Speciekuip ombouwen tot Betta paradijs
Re: Speciekuip ombouwen tot Betta paradijs
Nou ja, ik ben niet zo handig en ook nog eens ontzettend ongeduldig dus ben benieuwd hoe dit me afgaat. Volgende week kan ik beginnen. Kan niet wachten
.
Haha,, ik kan ook ni wachten totdat ik kan beginnen
. Nouja, het kitten met de stenen duurt 1 dag, dan moet het een paar dagen drogen, en dan als t helemaal uitgehard is,, ben ik weer 1 dag bezig met mn aquarium 
Apart Fab, blij dat de speciekuip niet doorgaat dat gaf me enorm gevoel van dicht, donker en opgesloten.
Dat kon wel eens een heel apart bakje worden, spannend.
groetjes Agnes
groetjes Agnes
groetjes Agnes
Dat wachten is balen hè. Het grote nadeel aan de aquariumhobby.Rick. schreef:Haha,, ik kan ook ni wachten totdat ik kan beginnen. Nouja, het kitten met de stenen duurt 1 dag, dan moet het een paar dagen drogen, en dan als t helemaal uitgehard is,, ben ik weer 1 dag bezig met mn aquarium
Nu wordt het ook nog dicht donker en opgesloten, enige verschil met het uiteindelijke resultaat is dat ik een stukje ruit aan de voorkant vrijlaat zodat ik m'n mooie Betta's ook van de zijkant kan zienRita M schreef:Apart Fab, blij dat de speciekuip niet doorgaat dat gaf me enorm gevoel van dicht, donker en opgesloten.
Hier moet het gebeuren dan komen te staan. De plaat is 120x60 ik heb dus aan de achterkant en de zijkanten 20 cm. voor de pur. Aan de voorkant 10 cm. Moet lukken
. Ik moet alleen m'n varken ff verplaatsen
.
Heb net ook m'n LED-spotjes binnengekregen. Het zijn 15W spotjes en geven een flinke partij licht. Scheen er net per ongeluk mee in m'n ogen en ik zie nog aardig wat vlekken
.
Door de klem zijn ze makkelijk te bevestigen en er zitten zelfs zuignapjes aan de klem. De kleur licht is warmwit. In een aquarium zou dat niet mooi zijn, maar denk dat het hier prima voor geschikt is.

Heb net ook m'n LED-spotjes binnengekregen. Het zijn 15W spotjes en geven een flinke partij licht. Scheen er net per ongeluk mee in m'n ogen en ik zie nog aardig wat vlekken
Door de klem zijn ze makkelijk te bevestigen en er zitten zelfs zuignapjes aan de klem. De kleur licht is warmwit. In een aquarium zou dat niet mooi zijn, maar denk dat het hier prima voor geschikt is.

Nou maar hopen dat het varken meewerkt
Ben toch wel benieuwd naar hoe het eruit komt te zien.
Als je het pur er aan de buitenkant tegenaan smeert is van binnenuit het aquarium de pur-kleur goed te zien. Dit zal er waarschijnlijk raar uit komen te zien. Misschien dat het een idee is eerst je aquarium aan de buitenkant te verven voordat je gaat purren? Zo kan jij in ieder geval zelf bepalen welke kleur het wordt..
Spotjes lijken mij wel geschikt voor jou toepassing
Ben toch wel benieuwd naar hoe het eruit komt te zien.
Als je het pur er aan de buitenkant tegenaan smeert is van binnenuit het aquarium de pur-kleur goed te zien. Dit zal er waarschijnlijk raar uit komen te zien. Misschien dat het een idee is eerst je aquarium aan de buitenkant te verven voordat je gaat purren? Zo kan jij in ieder geval zelf bepalen welke kleur het wordt..
Spotjes lijken mij wel geschikt voor jou toepassing
Je weet hoe koppig varkens zijn he
.
Daar had ik nog niet aan gedacht
. Als het goed is zie je de pur niet aan de binnenkant, want ik doe aan de binnenkant van het aquarium ook pur tot aan de waterlijn. Verder komen er heeeeeel veel planten in, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Mocht het toch zichtbaar zijn dan laat ik er alg overheen groeien (als dat een beetje wil), maar bedankt voor het meedenken
.
Kwam op internet de spotjes tegen voor 7,95 per stuk. Is geen geld toch? Ik had eerst geen rekening gehouden met verlichting, maar de plek op mijn kamer is vrij donker dus ik denk dat de planten het dan wel heel lastig zouden krijgen.
Morgen even voor pur en tegellijm kijken en donderdag het aquarium ophalen. Heb er zin in
.
Daar had ik nog niet aan gedacht
Kwam op internet de spotjes tegen voor 7,95 per stuk. Is geen geld toch? Ik had eerst geen rekening gehouden met verlichting, maar de plek op mijn kamer is vrij donker dus ik denk dat de planten het dan wel heel lastig zouden krijgen.
Morgen even voor pur en tegellijm kijken en donderdag het aquarium ophalen. Heb er zin in
Helaas moet ik stoppen met dit project. Wegens omstandigheden neem ik de 3 cavia's over van vrienden van mij. De enige plaats waar de kooi kan staan is de plaats waar ik mijn Betta paradijsje wou maken. Ik vind het erg jammer, maar ik kan die beestjes niet aan hun lot overlaten.
gelijk heb je hoor!
en wat in het vat zit....
en wat in het vat zit....
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
Een zeer diervriendelijke keuze 
Ahh balen!
Maar wel lief van je dat je de beestjes overneemt en verder verzorgt