Ik heb mijn bak nu (over 1 maand) een jaar staan. 7 maanden lang een voedingsbodem gehad die ik er sinds kort met veel moeite uit heb gekregen. Hele bak leeg gehaald, grind gefilterd, alleen kreeg ik het soort zand wat schijnbaar bij die voedingsbodem zat niet tussen het grind uit. Dat is waarom het niet volledig meer zwart is.
Ik had daarvoor veel last van algen, en dat heb ik nu nogsteeds. Er waren eerst alleen zwarte pluisjes, daarna soort draadalg, en nu komen er haartjes op de planten
- Het licht brand vanaf 12 uur tot ongeveer half 11.
- Geen flauw idee wat voor lamp erboven zit, zat al in de bak. Het is een aqua 60 light aquarium, en volgensmij 14 watt, staat op internet
- De bak draait nu dus 11 maanden
- Er zitten 3 pauwooggrondels in met 2 jongen, 2 appelslakken, en sinds kort 5 otocinclus. (2 weken) volgende week komen misschien 15 boraras brigittae erbij.
- Ik gebruik elke dag (soms vergeet ik het) 1 druppel (= voor 50 L ) plantenvoeding (naam enz. volgt morgne, ben nu bij mijn vader)
- Na het verversen gaat er een ander spulletje in wat bij de voedingsbodem zat. Ook vloeibare plantenvoeding
- Ik ververs 1 x per week. Soms heb ik geen tijd dus word het een dag of 2 dagen later. Ik ververs 1 emmer, dat is 1/ 4 tot 1/ 3de van de bak
- Ik voer de otocinclus 1 algentablet, deze gaat helemaal op, als hij op is geef ik nieuwe dat is elke dag of om de dag
- De pauwogen krijgen of een paar fijgevreven vlokjes droogvoer of diepvriesvoer (cyclops of zwarte muggenlarven. 1/4de blokje)
Hier een foto van de bak met de planten. Beide met hetzelfde ligt, alleen anders door mijn mobiel.

Hier zie je de haartjes

Alvast bednakt