Ik heb even een vraag ( dilemma ).
Ik ben zojuist bij de houthandel geweest en nu kreeg ik daar te horen dat merantie-multiplex dus helemaal niet watervast is, maar okoume-multiplex weer wel, echter deze is per plaat toch even 25 euro duurder dan de merantie.
Nu was ik aan het denken nadat het toch zowel aan de binnen als de buitenkant behandeld word het toch eigenlijk niet echt een probleem zou moeten geven als ik toch voor merantie zou gaan of wel?
Wat denken jullie dat ik zou moeten doen?
Buitenkant gaat zowiezo een paar keer in de lak gezet worden en de binnenkant wou ik waterdicht maken met vloeibaar vijverfolie in 2 lagen, dit spul schijnt oersterk te zijn en jarenlang mee te kunnen gaan.
Ja dacht ikzelf ook al dat als het goed waterdicht word gemaakt dat het dan geen problemen moet opleveren.
Daar komt nog eens bij dat die okoume niet alleen duurder is per plaat maar ik ook nog eens met merantie een dikkere plaat kan nemen voor nog minder geld als die okoume.
Een plaatje okoume kost daar 96 euro voor 18 mm dik, en een plaat merantie kost 68 euro voor een plaat van 25 mm dik, dus dan ga ik liever voor de dikkere, hoef ik ook niet persé dubbel te werken, want dacht zelf dat voor zo'n grote bak als wat ik ga maken 18 mm toch wel een beetje minnetjes zou zijn voor de bodem en de kanten waar dalijk geen muur achter zit.
Daar waar hij tegen die muur aan komt maak ik me niet zo'n zorgen om, dat heeft tegendruk genoeg.
Moet alleen nog eens effe de kruipruimte in om te kijken of ik op die plaats weg kom om daar een afvoer en waterleiding te trekken zodat ik ook gelijk een automatisch waterververssysteem erop kan maken.
Ik heb zoiets van: als we dan nu toch mijn droombak gaan bouwen dan ook gelijk alles in 1 keer goed proberen te maken, ook al zou het dan iets langer duren voordat hij klaar is.
Heeft er hier toevallig iemand goedkope adressen waar goedkoop aan een degelijk aquariumcomputer te komen is?