start budget!!

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Ankeeeee_x
0-200
0-200

start budget!!

Bericht door Ankeeeee_x »

hey hey allemaal,

ik ga binnen kort een aquarium plaatsen en hoopte dat jullie mij hiermee beetje konden helpen?! Of jullie mij misschien kunnen zeggen wat ik ongeveer moet sparen? Ik heb wel een paar dingen dat ik niet echt moet kopen zoals een aquarium bijvoorbeeld... ik zal even opsommen wat ik wel moet kopen.

- een aquarium kast
- zand
- plantjes
- visjes
- decoratie (stenen, hout,...)
- emmers
- netje
- slang

ik denk dat dit alles is... maar als ik op nog iets kom zal ik het hier wel bij zetten :P

groetjes,
Anke

MartijnFish
1000+
1000+

Re: start budget!!

Bericht door MartijnFish »

Hoi Anke,

bij de kringloopwinkel kan je een mooi kastje op de kop tikken, in een mooie kleur schilderen en voila, een aquariumkast. let wel op dat ie stevig genoeg is.
voor zand kan je bij de gamma een zak metselzand halen voor nog geen 2 euro.
plantjes, je kan vragen of hier op het forum mensen nog stekjes etc. over hebben (vaak wel)
voor visjes, daar zou ik 2 tot 4 euro per vis rekenen (maar je hebt natuurlijk ook hele dure en goedkope vissen)
decoratie, misschien liggen er wel mooie stenen in de tuin? even testen op kalk door er azijn over te doen, gaat het bruizen, dan zit er kalk in en kan je hem beter aan de kant leggen.
emmer… bij de action?
een netje kan je wel voor 2 euro (denk ik) halen en een slang, dat weet ik niet hoe duur het is.

hoe duur zal het dan worden?

aquariumkast: 10,-
zand: 2,-
plantjes: 10,- (ligt er ook aan wat voor soorten en of je veel planten wilt)
visjes: 10,- (hangt ook van alles af)
decoratie: 00,- (mooie stenen ''lenen'' van pap en mam :mrgreen:)
emmer, netje, slang: 6,-

dus in totaal denk ik dat je met 40 euro wel goed zit, is maar een ruwe schatting hoor
Laatst gewijzigd door MartijnFish op 01 feb 2012 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, martijn

Jeltje
1000+
1000+

Bericht door Jeltje »

MartijnFish schreef:]
hoe duur zal het dan worden?

aquariumkast: 10,- Tenzij groot aquarium, dan wel een 'echte' kast kopen (of hele stevige zelf maken)
zand: 2,- Metselzand, hè? :P Altijd metselzand. :Innocent:
plantjes: 10,- (ligt er ook aan wat voor soorten en of je veel planten wilt) Op het forum een topic over openen, veel leden hebben wel wat voor je over.
visjes: 10,- (hangt ook van alles af) wel krap... ik ben per bak ongeveer... 25,- kwijt geweest denk ik, misschien wel meer.
decoratie: 00,- (mooie stenen ''lenen'' van pap en mam :mrgreen:)
emmer, netje, slang: 6,-

dus in totaal denk ik dat je met 40 euro wel goed zit, is maar een ruwe schatting hoor nou, iets meer denk ik. Maar het is niet enorm duur nee.
fixed :mrgreen:

Edit: leuk lijstje zo hoor, maar het aquarium zelf? Aan wat zit je te denken?

MartijnFish
1000+
1000+

Bericht door MartijnFish »

mij altijd verbeteren he! grrr… :P

maar het is idd wel een dure hobby
Groeten, martijn

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

MartijnFish schreef:Hoi Anne,
visjes: 10,- (hangt ook van alles af)
Vissen 10 euro? Dan zijn het geen P. gertrudae's.

Het licht er net aan hoe duur je het jezelf maakt. Als je een enorm aquarium wilt dan ben je vanzelfsprekend veel meer kwijt dan een bakje van 60cm.

Als je een klein aquarium hebt waar je vissen in wil houden moet je eigenlijk al denken aan 1 van 60cm.
fishfood schreef: Edit: leuk lijstje zo hoor, maar het aquarium zelf? Aan wat zit je te denken?
Inderdaad hij vergeet het belangrijkste, net als de lichtkap.

Jeltje
1000+
1000+

Bericht door Jeltje »

nlskater-r. schreef: Inderdaad hij vergeet het belangrijkste, net als de lichtkap.
MartijnFish schreef:Hoi Anne,
Goed bezig. :P :Innocent:

Onderwerp auteur
Ankeeeee_x
0-200
0-200

Bericht door Ankeeeee_x »

het aquarium is 60x30x30 en ik kan die krijgen bij mijn Opa die heeft er nog wel eentje staan. Mijn naam is btw niet Anne maar Anke :D
Uhm, de lichten kap is bij de aquarium... Ik koop liever mijn decoratie zoals bv. stenen, want als die in je tuin liggen weet je nooit wat daar is mee gebeurt, ook al leg je ze in een emmer om te ontsmetten, planten koop ik ook liever in een aquarium winkel want dan kan je echt uitgebreid kiezen... Maar toch al vast bedankt voor al de uitleg!!

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Hee Anke,

Besloten om toch tropische visjes te nemen? :Cheer:

Eigenlijk hebben Rick (nlskater-r), Jeltje (fishfood) en Martijn al alles gezegd ;) Over de prijs ben ik het alleen niet zo mee eens, een aquariumkast voor 10 euro... ik denk eerder dat je tegen de 20 euro zit, wil je een stevige hebben. :lol:
Voor plantjes kan je hier ook vragen hoor, er is hier vaak nog meer keuze dan bij je aquariumwinkel :D Stenen uit de tuin kan je prima gebruiken, ik gebruik ze zelf ook, maar voordat ik dat doe kook ik ze even op het gasfornuis in water :P

Veel succes!

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Tenzij je natuurlijk nog een geschikte kast thuis hebt staan dan kost het je vanzelfsprekend niks.

Maar ik ben het ook wel met Fabian eens dat een goede kast toch echt wel meer gaat kosten dan een euro of 10. Hier op het forum kan je inderdaad ook naar plantjes gaan vragen.

Maar ik denk wel dat je toch meer dan 10 euro kwijt bent voor je vissen. Ik denk zelf eerder rond de 20-30 euro. Maar dat licht er dus weer net aan wat je koopt.

Stenen kan je gewoon uit de tuin halen. Je moet wel even testen met azijn of zoutzuur of er kalk in zit. Als je het er over doet en het gaat "bubbelen" dan zit er kalk in. Dit kan je bij veel vissen dan beter niet in het aquarium stoppen. Als je iets geschiktst hebt gevonden moet je het net zoals Fabian al zegt even uitkoken.