Tanganyika-decor - ons dagboek
Re: Tanganyika-decor - ons dagboek
Hoi Vlekkie,
Wat jammer van je leuke fotopresentaties!
Ik heb er altijd heel erg van genoten en vind juist al die foto`s zo leuk...
Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad om het te openen......
Veel succes verder met je mooie bak en ik vind het geweldig wat jullie samen voorelkaar hebben gekregen! Daar kunnen jullie trots op zijn.
Mijn complimenten!
groetjes Lena
Wat jammer van je leuke fotopresentaties!
Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad om het te openen......
Veel succes verder met je mooie bak en ik vind het geweldig wat jullie samen voorelkaar hebben gekregen! Daar kunnen jullie trots op zijn.
groetjes Lena
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Beste Lena,
Voor zover ik begrepen hen, beste Lena, wil dit nog niet zeggen dat m'n fotoreportages gedaan zijn. Alleen dienen zij nu over verschillende posts ingediend te worden, wat wij dus zullen doen.
Zelf heb ik ook nooit problemen gekend bij het uploaden, maar een mens kan niet enkel aan zichzelf denken.
Hartelijk bedankt voor al je complimentjes!
Hou dit nog even vol en ik ga
De volgende bak wordt binnen één maamd besteld. Het wordt een 3.10 meter bak en ditmaal hebben we gekozen voor een riverbank-decor. Om de zaken toch zeker niet te vereenvoudigen.
Het ga je goed, beste Lena, en nog veel succes toegewenst in deze hobby!
Groetjes!
Voor zover ik begrepen hen, beste Lena, wil dit nog niet zeggen dat m'n fotoreportages gedaan zijn. Alleen dienen zij nu over verschillende posts ingediend te worden, wat wij dus zullen doen.
Zelf heb ik ook nooit problemen gekend bij het uploaden, maar een mens kan niet enkel aan zichzelf denken.
Hartelijk bedankt voor al je complimentjes!
De volgende bak wordt binnen één maamd besteld. Het wordt een 3.10 meter bak en ditmaal hebben we gekozen voor een riverbank-decor. Om de zaken toch zeker niet te vereenvoudigen.
Het ga je goed, beste Lena, en nog veel succes toegewenst in deze hobby!
Groetjes!
Cichlids forever!
200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Zo Dirk, zoals beloofd, helemaal doorgespit
ik had natuurlijk het eind resultaat al gezien maar het doorlopen van het topic doe ik voor mijn plezier, je weet dat ik je schrijfstijl zeer waardeer
Het is alle moeite en tijd in ieder geval volkomen waard geweest zo te zien en zeker nu je hebt besloten de bak te houden (wat ik zelf verheugend nieuws vond)
Zonde al die arbeid en er dan na een jaar of 2 afstand van doen, alhoewel ik nu wel genoeg van je weet om te begrijpen dat de projecten 's winters een heerlijke dag, en bij jullie ook vaak nacht
vulling zijn.
Nu weer wachten op het volgende project in september, ik begrijp dus goed dat de bak reeds werd besteld? Ook daar zul je me weer zien Dirk
ik had natuurlijk het eind resultaat al gezien maar het doorlopen van het topic doe ik voor mijn plezier, je weet dat ik je schrijfstijl zeer waardeer
Het is alle moeite en tijd in ieder geval volkomen waard geweest zo te zien en zeker nu je hebt besloten de bak te houden (wat ik zelf verheugend nieuws vond)
Zonde al die arbeid en er dan na een jaar of 2 afstand van doen, alhoewel ik nu wel genoeg van je weet om te begrijpen dat de projecten 's winters een heerlijke dag, en bij jullie ook vaak nacht
Nu weer wachten op het volgende project in september, ik begrijp dus goed dat de bak reeds werd besteld? Ook daar zul je me weer zien Dirk
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Tja, beste Rita, dit is de neerslag van 3 maanden hard labeur, zo'n 8 uur per dag, soms wat meer, soms wat minder...
Je zult dit waarschijnlijk niet geloven, beste Rita, maar dat is nog niets in vergelijking tot ons nieuw decor... Voor ons nieuwe decor zullen we immers heel der magazijnen nodig hebben (echt waar, is al geregeld)...
Ik ben blij dat je er een beetje van genoten hebt.
Het doet me steeds weer plezier als ik hoor van iemand dat ie alle werk, dat in het maken van deze eenvoudige verslagjes kruipt, weet te waarderen. Niet dat het zó bijzonder is, weet ik ook, maar het steekt toch altijd een hart onder de riem.
Tja, we gaan door met het maken van decors, zolang we kunnen. Door Tims ziekte is de hele toekomst wel een beetje gehypoticeerd, dus ik neem over wat ik kan. Tot het ook voor mij té zwaar gaat wegen. Uiteindelijk moet je lichamelijk toch over een goede conditie beschikken (laat ons zeggen: een normale conditie, maar voor ons betekent dit al een zéér goede conditie) wil je dergelijke zaken tot een goed einde brengen.
Ja, wij houden van het nachtritme.
En, in de winter is dat zeer goed mogelijk, aangezien Tims slangen ook nachtdieren zijn en er dan het broeden op het programma staat.
Wel, we zijn, door het aanhoudende slechte weer dit jaar, er extra vroeg bij. Als je wil, kan je ook deze blog volgen (http://dirkgonthier2.blogspot.com/) waar we al onze avonturen zullen posten aangaande dit decor. Of, je kan ook hier de verkorte versies lezen. We zijn ons nu nog in het onderwerp aan het verdiepen, winnen inlichtingen en lopen winkels af (morgen staat er een bezoek aan VossChemie gepland en een bezoekje aan een tuincentrum), maar daarover later meer.
De bak wordt besteld op 1 september. Ik zit hier ondertussen de technische tekeningen te verbeteren. Pfff...
Je zult dit waarschijnlijk niet geloven, beste Rita, maar dat is nog niets in vergelijking tot ons nieuw decor... Voor ons nieuwe decor zullen we immers heel der magazijnen nodig hebben (echt waar, is al geregeld)...
Ik ben blij dat je er een beetje van genoten hebt.
Tja, we gaan door met het maken van decors, zolang we kunnen. Door Tims ziekte is de hele toekomst wel een beetje gehypoticeerd, dus ik neem over wat ik kan. Tot het ook voor mij té zwaar gaat wegen. Uiteindelijk moet je lichamelijk toch over een goede conditie beschikken (laat ons zeggen: een normale conditie, maar voor ons betekent dit al een zéér goede conditie) wil je dergelijke zaken tot een goed einde brengen.
Ja, wij houden van het nachtritme.
Wel, we zijn, door het aanhoudende slechte weer dit jaar, er extra vroeg bij. Als je wil, kan je ook deze blog volgen (http://dirkgonthier2.blogspot.com/) waar we al onze avonturen zullen posten aangaande dit decor. Of, je kan ook hier de verkorte versies lezen. We zijn ons nu nog in het onderwerp aan het verdiepen, winnen inlichtingen en lopen winkels af (morgen staat er een bezoek aan VossChemie gepland en een bezoekje aan een tuincentrum), maar daarover later meer.
De bak wordt besteld op 1 september. Ik zit hier ondertussen de technische tekeningen te verbeteren. Pfff...
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
Erik Partizan
- 0-200

zoooo, een zondag middag foetsie... even een topic gelezen hhaaha
ongelooflijk hoe jullie zo gediciplineerd kunnen werken aan iets wat je in gedachte had om na 2 jaar weg te doen. Gelukkig is dat nu anders, en hou je de bak (tot je weer iets anders in je hoofd krijgt natuurlijk)
Respect aan de manier van werken, en daaruit volgend het resultaat natuurlijk. Het best kwam het beeld van de hoeveelheid werk uit, in de eerste video's van het epocyeren. In die video's is het goed te zien dat niks voor jullie "even" te doen is, en alles vooruit gepland moet worden. Met dat in gedachte is het bijna niet te geloven dat het uiteindelijk allemaal precies zo geworden is als je gepland had. diep respect vanuit hier.
Zeker ook het telkens weer opruimen van de zooi, ook niet ff te doen voor iemand in een rolstoel, maar alles met obstakels. Ikzelf ben dan maar een eenvoudig klein rot bergje aan het fabriceren, maar heb al wel een hele lange tijd een mooie rotzooi in me keuken hahahaha. Nu is hier in slowakije buiten de deur eten net zo duur als zelf koken, dus de keuken gebruik ik alleen voor lekkere extra dingen te prutsen.
Wat ik wel frapant vond, is dat de voorbereidende werkzaamheden bij jullie sterk overeenkomt met die van mij:
Men neme: een idee, een hoop fantasie, een fles cola, een fles vodka, en voldoende tabak, vervolgens nog wat materiaal om mee te werken.
Nogmaals , respect, en ik wacht af wat jullie als volgend project hebben. Oh, en (sarcastisch) bedankt.... als mijn bergje af is heb ik nu een hele boel werk, te veel inspiratie om nu niks te doen...... dus een klein bakje (de garnalen kweek bak) met een mega bouwwerk straks... jullie schuld
ongelooflijk hoe jullie zo gediciplineerd kunnen werken aan iets wat je in gedachte had om na 2 jaar weg te doen. Gelukkig is dat nu anders, en hou je de bak (tot je weer iets anders in je hoofd krijgt natuurlijk)
Respect aan de manier van werken, en daaruit volgend het resultaat natuurlijk. Het best kwam het beeld van de hoeveelheid werk uit, in de eerste video's van het epocyeren. In die video's is het goed te zien dat niks voor jullie "even" te doen is, en alles vooruit gepland moet worden. Met dat in gedachte is het bijna niet te geloven dat het uiteindelijk allemaal precies zo geworden is als je gepland had. diep respect vanuit hier.
Zeker ook het telkens weer opruimen van de zooi, ook niet ff te doen voor iemand in een rolstoel, maar alles met obstakels. Ikzelf ben dan maar een eenvoudig klein rot bergje aan het fabriceren, maar heb al wel een hele lange tijd een mooie rotzooi in me keuken hahahaha. Nu is hier in slowakije buiten de deur eten net zo duur als zelf koken, dus de keuken gebruik ik alleen voor lekkere extra dingen te prutsen.
Wat ik wel frapant vond, is dat de voorbereidende werkzaamheden bij jullie sterk overeenkomt met die van mij:
Men neme: een idee, een hoop fantasie, een fles cola, een fles vodka, en voldoende tabak, vervolgens nog wat materiaal om mee te werken.
Nogmaals , respect, en ik wacht af wat jullie als volgend project hebben. Oh, en (sarcastisch) bedankt.... als mijn bergje af is heb ik nu een hele boel werk, te veel inspiratie om nu niks te doen...... dus een klein bakje (de garnalen kweek bak) met een mega bouwwerk straks... jullie schuld
Als je maar lang genoeg prutst, lukt het vanzelf een keer
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Tja, dat je op het einde wel een hele boterham wordt om doorgewoesteld te krijgen, daar denkt een mens gewoon niet aan als hij dag na dag zijn verslagje inlevert, natuurlijk... Sorry daarvoor...
Je hebt gelijk natuurlijk, beste Eric Partizan, maar als de Tanganyika-bak aanslaagt, denken we wel met dit decor zo'n jaar of 10 verder te kunnen...
Wij danken je zeer hartelijk voor je érg vriendelijk woorden, beste Eric!
Tja, dat alles vooraf gepland moet worden, lijkt ons evident, gezien de hoeveelheid werk. Als je niet op voorhand plant, slaag je er volgens ons niet in om het gedaan te krijgen. Nu, dit gezegd zijnde, moet ik je er toch op wijzen dat wij beiden alles op voorhand goed moeten plannen, gezien onze situatie. Dus, dat we dit ook planden, is voor een gehandicapte eerder routineus dan opmerkelijk.
Wel, waar een wil is, is een weg, beste Eric Partizan!
De meeste mensen die ons kenden, verklaarden ons lichtelijk getikt om aan zo'n werk te beginnen. Maar we hebben het af gekregen en het resultaat mag er wezen, al zeggen we het zelf.
Het is zoals met je bergje: je werkt eraan voort en op een dag ontdek je plots dat het project, waaraan je bezig bent, af is.
Tja, waarom zou je je niet amuseren terwijl je bezig bent, beste Eric?
Bedankt! En ja, er is een volgend project opgestart.
En daarover kun je alles lezen op het topic: A. rivulatus decor - ons dagboek... Ehm, sorry, het moet eigenlijk het topic: A. ocellatus decor - ons dagboek zijn... Ehm, dat wil zeggen: Uaru decor - ons dagboek... Laat ons nu hopen dat deze laatste titel de definieve is...
Nog veel geluk met het mega-bouwwerk in je garnalen-kweekbakje daar in het verre Slowakije, beste Eric Partizan!
Je hebt gelijk natuurlijk, beste Eric Partizan, maar als de Tanganyika-bak aanslaagt, denken we wel met dit decor zo'n jaar of 10 verder te kunnen...
Wij danken je zeer hartelijk voor je érg vriendelijk woorden, beste Eric!
Wel, waar een wil is, is een weg, beste Eric Partizan!
Tja, waarom zou je je niet amuseren terwijl je bezig bent, beste Eric?
Bedankt! En ja, er is een volgend project opgestart.
Nog veel geluk met het mega-bouwwerk in je garnalen-kweekbakje daar in het verre Slowakije, beste Eric Partizan!
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
the name is neo
- 0-200

zo ik heb even zitten kijken en wat een prachtige achterwand is dit geworden
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Wij danken je hartelijk, beste Neo!the name is neo schreef:zo ik heb even zitten kijken en wat een prachtige achterwand is dit geworden
Maar, nu wordt deze achterwand helaas bedreigd... We proberen hem te redden... Waar een mens zich allemaal niet mee moet bezighouden...
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -