Blauwalg?
Blauwalg?
Hoi,
Ik zie net dat ik donker groene alg op en onder mijn zand heb. Is dit blauwalg? Zo ja? Wat kan ik hieraan doen? Het schijnt een te lage waarden aan nitraat, maar mijn planten groeien wel! Of is dit gewoon alg? Help?
Ik zie net dat ik donker groene alg op en onder mijn zand heb. Is dit blauwalg? Zo ja? Wat kan ik hieraan doen? Het schijnt een te lage waarden aan nitraat, maar mijn planten groeien wel! Of is dit gewoon alg? Help?
Re: Blauwalg?
Mmmmmmm, dat zou inderdaad kunnen ja. Heb je er een foto van wellicht?
Je kunt inderdaad blauwalg krijgen door een disbalans in je No3 en Po4.
Woel je je zand ook wel eens om?
Je kunt inderdaad blauwalg krijgen door een disbalans in je No3 en Po4.
Woel je je zand ook wel eens om?
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Zand woel ik regelmatig om. Moet regelmatig weer planten terug stoppen die ze eruit trekken. Met stofzuigen woel ik ook door de bodem. Foto heb ik niet.... Het is ook maar een heel klein beetje, maar het zit ook alleen dicht bij het glas...
Meestal al je je zand omwoelt krijg je geen problemen met de blauwalg in je bodem.
Ik kan zo nog moeilijk oordelen of het echt blauwalg is, zou het wel goed in de gaten houden, die rand bij je ruit....staat die in de zon of heeft die directe zoninval?
Ik kan zo nog moeilijk oordelen of het echt blauwalg is, zou het wel goed in de gaten houden, die rand bij je ruit....staat die in de zon of heeft die directe zoninval?
Niet echt. Er zit een deur waar zo'n niet door kijk plakker zit over het hele raam en er zitten 2 ramen met bobbeltjes die ook niet direct zonlicht doorlaten. ...
Dan moet dat ook geen probleem zijn, het zit nergens anders in de bak toch?
Ik zou het even afhevelen en dan kijken of het terugkomt.
Hoeft trouwens nu niet direct hoor
Ik zou het even afhevelen en dan kijken of het terugkomt.
Hoeft trouwens nu niet direct hoor
Nee, alleen een beetje vooraan en onder het zand. Verder nergens. Donderdag ga ik wel even verversen. Kan ik morgen gewoon plantenvoeding doen?
Lijkt me wel dat je gewoon plantenvoeding kan geven.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-20x Hemigrammus bleheri
Mooi.
Kan het misschien niet komen door plotselinge temperatuur schommelingen? Van de week waren de bakken, ja het zit in allebei, van 20 naar 28 gesprongen. :O Nu zijn ze weer 20....
Kan het misschien niet komen door plotselinge temperatuur schommelingen? Van de week waren de bakken, ja het zit in allebei, van 20 naar 28 gesprongen. :O Nu zijn ze weer 20....
Zo das wel een aardige schommeling. Je vissen zullen wel geschrokken zijn geweest hahaha. Precies toen dat was gebeurd kreeg je dit?
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Ja, zo ongeveer. Goudvissen van mij kunnen aardig wat hebben. Heb ze vroeger nooit laten wennen aan het water. Ik maakte de HELE nano schoon, ook het filter. Water erin en vissen erin. Nooit gelet op temperatuur... Eigenlijk best zielig. 
Best sneu ja, maar ach je was zeker nog een stuk jonger?
Maar het zou wellicht wel kunnen door die schommeling, maar dat weet ik niet zeker.
Maar het zou wellicht wel kunnen door die schommeling, maar dat weet ik niet zeker.
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Blauwalg?
jeetje zeg, maar hoe kan dat ineens zo hoog zijn geweest dan?
Best zal het niet geweest zijn hoor.
Best zal het niet geweest zijn hoor.
Geen idee. Het weer was ook warmer hier... Ik heb achter maar een ventilator gezet. De rekord blijft nu wel koel, maar voor de nano heb ik geen oplossing. Inmiddels is het water daar wel weer afgekoeld...
Ik ga vandaag plantenvoeding toevoegen, zodat ik morgen genoeg tijd heb om te verversen en het alg weg te halen. Als het met lukt komen er foto's.
Ik ga vandaag plantenvoeding toevoegen, zodat ik morgen genoeg tijd heb om te verversen en het alg weg te halen. Als het met lukt komen er foto's.
Apart verhaal en 8 graden is niet weinig.
Dacht dat ik weleens ergens had geleden dat zo'n schommeling de kans op blauwalg vergroot.
Zou wel ff zuinig voeren in ieder geval en misschien een keertje extra verversen.
Dacht dat ik weleens ergens had geleden dat zo'n schommeling de kans op blauwalg vergroot.
Zou wel ff zuinig voeren in ieder geval en misschien een keertje extra verversen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie