Okee jongens, ik heb toch nog genoeg te doen voordat ik de vissen te water kan laten. Mijn Tetratec externe filter lekt namelijk

Doet ie wel vaker en als ik hem dan opnieuw aansluit is het meestal weg. Deze keer niet helaas, dus ik ben er dit weekend wel even zoet mee denk ik..
Ik heb ook de waterwaardes gechecked:
PH: 7/7,5
GH: 9
KH: 5
NH4/3: 0
NO3: 10
FE: 0
Er gebeurt nog niet veel in de bak, maar ik heb zojuist ijzer toegevoegd en misschien kan de KH nog ietsjes hoger.
Verder wil ik nog de kap wit spuiten en een mooi ophangsysteem maken voor het zweven. Die touwtjes zien er nog een beetje shabby uit

Als dat is gebeurd nog even mijn floramate dimmer nader bekijken want volgens mij had ik deze verkeerd aangesloten zodat de tl buis alleen maar 50% lichtopbrengst gaf, volgens mij niet helemaal de bedoeling..
Wat de visjes betreft: tja, ik zoek natuurlijk wel naar een goede combi maar ik ben nou eenmaal heel erg gesteld op mijn clowntjes

Ik begrijp wel dat ze groeien en uiteindelijk in een grotere bak thuishoren maar nu wil ik nog van ze genieten. Als de bak flink volgebouwd is met planten dan zullen de kersenbuiken ook meer hun plekje moeten kunnen vinden, ik ga de bak ook niet helemaal proppie volgooien met vissen..