Deze meneer heeft het dus wel gedaan.
Ik had nog een zakje liggen, en omdat er geen tegellijm in de schuur meer lag, dacht ik dit ook wel te kunnen gebruiken.
Verwerken werkt precies hetzelfde, de wand wordt alleen een beetje zwaarder, op zich ook geen probleem.
Bij de opstart wat bruinalg gekregen, wat ook heel normaal is.
Maargoed, na 8 weken elke keer de bak helemaal vrij maken van bruinalg is ook niet echt de bedoeling.
1 oorzaak is te weinig verlichting, dus ook deze opgeschroeft van 60watt T8 naar 78 watt T5 samen met ledstrips.
En nóg blijft de bruinalg terugkomen.
Maar wat is nu precies de oorzaak van bruinalg? na wat zoeken op het net, blijkt dat een teveel aan kiezelzuur in het water zorgt voor een goede basis voor bruinalggroei. Typ eens kiezelzuur in op google...
wikipedia, portlandcement. Blijkt dat dit naast (uiteraard) cement, een hoofdbestanddeel is van portlandcement.
Dus nu kan deze meneer de hele bak (inmiddels 6+ vissen dood, uitbraak van blauwalg, en slecht groeiende planten), leeghalen, achterwand eruit, nieuwe achterwand fabriceren (deze x toch maar met tegellijm), en daarna een rustige opstart van 3+ weken...
leuk hè, een hobby...
Gebruik GEEN portland cement voor je achterwand!
Gebruik GEEN portland cement voor je achterwand!
"Heel wat gehuwde mannen bouwen zich een aquarium, omdat zij iemand in de buurt willen hebben die ook niets te zeggen heeft."
Cayman 110 ZA-plantenbak
Cayman 110 ZA-plantenbak
-
MartijnFish
- 1000+

Re: Gebruik GEEN portland cement voor je achterwand!
Heeeel goed dat je dat zegt! want ik heb een terras gemaakt van… juist, portland cement, niet gebruiken dus
Groeten, martijn
Ow Harry wat erg.... tjee zeg nou dat weer. Wel geweldig dat je er nu achter bent maar jeetje wat lullig zeg.
Mt idd net op tijd voor jou dus.
Mt idd net op tijd voor jou dus.
Soms valt een uitprobeerseltje tegen, en soms wel heel erg tegen. 
Verdorie, dit is balen man
Succes met het herstellen van de bak, wat zal jij dit op het moment met tegenzin doen 
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
ja ik zei gisteren tegen mn vrouw dat dit wel meer tegenvalt als dat ik had verwacht.
Ik ben de afgelopen 2 weken in duitsland geweest voor mn werk, en bij thuiskomst was het toch wat meer een tegenvaller als ik in eerste instantie voor ogen had.
Had het weekend voordat ik wegging net een nieuw harem apistogramma trifasciata's gekocht, zijn binnen 2 weken allemaal gaan hemelen (50 euri's down the drain... :S). ach ja, een hobby zonder uitdaging is geen hobby.
Vorig jaar was ik eerste in de fotowedstrijd in mijn categorie, en dat is zeker weten nog een x te doen
Ik ben de afgelopen 2 weken in duitsland geweest voor mn werk, en bij thuiskomst was het toch wat meer een tegenvaller als ik in eerste instantie voor ogen had.
Had het weekend voordat ik wegging net een nieuw harem apistogramma trifasciata's gekocht, zijn binnen 2 weken allemaal gaan hemelen (50 euri's down the drain... :S). ach ja, een hobby zonder uitdaging is geen hobby.
Vorig jaar was ik eerste in de fotowedstrijd in mijn categorie, en dat is zeker weten nog een x te doen
"Heel wat gehuwde mannen bouwen zich een aquarium, omdat zij iemand in de buurt willen hebben die ook niets te zeggen heeft."
Cayman 110 ZA-plantenbak
Cayman 110 ZA-plantenbak
a gelukkig blijf je optimistisch
veel succes bij het herstellen!!
veel succes bij het herstellen!!
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
Inderdaad flink balen zeg! Wel fijn dat je deze negatieve ervaring ook deelt..
-
peterdenhaag53
- 1000+

Ahhhh... dit is vette pech man!
Erg bedankt voor het waarschuwen hier.
Erg bedankt voor het waarschuwen hier.
-
AirWarrior
- 400-600

Dit was een harde leerschool en nu een wijze les voor iedereen.
Succes met het herstel.
Succes met het herstel.