Wortels?
Re: Wortels?
Gebeurd soms bij sommige planten, over welk soort hebben we het?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Alternanthera en Belgisch Groen.
kan aangeven dat er te weinig voedingsstoffen in de grond zitten, dan probeert de plant voeding uit het water te halen.
Kleibolletje kan helpen tegen het vormen de zogenaamde 'luchtwortels'
Kleibolletje kan helpen tegen het vormen de zogenaamde 'luchtwortels'
"Heel wat gehuwde mannen bouwen zich een aquarium, omdat zij iemand in de buurt willen hebben die ook niets te zeggen heeft."
Cayman 110 ZA-plantenbak
Cayman 110 ZA-plantenbak
Gebeurt bij sommige planten ook standaard, bij Belgisch groen is het geen zeldzaamheid. Bij Alternanthera zou ik klei sowieso aanraden.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
zitten kleibollen in sinds vandaagLaurens schreef:Gebeurt bij sommige planten ook standaard, bij Belgisch groen is het geen zeldzaamheid. Bij Alternanthera zou ik klei sowieso aanraden.
Hmm, kan het niet zijn omdat ik hem gesnoeid had? dat hij probeerde wortels te laten groeien boven de grond?
Dat kan zeker maar bij de alternathera kun je hem gaan stekken doordat er zweefwortels komen, ik heb zo een hele volle bos kunnen creëren in het verleden.
Dus als ik die wortel in de grond stop, komt er een nieuwe stek naar boven?
Lol
Wortels?
Als je bedoeld dat je aan die wortel een stukkie plant laat zitten wel.......alleen de wortel gebeurd er niks.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
Hij mag nog voller worden, dus ik laat het mooi zitten
Bedankt allemaal.
Bedankt allemaal.
Voller word hij juist door te stekken en de stekjes redelijk dicht bij elkaar te plaatsen.
Kijk maar naar een foto uit mijn oude doos.
De rode Alternthera die je ziet staan is begonnen met 3 stengels, door stekken is er een flinke bos ontstaan en later aan de linkerkant nog zo'n zelfde bos erbij.

Kijk maar naar een foto uit mijn oude doos.
De rode Alternthera die je ziet staan is begonnen met 3 stengels, door stekken is er een flinke bos ontstaan en later aan de linkerkant nog zo'n zelfde bos erbij.
En je deed er niks aan? Heeft hij gewoon zelf gedaan? 
Stekken en de stekjes in de buurt terug planten, het afgeknipte deel gaat verder groeien en kun je later weer stekjes vanaf halen enz enz.
Maar die nieuwe stekken komen door die wortels?