Patman schreef:Hoi roel,
Leuk bakkie om mee te beginnen. Ik heb er zelf nog twee.
Wat me eigenlijk een beetje tegenvalt is de hoogte van het water. In mijn huidige bakje (20 ltr van de Praxis) zit de bovenkant van het water aan de onderzijde van de bovenbak.
In de Juwel 60 staat het water een stuk boven de onderrand van de bovenbak (is het een beetje duidelijk zo??). Dit moet zo (volgens mij) hoog staan omdat ik anders het water blijf horen.
Is dat bij jou (of anderen) ook zo??
En de lamp die er in zit is meestal voldoende voor planten die een niet al te grote lichtbehoeft nodig hebben. Als je in onze database bij voorgrond en middenbeplanting kijkt zie je voldoende plantjes staan die je kan huisvesten. De lichtbehoefte staat daar ook bij.
Zal ik eens gaan kijken
Javavaren zal prima te houden zijn hoor.
Fijn te horen, vind ik een mooie
De neon's kunnen best.. De zebra danio's... Dat zijn behoorlijk drukke zwemmers die ik persoonlijk niet zou kiezen. De zwemruimte (of lengte) past ook niet echt bij hun gedrag. Dan zou ik eerder meer guppen er bij doen, en als je niet echt op jonkies zit te wachten dan kun je alleen mannetjes doen... ziet er mooi uit hoor.. Of een paar kegelvlekbarbeeltjes bijvoorbeeld.
Ik zal mijn bestand nog eens bekijken
Garnaaltjes... 10 om mee te beginnen... heb je er zo een hele zwik..
Hoeveel dan om te beginnen......?????
Trouwens, als je er teveel hebt, kun je ze dan terugbrengen naar de winkel????
De cabombavraag. Als de kruinen ver uit elkaar staan dan is dat vaak omdat hij onder licht heeft gestaan waar het aandeel blauw hoog van is. (Een 'paarse' grolux lamp of heel wit licht... een van die twee varianten). Dat stimuleert de opwaartse groei, maar niet de zijwaartse groei, zodat je lange stukken krijgt tussen de kruinen. Een 'grote stappen snel thuis' groei dus. Zou dat kunnen als je naar de geschiedenis van jouw cabomba kijkt?
Het Praxisbakje waarin ik die nu heb zitten, heeft een soort van halogeen-verlichting, wit licht zal dus wel een reden kunnen zijn (of zit ik nu erg fout?)
Wat me opvalt is wel dat de bovenkant wel weer dicht begroeit is (en ook zijwaartse groei). Zou het toevoegen van EasyCarbo ook een reden kunnen zijn?