Hallo,
Ik word er wat wanhopig van. Mijn bak wordt langzaam over genomen door penseelalg. Ik weet niet waar ik moet beginnen om de neergaande spiraal te keren.
Wie wil met mij meedenken om mijn bak weer gezond te krijgen
Groeten saskia
PENSEELALG help!
Re: PENSEELALG help!
hoi Saskia,
balen zeg!
heb je de waardes al eens (laten) meten?
hoevaak en hoeveel ververs je?
en hoevaak en hoeveel voer je?
en wat gebruik je aan plantenvoeding?
balen zeg!
heb je de waardes al eens (laten) meten?
hoevaak en hoeveel ververs je?
en hoevaak en hoeveel voer je?
en wat gebruik je aan plantenvoeding?
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
Hoi Saskia,
heb je wel eens EasyCarbo geprobeerd... heeft bij mij absoluut het penseelalg probleem opgelost.
heb je wel eens EasyCarbo geprobeerd... heeft bij mij absoluut het penseelalg probleem opgelost.
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Hallo marja en patman,
Ik test mijn waardes regelmatig met de sera druppeltest.
Ph 7
Gh. 6
Kh. 5
Fosfaat. 0
Nitraat. 0
Ik ververs iedere week 40 tot 50 liter
Geef profito voor 150 liter en Fe
Voeg nu stockoplossing nitraat en fosfaat toe maar heb het gevoel dat het averechts werkt
2xt5 lamp. Tot gisteren met reflectoren. Gisteren de achterste verwijderd. Lampen branden 10 uur. Half jaar geleden 1 lamp vervangen. Het probleem valt een beetje samen met deze nieuwe lamp lijkt wel.
CO2 40 bellen per minuut ik heb sinds orige week het aantal opgevoerd van 30 naar 40 bellen
De algen groeien al wel een half jaar. Planten stagneerde, er zit nu weer wat groei in omdat ik meer voeding geef. Eerst wekelijkse oeding oor hoeveelheid ververst water. Nu voeding voor 150 liter. Heb pas profito gekocht, voorheen een voeding die ik zelf op moest lossen in een liter water.
De bak staat nu 3 jaar. Er zit dus een oude voedingsbodem in. Ondertussen hebben veel planten kleibolletjes.
Hebben jullie hier iets aan.
Groeten saskia
Ik test mijn waardes regelmatig met de sera druppeltest.
Ph 7
Gh. 6
Kh. 5
Fosfaat. 0
Nitraat. 0
Ik ververs iedere week 40 tot 50 liter
Geef profito voor 150 liter en Fe
Voeg nu stockoplossing nitraat en fosfaat toe maar heb het gevoel dat het averechts werkt
2xt5 lamp. Tot gisteren met reflectoren. Gisteren de achterste verwijderd. Lampen branden 10 uur. Half jaar geleden 1 lamp vervangen. Het probleem valt een beetje samen met deze nieuwe lamp lijkt wel.
CO2 40 bellen per minuut ik heb sinds orige week het aantal opgevoerd van 30 naar 40 bellen
De algen groeien al wel een half jaar. Planten stagneerde, er zit nu weer wat groei in omdat ik meer voeding geef. Eerst wekelijkse oeding oor hoeveelheid ververst water. Nu voeding voor 150 liter. Heb pas profito gekocht, voorheen een voeding die ik zelf op moest lossen in een liter water.
De bak staat nu 3 jaar. Er zit dus een oude voedingsbodem in. Ondertussen hebben veel planten kleibolletjes.
Hebben jullie hier iets aan.
Groeten saskia
Niemand ervaring met deze alg of tips waar ik het beste kan beginnen met het probleem op te lossen?
Saskia
Saskia
Ik zou zoveel mogelijk proberen te verwijderen en dan een andere hoeveelheid voeding proberen te geven
Kijken wat er dan gebeurd. Want alg is het gevolg van dat er geen goed balans is tussen licht, voeding en CO2.
Succes!
Succes!
Zoals ik in mijn eerste reactie vroeg (maar geen antwoord op heb gekregen
'), heb je wel eens EasyCarbo gebruikt?

het verhaal...http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=6&t=7

het verhaal...http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=6&t=7
Groeten,
Patrick
Patrick
PENSEELALG help!
Net als Patrick, hier ook fikse last gehad van deze alg, williswaar in de baardalg variant maar blijft een roodwier, zoals Patrick zegt is dit soort allergisch voor easycarbo, ik meen dat we het er in een ander topic ook over gehad hebben maar welke precies 
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
-
peterdenhaag53
- 1000+

Mee eens met bovenstaande reacties. EasyCarbo toevoegen.
CO2 in combinatie met nitraattoevoegingen verhogen de zoutconcentraties en daar houden roodwieren van!
CO2 in combinatie met nitraattoevoegingen verhogen de zoutconcentraties en daar houden roodwieren van!
En? Al vorderingen?