Algen
Re: Algen
Hopelijk komt het niet terug 
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
Kan veel oorzaken hebben gehad.
Wat doe je nu anders als eerst?
Wat doe je nu anders als eerst?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Te veel voer is altijd een inkopper voor alg.
En voor je blauw alg, je had problemen met je temperatuur en dan in combi met te veel voeren..
Zou heel goed kunnen en denk dan ook dat dit de oorzaak is geweest.
En voor je blauw alg, je had problemen met je temperatuur en dan in combi met te veel voeren..
Zou heel goed kunnen en denk dan ook dat dit de oorzaak is geweest.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Nou, het moet niet gekker geworden. De blauwalg is weer terug.... Heb er nu weer meer planten in staan en de goudvissen zijn eruit. Alleen de vuurtjes zitten erin... De baardalg wordt ook weer meer. Ik geef nu elke dag Carbo en om de dag Profito. Iets fout, te goed, verbeterpunten?
He das balen.
Zou de plantenvoedingen of halveren of ff helemaal stoppen.
Zuinig, heel zuinig voeren en een vast dag inlassen.
En weer vaak verversen, om de andere dag 30 tot 40% als dat lukt.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Werd aangeraden de plantenvoeding even te stoppen. Ga ik ook doen. Voeren doe ik al niet veel, want tja, garnalen hebben niet veel nodigKees schreef:He das balen.
Ook zit er een bruine laag over de bladeren van de planten, hierdoor worden de bladeren dunner en slapper. Wat kan ik hieraan doen?
-
Visje in het water
- 1000+

Hè getver! Dat is vervelend zeg. Ik hoop dat Kees of anderen je goed verder kunnen helpen, want dit is niet leuk meer zo.
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
Idd. Baal er echt van.Visje in het water schreef:Hè getver! Dat is vervelend zeg. Ik hoop dat Kees of anderen je goed verder kunnen helpen, want dit is niet leuk meer zo.
Dat hoop ik ook
-
peterdenhaag53
- 1000+

Vervelend Fabian. Ik zou toch niet stoppen met de plantenvoeding. Om alg weg te drukken is een goede plantengroei toch echt nodig. Genoeg plantenvoeding en wekelijks waterversen ...zo' n 50 %......en genoeg licht zorgen hiervoor.
Maar daar heb je nu niks aan.
Voor nu zou ik toch stevigere middelen inzetten: eerst zoveel mogelijk alg wegwrijven/afhevelen. Dan een stevige waterwissel . Daarna dit middel inzetten volgens de gebruiksaanwijzingen... http://www.aquarush.be/a-19481058/algen ... n-blauwalg . Als daarna de alg verdwenen is bekijken hoe de planten erbij staan. Zwakke planten verwijderen en vervangen door nieuwe. Weer plantenvoeding gebruiken en genoeg licht erboven. En wekelijkse waterwissel.
Maar ja dit is mijn advies hoe ik het zou aanpakken. Niet iedereen is het eens met het toepassen van een middel. Maar als je blijft kwakkelen zou ik het gebruiken.
Maar daar heb je nu niks aan.
Voor nu zou ik toch stevigere middelen inzetten: eerst zoveel mogelijk alg wegwrijven/afhevelen. Dan een stevige waterwissel . Daarna dit middel inzetten volgens de gebruiksaanwijzingen... http://www.aquarush.be/a-19481058/algen ... n-blauwalg . Als daarna de alg verdwenen is bekijken hoe de planten erbij staan. Zwakke planten verwijderen en vervangen door nieuwe. Weer plantenvoeding gebruiken en genoeg licht erboven. En wekelijkse waterwissel.
Maar ja dit is mijn advies hoe ik het zou aanpakken. Niet iedereen is het eens met het toepassen van een middel. Maar als je blijft kwakkelen zou ik het gebruiken.