NIEUW PROJECT: Amano meterbak

Plaats reactie

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Re: NIEUW PROJECT: Amano meterbak

Bericht door marlieke »

Onwijs bedankt jongens, ik ben blij met jullie reacties :) Hij staat nu bijna een week te draaien en het troebele en gele is grotendeels aan het verdwijnen. Ik heb een bio co2 opgezet want mijn planten trekken het tot dusver nog niet echt goed in de bak. Hopelijk trekt dat bij als de visjes erin gaan!

Ow het is zo spannend! Ik wil dit weekend het hout gaan volgooien met planten en dan mogen de visjes komen koekeloeren :mrgreen:

Misschien vanavond weer een foto en natuurlijk even de waterwaarden checken :coffee:
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Rick.
200-400
200-400

Bericht door Rick. »

Zo wat gaat dat toch wel hard he.. Hij staat alweer n week .:o
Welke vissen komen r in? :D

Mitchel
1000+
1000+

Bericht door Mitchel »

Is dat niet wat te snel om de vissen er na 1 week er al in te doen?
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Jaaa dat is snel, maar mijn bijnaam is pietje ongeduld en als de waardes goed zijn dan komt het goed :) Ik zet ook een deel van het water uit hun huidige bak over, dat helpt.

Ik weet nog niet wat ik erbij ga doen. Ik heb nu 2 ancistrussen; 1 maanvis; 2 clownbotia's en een gup. Afschuwelijke combinatie, ik weet het ;)
De clowntjes en de ancistrussen hou ik in ieder geval. Als iemand mijn maanvis een mooi thuis kan bieden dan graag.

Ik denk dat ik het volgende bestand erin ga doen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
schooltje tetra's / paartje kersenbuiken / clowntjes / choco of honinggoerami's / ancistrussen
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

dickportugal
1000+
1000+

Bericht door dickportugal »

Lijkt me geen goede combi. Kersenbuiken kunnen vrij agressief zijn en willen hard water, chocolade goeramis zijn schuw en willen zacht water. Ik heb vroeger 25-30 jaar geleden een aantal keer geprobeerd met choco's , nooit een succes geworden, ze zijn erg gevoelig.

Alrik
1000+
1000+

Bericht door Alrik »

Vindt het ook wel redelijk snel hoor, maar inderdaad, als de waardes goed zijn..
Misschien wel een idee om de vissen verdeeld over 2-3 weken toe te voegen om pieken te voorkomen.

dickportugal
1000+
1000+

Bericht door dickportugal »

Dat de waardes nu goed zijn, zegt niet zoveel, de nitrietpiek komt pas na 3-4 weken. Ik zou wachten tot een week of 4

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

4 weken??? Holymoly! :shock: Lieverds, bedankt voor jullie goede zorgen maar ik ga niet 4 weken wachten. Wat ik wel ga doen is de vissen gefaseerd erin doen. Eerst mag de gup de eerste ronde overleven en dan de ancistrussen. Volgende week komen er dan nieuwe vissen bij.

Okee dus geen choco's, hebben jullie nog leuke suggesties? Misschien een koppel betta's?
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Jones
600-800
600-800

Bericht door Jones »

3 weken is in principe lang genoeg. Het is echt aan te raden om te wachten anders kunnen je vissen ziek worden of doodgaan.

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Waauuw, prachtig Marlieke :D ziet er echt heel mooi uit :Cheer:
2 puntjes van aandacht:
1) die kloof tussen het hout zou ik persoonlijk opvullen, mooie Crypto ertussen of zo. Een groene, lijkt me.
2) ik zou in een meterbak geen kersenbuiken of clownbotia's doen, dat gaat echt fout.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Okee jongens, ik heb toch nog genoeg te doen voordat ik de vissen te water kan laten. Mijn Tetratec externe filter lekt namelijk :cry: Doet ie wel vaker en als ik hem dan opnieuw aansluit is het meestal weg. Deze keer niet helaas, dus ik ben er dit weekend wel even zoet mee denk ik..

Ik heb ook de waterwaardes gechecked:

PH: 7/7,5
GH: 9
KH: 5
NH4/3: 0
NO3: 10
FE: 0

Er gebeurt nog niet veel in de bak, maar ik heb zojuist ijzer toegevoegd en misschien kan de KH nog ietsjes hoger.

Verder wil ik nog de kap wit spuiten en een mooi ophangsysteem maken voor het zweven. Die touwtjes zien er nog een beetje shabby uit ;) Als dat is gebeurd nog even mijn floramate dimmer nader bekijken want volgens mij had ik deze verkeerd aangesloten zodat de tl buis alleen maar 50% lichtopbrengst gaf, volgens mij niet helemaal de bedoeling..

Wat de visjes betreft: tja, ik zoek natuurlijk wel naar een goede combi maar ik ben nou eenmaal heel erg gesteld op mijn clowntjes :lol: Ik begrijp wel dat ze groeien en uiteindelijk in een grotere bak thuishoren maar nu wil ik nog van ze genieten. Als de bak flink volgebouwd is met planten dan zullen de kersenbuiken ook meer hun plekje moeten kunnen vinden, ik ga de bak ook niet helemaal proppie volgooien met vissen..
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Het nadeel van kersenbuiken is dat ze sowieso gaan kweken, en dan zit je bak plotseling vol met die dieren. Dat is ook het moment waarop de agressiviteit naar boven komt... je zou natuurlijk wel kunnen over wegen er ééntje te nemen, dan zijn ze ook mooi, maar een koppel zou ik niet doen.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Als die filter nog niet al te oud is zou ik er zeker mee terug gaan, er zijn er meerdere geweest die een lekke kop bleken te hebben na een tijdje en over het algemeen word hij netjes omgeruild voor een andere kop.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Dani
200-400
200-400

Bericht door Dani »

Tjeeee Lieke!! Wat wow,

Toch eis ik wat meer fotos... :D
Jammer dat ik vandaag geen tijd heb.. maar die date van ons staat!
Wij gezellige theemutsen :)

Aaaanyways..... Ik ben het niet zo eens met je bestand ook, maar ja... dat is volledig subjectief :D

Nu ga ik snel even verder kijken, voor de accu van vriendjes laptop op is :)