouwd zodat je de regelaar ten allen tijden kan bedienen die net boven water uitsteekkt. Je moet wel zorgen dat je filter voldoende uitstroomt om zodoende een gelijkmatige verwarming v h water te krijgen
trouwens i.t.t. wat aquarianen beweren kan een element rechtstandig geplaatst worden. Daar zijn ze immers om gebouwd zodat je de regelaar ten allen tijden kan bedienen die net boven water uitsteekkt. Je moet wel zorgen dat je filter voldoende uitstroomt om zodoende een gelijkmatige verwarming v h water te krijgen