Het is mistig

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Leor
0-200
0-200

Het is mistig

Bericht door Leor »

Gisteren mijn aquarium gevuld met water. Pomp en verwarming aan en draaien maar.

Nu is mijn aquarium erg mistig.................?????????????? :cry:

De geschiedenis:
Voedingsbodem van Sera erin
Grind erin (eerst goed gespoeld en laten drogen)
Kienhout en maansteen erin
Water erin
Dan onderstaand sera spul erin(tegen zware metalen en biocultuur)

Afbeelding

Ben benieuwd of dit normaal is? En hoelang het dan duurt tot het voorbij is?
Juwel Record 60
Juwel Rio 180

Xelitas
0-200
0-200

Re: Het is mistig

Bericht door Xelitas »

dat is vrij normaal heeft de Rimini 185 van me broertje ook. Is ook gisteren gevuld en ook nog mistig.

Tenzij iemand anders nog iets heeft toe te voegen waar het bij Roel nog meer aan zou kunnen liggen ?
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!

Coby

Bericht door Coby »

Dit is normaal met het opstarten van een nieuw aquarium, ik heb het ook gehad met mijn allereerste bakje. Ik dacht dat het iets te maken had met de goede bacterïëen die hun werk gaan doen... :? Maar het trekt na een paar dagen wel weg.

Cichlidenkwekers
0-200
0-200

Bericht door Cichlidenkwekers »

Zoals menige al schreven is dit vrij normaal.
Het is de stof van de grind/zand, ook al speol je het uit zal het nog kunnen voorkomen, als je de grind/zand niet had gespoelt was het nog erger geweest.
Tevens versterkt de TL verlichting het nu.
Normaal is dit binnen een paar dagen opgetrokken, hoe sneller het optrekt des te beter is je filter.

Je kunt er middeltjes voor krijgen die zorgen dat de stofdeeltje een geheel worden en dit worden dan wolkjes en vallen op de bodem, planten en stenen die je dan er af kunt zuigen, maar tip begin hier niet aan wat het geeft een hoop rotzooi.
Dus met wat gedult heb je straks een mooi bakje.

boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

ik heb ook gister mijn nieuwe bak (100x40x50) gevult en ook bij mij is het mistig maar nu word ie al een stuk helderder. geoon gedult hebben..
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...

jari4now

Bericht door jari4now »

Krijg ik die mist ook als ik Filterzand gebruik???? en scheelt het als ik eers een laagje er in doe van b.v. 10cm en dan later via een schoteltje rest toevoeg???
Helpt het als ik de pomp nog uit laat??

Of is het altijd dat het een dag of 3 mistig is.

Coby

Bericht door Coby »

Als je filterzand gebruikt wordt het ook een paar dagen mistig, je kunt het van tevoren spoelen maar het hoeft niet, het trekt vanzelf weer weg. Wel zo verstandig om eerst je bak opnieuw in te richten en dan pas de pomp aan te zetten, zoals je weet moet altijd eerst de stroom eraf als je in je bak gaat rommelen. :)

jari4now

Bericht door jari4now »

Ja ga hem ook eerst inrichten.......en zelfs al planten voor dat alles helemaal vol gaat en de pomp gaat draaien, maar er is dus niets om het te voorkomen....de mist...

Oke dan zal ik het maar voorlief nemen, hopelijk volgend weekend foto's maken en bak inrichten

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Ik heb het filterzand toch goed gespoeld, en daarmee verkort je de mist-tijd wel aanzienlijk hoor. Ik heb gewoon graag dat ik snel helder water heb, dus heb ik wat tijd geinvesteerd in het spoelen.
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Onderwerp auteur
Leor
0-200
0-200

Bericht door Leor »

De mist is al aardig weg, er zitten inmiddels al wat vissen in.

Ik dacht neontetra's te kopen, blijken het kardinaaltetra's te zijn (denk ik tenminste).
Vanochtend hadden ze helemaal geen rode buik (hele nacht licht uit geweest)
Juwel Record 60
Juwel Rio 180

Coby

Bericht door Coby »

Hoelang heb je de visjes al erin zitten, de kleur zou vanzelf terug moeten komen. Ze verbleken al heel snel van de stress. Bij een Kardinaaltetra loopt de rode streep helemaal door en bij de Neontetra niet, je kunt ze ook bekijken in de database onder Karperzalmen. :wink:

Onderwerp auteur
Leor
0-200
0-200

Bericht door Leor »

Afgelopen zaterdag heb ik de visjes erin gedaan.

De kleur komt ook terug hoor. Zojuist de lamp een 20 minuten uit gehad en de rode kleur was al een heel stuk weg getrokken. Lamp aan gedaan en de kleur komt weer terug.

Iemand een idee???

[EDIT: ik denk dat ik dit in een ander Topic moet plaatsen]
Juwel Record 60
Juwel Rio 180