Hoi,
Kan ik voorkomen dat mijn vissen aan de planten gaan eten. Ik wil namelijk de vallisneria weer terugzetten, maar hier eten ze weer van....
Voorkomen planten eten
Re: Voorkomen planten eten
misschien je vissen veel groenvoer geven?
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
Als je ze inderdaad veel en vaak groenvoer geeft dan is er kans dat ze van je planten afblijven.
Ik weet dat een aantal mensen sluierstaarten in een plantenaquarium hebben. Eerst een aantal weken goed voeren met plantaardig voedsel.
Ik weet dat een aantal mensen sluierstaarten in een plantenaquarium hebben. Eerst een aantal weken goed voeren met plantaardig voedsel.
Dus veel groente en fruit? 
Groente, plantaardig vlokvoer, sommigen geven ook snoeiafval (maar ik denk dat dat juist NIET handig is).
Plantaardig vlokvoer? Lol. Dat lijkt me wel wat! 
Ja dat bestaat
Heb ik hier ook staan, voer ik af en toe aan de maanvissen (moet toch op
).
Haha. Hopen dat het gaat werken. Wordt spuugzat eraf dat ze van de planten vreten. Dan doen ze aan mijn Vallisneria.... Tijde eruit gehaald en nu staat hij er weer in. Ff proberen...
Je zou ook kunnen proberen je vissen overdag wat meer te voeren.
Indien je dit zelf niet kan doen, dan is een voederautomaat misschien de oplossing.
Zelf werk ik de gehele dag en ik heb er nu sinds een paar maanden een voederautomaat op staan en nu eten ze minder planten.
Ze willen nog wel eens een plant eruit trekken, zie mijn album, maar ze doen dit in verhouding veel minder dan voorheen.
Ik hoop van de week weer drijfplanten binnen te krijgen en dan zie ik dus misschien of het meer voeren inderdaad heeft geholpen.
Zodra de vissen trek krijgen gaan ze aan je planten zitten en inderdaad, deze vissen zijn dol op groenvoer. Ook dit geef ik ze dus regelmatig.
Indien je dit zelf niet kan doen, dan is een voederautomaat misschien de oplossing.
Zelf werk ik de gehele dag en ik heb er nu sinds een paar maanden een voederautomaat op staan en nu eten ze minder planten.
Ze willen nog wel eens een plant eruit trekken, zie mijn album, maar ze doen dit in verhouding veel minder dan voorheen.
Ik hoop van de week weer drijfplanten binnen te krijgen en dan zie ik dus misschien of het meer voeren inderdaad heeft geholpen.
Zodra de vissen trek krijgen gaan ze aan je planten zitten en inderdaad, deze vissen zijn dol op groenvoer. Ook dit geef ik ze dus regelmatig.