Wie kan me helpen?

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
sas40
0-200
0-200

Wie kan me helpen?

Bericht door sas40 »

Ik plaats hieronder een foto van mijn vissen die ik momenteel heb. In totaal zijn het er 7: 2 maanvissen, 2 haaitjes en de andere 3 weet ik dus de naam niet van. Kan iemand me vertellen hoe de vissen rechtsboven (goud-oranje) en die daaronder (zwarte) heten? En kan iemand me adviseren wat ik er eventueel bij kan zetten? Ik begreep van de verkoper dat de maanvissen nogal jagers zijn en daar kunnen geen al te kleine visjes bij. Hij adviseerde me ook algeneters te kopen tegen de algengroei. Voor de info: mijn aquarium is 80 x 38 x 34 en qua temparatuur 26 graden.

Als ik ga zoeken op internet, blijken de maanvissen te klein te zitten, die horen toch minsten 1.50 meter aquarium te zitten. Wellicht ga ik mettertijd wel op zoek naar wat groters, maar dit aquarium is echt om te beginnen. Voorlopig kunnen ze dan toch wel in dit aquarium blijven of is dat echt zielig?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Afbeelding

FrankvdB

Re: Wie kan me helpen?

Bericht door FrankvdB »

maanvissen en anderhalve meter is ook de grootste onzin, maar 80 cm is zeker te klein,
de andere vissen... ik heb in je fotoboek een reactie geschreven waarmee je antwoord al is gegeven :)

ze kunnen er heus nog wel een weekje in blijven zitten, ze zitten er tenslotte al een hele poos in lijkt me?
maar wijs en goed voor de vissen zelf is wel om een nieuw onderkomen te zoeken voor de maanvissen :) een grotere bak, van 120 lang en met een waterhoogte van minimaal.. en das de waterhoogte (van bovenkant bodem tot waterstand) 50 cm.. en liefst waar nog wat soortgenootjes bijkomen, ze leven het liefst in een groepje van 5 of meer namelijk