Het is weer tijd voor een nieuw project, aangezien we al veel te lang weer niks hebben gebouwd. Dusss...men neme om te beginnen..

Een nieuwe meterbak
En dan gaan we nadenken over hoe we hem gaan invullen. Ik heb veel geleerd van mijn andere twee projecten (juwel 60 en juwel 80, zie mijn posts), en ik wil het deze keer weer totaal anders gaan aanpakken. Toen ik mijn juwel 60 achterwand ging maken merkte ik dat er maar een specifiek soort vis echt in de gaten gaat zitten en doorheen zal zwemmen. Bovendien waren de holletjes over het algemeen te klein en veel te hoog op de wand gezet. Het filtersysteem en 't verwarmingselement waren nog steeds zichtbaar. In mijn tweede project heb ik het laatste opgelost. Filter en verwarming zaten achter de wand en met gaas heb ik de openingen tussen de wand gemaakt. Doorstroom was dus mogelijk, enige nadeel was dat grote stukken vuil bleven liggen in de bak (iets om op te letten dus deze keer). De vele hoeken en gaten bleken ideaal voor de vissen, maar zie ze maar eens uit die bak te krijgen!
Voor mijn volgende bak dus de kriteria:
Lijkt mij een mooi begin! Kijken jullie met mij mee?