Nieuwe tanganyika indeling
-
peterdenhaag53
- 1000+

Re: Nieuwe tanganyika indeling
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
De Lamprologus stappersi lijkt een beetje op de ocellatus zo te lezen, dat ging bij mij prima met de N. obscurus echt agressief zou ik de obsurus niet willen noemen althans dat is niet mijn ervaring ermee.
-
Clubkop
Onderwerp auteur - 400-600

Oke dat is mooi dan.
Verder lijkt het visbestand ook goed?
Verder lijkt het visbestand ook goed?
Lijkt mij verder prima. De obscrurus was bij mij een rustig visje wat maar een beetje voor zijn rots bleef hangen, niet echt veel om te observeren vond ik daarom zal ik die niet zo snel meer nemen.
Heb je al eens gekeken naar de juliodochromis soorten?
Heb je al eens gekeken naar de juliodochromis soorten?
-
Clubkop

Zijn inderdaad ook erg mooie vissen, deze moet ik allemaal als koppel gaan houden he?
En wat denk je van de Altolamprologus calvus, lijkt me ook een pachtige vis, en een rotsbewoner toch?
Als ik hier nou een koppel van doe samen met een koppel van een juliodochromis soort?
En dan nog een stuk of 10 van die Lamprologus stappersi.
Zou dat een leuk bestand zijn?
En wat denk je van de Altolamprologus calvus, lijkt me ook een pachtige vis, en een rotsbewoner toch?
Als ik hier nou een koppel van doe samen met een koppel van een juliodochromis soort?
Zou dat een leuk bestand zijn?
Ja dat laatste lijkt me ook prima...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Jaa dat ziet er mooi uit
neem wel aan dat er geen stenen op het zand liggen?
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
Clubkop

Dankje
nee, het zand heb ik er pas in gedaan nadat ik de onderste laag met stenen goed gelegd heb.
Ik heb wel zand tussen de stenen gestopt voor zover ik erbij kon
Ik heb wel zand tussen de stenen gestopt voor zover ik erbij kon
Dat ziet er netjes uit hoor! straks wat slakkenhuisjes en wat Vallisneria.
Ben je al uit je bestand?
Ben je al uit je bestand?
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
-
Clubkop

Dankje
Inderdaad, straks een berg slakkenhuisjes in het midden (waar kan ik deze krijgen? Aquaveldhuis had ze niet) en inderdaad wat Vallisneria als ze deze weer verkopen.
Bestand ben ik uit mits het allemaal mogelijk is:
Een koppel Altolamprologus calvus.
Een koppel van een juliodochromis soort?
Inderdaad, straks een berg slakkenhuisjes in het midden (waar kan ik deze krijgen? Aquaveldhuis had ze niet) en inderdaad wat Vallisneria als ze deze weer verkopen.
Bestand ben ik uit mits het allemaal mogelijk is:
Een koppel Altolamprologus calvus.
Een koppel van een juliodochromis soort?
Ik heb ze bij Makro gehaald toen, zijn ze al leeg voor je. Anders kun je kijken bij de visspecialiteiten in winkels, gevulde escargots kun je dan ook gebruiken. Moet je ze nog wel even leeg eten.
Visbestand lijkt me prima maar houd er rekening mee dat zich in de 10 Lamprologus stappersi er waarschijnlijk nog 8 uit moeten zodra er een koppel gevormd is. Die gaan dan zorgen voor een groep en dat zou dan wel goed moeten blijven gaan zolang het er niet te veel gaan worden.
Van de calvus neem je een man en vrouw en moet je maar afwachten of ze willen koppelen, de julio's zijn niet zo kieskeurig in het algemeen voor wat betreft hun partner keuze.
Visbestand lijkt me prima maar houd er rekening mee dat zich in de 10 Lamprologus stappersi er waarschijnlijk nog 8 uit moeten zodra er een koppel gevormd is. Die gaan dan zorgen voor een groep en dat zou dan wel goed moeten blijven gaan zolang het er niet te veel gaan worden.
Van de calvus neem je een man en vrouw en moet je maar afwachten of ze willen koppelen, de julio's zijn niet zo kieskeurig in het algemeen voor wat betreft hun partner keuze.
-
Clubkop

Hmm dat er later 8 uit moeten schiet ook niet op... Kan ik dan niet beter meteen een koppeltje kopen en wachten tot die gaan kweken? Of moet je daar ook maar puur geluk mee hebben?
Wat zou jij aanraden? Ook mbt de calvus....
Wat zou jij aanraden? Ook mbt de calvus....
Dat gaat niet werken, de meeste slakkenhuiscichliden zijn koppel vormend en laten zich dus niet koppelen. De calvus is wel te proberen, dat lukt uiteindelijk meestal wel.
Mooie inrichting zeg toppie (beste was wel geweest om een isolatiemateriaal op het glas te leggen voor je stenen stapelt. puntbelasting of een vallende steen kan funest zijn voor de bodem, zorg dat het goed stabiel ligt want slakkenhuisbewoners zijn echte gravers en die graven je stapel zo om......
Een koppel calvus ofwel m/v zou ik niet doen in een meterbak, neem alleen een wat grotere man en als je die aanschaft niet de grootste nemen omdat die vaak in de winkel al dominant is.
Groep stappersi zeker niet doen alleen om te koppelen zoals aangegeven.
Wat leuk zou zijn is bv een groepje caudopunctatussen 2m/5v
1 Calvus man
4-5 synodontissen polly white of lucipinnis
Dan is je bak al best vol en mooi in balans.
Julidochromis ornatus kan bv ook ipv caudo's maar deze ook niet als koppel aanschaffen maar als jong groepje aankopen en zelf laten koppelen.
De reden van maar 1 calvus is simpel, ze koppelen vaak al helemaal en in een meterbak kunnen ze elkaar niet ontlopen met als gevolg altijd een dode vrouw.
Voor de caudo's her en der wat slakkenhuizen neerleggen (niet bij elkaar) zodat de mannen zelf hun eigen plekjes kunnen uitzoeken.
Een koppel calvus ofwel m/v zou ik niet doen in een meterbak, neem alleen een wat grotere man en als je die aanschaft niet de grootste nemen omdat die vaak in de winkel al dominant is.
Groep stappersi zeker niet doen alleen om te koppelen zoals aangegeven.
Wat leuk zou zijn is bv een groepje caudopunctatussen 2m/5v
1 Calvus man
4-5 synodontissen polly white of lucipinnis
Dan is je bak al best vol en mooi in balans.
Julidochromis ornatus kan bv ook ipv caudo's maar deze ook niet als koppel aanschaffen maar als jong groepje aankopen en zelf laten koppelen.
De reden van maar 1 calvus is simpel, ze koppelen vaak al helemaal en in een meterbak kunnen ze elkaar niet ontlopen met als gevolg altijd een dode vrouw.
Voor de caudo's her en der wat slakkenhuizen neerleggen (niet bij elkaar) zodat de mannen zelf hun eigen plekjes kunnen uitzoeken.