Haren?
Re: Haren?
@ Jarik: is voor veel lampen zo, maar het idee van Philips-lampen ligt wat anders (of het echt zo is weet ik niet), die gaan na een jaar van 100 naar 90% licht, en daarna (jaar later of zo) gaan ze gewoon zichtbaar kapot... dat is veel handiger
maar dat hangt er dus vanaf welke lampen TS heeft.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Precies Laurens die lampen zijn dus veel goedkoper dan aquarium speciaal lampen want die lopen veel verder terug dan 90%.
Maar 90% is toch zat? ik dacht dat het voordeel van Philips juist was dat je duidelijk kon zien dat ze niet genoeg licht meer gaven, omdat ze in één keer van 90 terugslaan naar 0....
-
Patrick S
Onderwerp auteur - 200-400

Oke zodra ik geld heb kijk ik voor een aquarium tl lamp 
Minder voeren gebeurt al.
Minder voeren gebeurt al.
Klopt is meer als genoeg, als ze helemaal niet meer willen branden is het tijd om hem te vervangen.Laurens schreef:Maar 90% is toch zat? ik dacht dat het voordeel van Philips juist was dat je duidelijk kon zien dat ze niet genoeg licht meer gaven, omdat ze in één keer van 90 terugslaan naar 0....
Ja inderdaad, dat is wel makkelijker. Bij Sylvana en zo branden ze nog wel als je ze moet vervangen, nogal onduidelijk lijkt me...
Ik zie het nu ja, die buis die ik erin heb is een T5....die is dan weer wel 10.000KPatman schreef:ik lees op google dat ie 6500K is, en dat vind ik best wel een hoge kleurtemperatuur.
Hier eventjes een overzichtje van de kleurtemperaturen voor je Patrick (S)

Hier het spectrum van de Arcadia Freshwater lamp, net als Kees ben ik fan van dit merk en heb deze ook in de 60ers zitten.
Het spectrum van je huidige lamp kan ik helaas niet vinden.
Plaatje even geleend van Aquatotaal, dan kan je meteen kijken hoe de beschrijving luid

Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
-
Patrick S
Onderwerp auteur - 200-400

Oke dankjewel