Ik persoonlijk vind deze nogal "brommen". We hebben er eerst nog even over gedacht om de Juwel in de woonkamer neer te zetten. Nu ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb ivm de brom.........
Pomp Juwel 60
-
Leor
Onderwerp auteur - 0-200

Pomp Juwel 60
Heeft iemand ervaring met de standaardpomp van de Juwel record 60.
Ik persoonlijk vind deze nogal "brommen". We hebben er eerst nog even over gedacht om de Juwel in de woonkamer neer te zetten. Nu ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb ivm de brom.........
Juwel Record 60
Juwel Rio 180
Juwel Rio 180
-
Coby
Re: Pomp Juwel 60
Ik heb er destijds een nieuw pompje voor gekocht, die bromt iets minder hard dan de oude pomp. Maar bij mij staat het bakje in de hal, dus ik heb er weinig last van. 
Meestal moet je dat brommen zoeken in een vuile onderdelen of beschadigde onderdelen. Misschien staat hij ook wel ergens tegenaan te "trillen" rommel is een beetje met het filtertje, en kijk is of hij ook zo bromt in een emmer water of de gootsteen.
ik heb een orginele juwel 60 en bij mij is hij geruisloos na de eerste 2 weken was het al een hardcore aquarium mijn ... dat zorgde pas voor hoofpijn (sorry ik weet niet hoeveel gelovige hier zijn dus dan maar in ...) Even gekeken in de moter zat vol met zand en alg, helemaal schoon gemaakt na 4 weken merkte ik dat hij weer terug ging naar hardcore dus weer schoongemaakt en nu makk ik hem eens in de 6 mannden schoon gewoon omdat ik niet weer met hoofdpijn naar school is en omdat het beter boor het motertje is.
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
-
killaah
je moet hem gewoon een hoop schoon maken
en als je dat niets vind moet je een klein buitenpompje kopen van eheim
en als je dat niets vind moet je een klein buitenpompje kopen van eheim
-
Leor
Onderwerp auteur - 0-200

Geluid is natuurlijk ook een stukje persoonlijk. En natuurlijk maakt een pomp geluid, er zitten draaiende delen in.
Maar laat ik de vraag iets anders stellen dan: hoor jij je pomp lopen?
Of bestaan er echt geruisloze pompen?
Het blijkt zo te zijn dat ik een oud model record 60 heb. Pomp onderin en "dikke" TL lamp.
De nieuwe generatie heeft de pomp blijkbaar bovenin zitten en een "dunne" lamp
Maar laat ik de vraag iets anders stellen dan: hoor jij je pomp lopen?
Of bestaan er echt geruisloze pompen?
Heb jij je pomp onderin of bovenin zitten.Rob schreef:ik heb een orginele juwel 60 en bij mij is hij geruisloos
Het blijkt zo te zijn dat ik een oud model record 60 heb. Pomp onderin en "dikke" TL lamp.
De nieuwe generatie heeft de pomp blijkbaar bovenin zitten en een "dunne" lamp
Juwel Record 60
Juwel Rio 180
Juwel Rio 180