Sinds een jaar heeft mijn Juwel180 een andere plek gegregen in ons huis. Voor die tij had ik wel eens last van een klein beetje alg maar na het verplaatsen is het veel erger geworden. eerst dacht ik dat het kwam dor de lampen, die heb ik vervangen zonder resultaat. Nu staat hij wel directer in het zonlicht maar een andere plek zoekne wordt lastig. Ik begreep van een bekende dat je algen goed kunt bestrijden met easycarbo. Ik heb zelf nog een flesje Algumin van tetra, werkt diet hetzelfde.
En als ik mijn verlichting aanpak, kan ik ook daarmee de alg bestrijden?
Penceelalg na verplaatsen bak
Penceelalg na verplaatsen bak
Mmmmm, kan inderdaad wel met het zonlicht te maken hebben.
Je licht aanpakken of zelfs je bak verduisteren heeft geen nut bij penseel/baardalg, die zijn in de jaren zo geëvolueerd dat hier alleen maar je planten een opflikker van krijgen.
Het goedje van Tetra is niet hetzelfde als de carbo, ik heb zelf met succes de baardalg uit mijn bak gekregen dmv Easycarbo, ik raad je dit ook zeker aan om te proberen
Je licht aanpakken of zelfs je bak verduisteren heeft geen nut bij penseel/baardalg, die zijn in de jaren zo geëvolueerd dat hier alleen maar je planten een opflikker van krijgen.
Het goedje van Tetra is niet hetzelfde als de carbo, ik heb zelf met succes de baardalg uit mijn bak gekregen dmv Easycarbo, ik raad je dit ook zeker aan om te proberen
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Re: Penceelalg na verplaatsen bak
Sluit ik me bij aan.
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Bedankt voor julie tips. Ik hoorde alleen dat het wel schadelijk kon zijn voor bepaalde vissen en voor garnalen.
weten jullie daar iets meer van.
mijn visbestand:
Discusvis, roodneuszalmpjes, black molly`s, guppy`s, (albino)croydoras, clownbotia, algeneters, bijlzalmpjes, keizertetra`s, vuurtetra`s, neontetra`s, blauwe goerami`s, zoengoerami`s, sterbai en vuurgarnalen.
weten jullie daar iets meer van.
mijn visbestand:
Discusvis, roodneuszalmpjes, black molly`s, guppy`s, (albino)croydoras, clownbotia, algeneters, bijlzalmpjes, keizertetra`s, vuurtetra`s, neontetra`s, blauwe goerami`s, zoengoerami`s, sterbai en vuurgarnalen.
Ik zou sowieso beginnen met de halve dosering gedurende de eerste week. ik heb geen ervaring met discussen en andere 'gevoelige' soorten. Over garnalen heb ik het wel gehoord, maar nooit bevestiging over gehad.
Groeten,
Patrick
Patrick
Wat je alg aangaat, ga ik wel mee met de andere.
EasyLife producten zijn zo ver ik weet niet schadelijk voor de garnaaltjes of vissen.
Hier nooit last van gehad.
Maar zit even naar je bestand te kijken, dat zit allemaal in 180l bak begrijp ik?
EasyLife producten zijn zo ver ik weet niet schadelijk voor de garnaaltjes of vissen.
Hier nooit last van gehad.
Maar zit even naar je bestand te kijken, dat zit allemaal in 180l bak begrijp ik?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ja, mischien lijkt het veel maar de aantallen per soort zijn laag, of is het echt te veel?
hier de aantallen
1 Discusvis, 6 roodneuszalmpjes, 5 black molly`s, 10 guppy`s, (4 albino) 2 croydoras, 4 clownbotia, 2 algeneters, 3 bijlzalmpjes, 5 keizertetra`s, 5 vuurtetra`s, 6 neontetra`s, 2 blauwe goerami`s, 2 zoengoerami`s, 1 sterbai en ? vuurgarnalen
hier de aantallen
1 Discusvis, 6 roodneuszalmpjes, 5 black molly`s, 10 guppy`s, (4 albino) 2 croydoras, 4 clownbotia, 2 algeneters, 3 bijlzalmpjes, 5 keizertetra`s, 5 vuurtetra`s, 6 neontetra`s, 2 blauwe goerami`s, 2 zoengoerami`s, 1 sterbai en ? vuurgarnalen
Ik vind je bak wel een beetje raar ingedeeld qua vis.
De Discus moet er denk ik uit, want die heeft een bak van minstens 1,20m nodig en jij hebt een juwel 189 (100cm dacht ik). Je hebt verder 7 (inclusief Discus) scholenvissen, daarvan zou ik er 1 of 2 van kiezen en daar een mooie groep van maken. De Zoengoerami wordt ook te groot voor je bak.
wat dacht je hiervan?
-25 Roodneuzalm/30 van 1 van de Tetra soorten/20 van 1 van de Corydoras soorten/20 Bijlzalmpjes.
-2 Blauwe Goerami's (beste als koppel of harem).
2 man en 4 vrouw Black Molly/ 2 man en 4 vrouw Guppy.
-? Vuurgarnalen.
Ik zeg niet dat dit helemaal goed is, wacht maar even op andere reacties.
Welke Algeneter heb je trouwens?
De Discus moet er denk ik uit, want die heeft een bak van minstens 1,20m nodig en jij hebt een juwel 189 (100cm dacht ik). Je hebt verder 7 (inclusief Discus) scholenvissen, daarvan zou ik er 1 of 2 van kiezen en daar een mooie groep van maken. De Zoengoerami wordt ook te groot voor je bak.
wat dacht je hiervan?
-25 Roodneuzalm/30 van 1 van de Tetra soorten/20 van 1 van de Corydoras soorten/20 Bijlzalmpjes.
-2 Blauwe Goerami's (beste als koppel of harem).
2 man en 4 vrouw Black Molly/ 2 man en 4 vrouw Guppy.
-? Vuurgarnalen.
Ik zeg niet dat dit helemaal goed is, wacht maar even op andere reacties.
Welke Algeneter heb je trouwens?
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-20x Hemigrammus bleheri
Inderdaad de die bak vind ik echt te klein voor een discus, zeker omdat, zoals Mitchel zegt, de discus ook een scholenvis is.
Je zal dus eens goed naar je vissen bestand kijken en keuze moeten maken.
Zou zeggen, ga er eens goed voor zitten en kijk wat je mooi vind en lees je goed in.
En heb je vragen stel ze.
Je zal dus eens goed naar je vissen bestand kijken en keuze moeten maken.
Zou zeggen, ga er eens goed voor zitten en kijk wat je mooi vind en lees je goed in.
En heb je vragen stel ze.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Helemaal met Kees eens.
Gewoon kijken wat je smaak is en als je vragen hebt, kom je maar naar ons toe
Gewoon kijken wat je smaak is en als je vragen hebt, kom je maar naar ons toe
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Jeetje mina......ik schrik ook wel van je bestand hoor........
Ik kan je aanraden (net als de rest doet) je bestand behoorlijk op de schop te gooien, persoonlijk zou ik je hele bestand in een nieuw topic zetten onder "visbestand voorleggen" en dan kijken naar de tips van mensen.
Discusvis, zoengoerami`s......deze moeten er sowieso uit......de blauwe goerami ken ik even niet.
De keuze van de scholenvis van Mitchel vind ik een goed idee, alleen de aantallen daarvan vind ik erg hoog......ik zou er max 15 in doen dan, erbij kan altijd nog.......maar eruit
Over de Carbo........ik ben heel erg lang bang geweest voor mijn garnalen totdat ik echt de knoop doorhakte om de carbo te gaan gebruiken......sindsdien welgeteld 1 Vuurtje dood........
Ik kan je aanraden (net als de rest doet) je bestand behoorlijk op de schop te gooien, persoonlijk zou ik je hele bestand in een nieuw topic zetten onder "visbestand voorleggen" en dan kijken naar de tips van mensen.
Discusvis, zoengoerami`s......deze moeten er sowieso uit......de blauwe goerami ken ik even niet.
De keuze van de scholenvis van Mitchel vind ik een goed idee, alleen de aantallen daarvan vind ik erg hoog......ik zou er max 15 in doen dan, erbij kan altijd nog.......maar eruit
Over de Carbo........ik ben heel erg lang bang geweest voor mijn garnalen totdat ik echt de knoop doorhakte om de carbo te gaan gebruiken......sindsdien welgeteld 1 Vuurtje dood........
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
aan de easycarbo klaas maar dan wel een halve dosis.
hoe oud is je voedingsbodem eigenlijk?
als je planten goed groeien hebben hebben algen geen kans.
geef ook eens je water waarden door.
hoe oud is je voedingsbodem eigenlijk?
als je planten goed groeien hebben hebben algen geen kans.
geef ook eens je water waarden door.