cory pygmeus

Plaats reactie

Onderwerp auteur
MiKlo
0-200
0-200

cory pygmeus

Bericht door MiKlo »

ik heb sinds een week 7 cory's erin zitten van nu ongeveer 1,5/2 cm.
de 1e dgn zag ik ze regelmatig scholen en zag ik ze dus ook goed.
de laatste paar dgn zie ik er telkens maar 1, 2 of soms 4 tegelijk. de rest zie ik niet. ik ga er wel vanuit dat het iedere keer andere zijn en niet steeds dezelfde. waarom scholen ze niet zo erg meer als de 1e paar dgn?? voelen ze zich zo op hun gemak dat ze de "wereld alleen wel aan kunnen" of is het wat anders??

iemand een idee??

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: cory pygmeus

Bericht door Kevin »

Wat jij nu schets heb ik ook meegemaakt, in het begin heel erg samen zwemmen en na verloop van tijd gingen ze meer hun eigen weg. Ik had ook altijd het idee dat ze weten dat bijna geen enkele vis ze kwaad kan doen. Met dat pantser van ze kunnen ze ook heel veel hebben.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
MiKlo
0-200
0-200

Bericht door MiKlo »

geen ene vis ze kwaad kan doen??? ze zijn 1,5 cm ;) en er zwemt een vis in van 8/9 cm...maarja.. ze voelen zich dus gewoon op hun gemak? en daarom scholen ze dus niet.

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Euh ja... je hebt de psyche van de Corydoras goed doorgrond. Ze scholen wat makkelijker bij gevaar.. en als ze eenmaal weten dat de kust veilig is gaan ze wat scharrelen.

Dat pantser is inderdaad een beschermingsmiddel.. Al moet ik toegeven dat ik wel eens tijdelijk een koppel Labidochromis Caeruleus (yellow) in een bakkie heb gezet die na korte tijd twee cory's hebben omgelegd... Dus het kan wel
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Grote zegt niet veel in de vissen wereld, en al helemaal niet in de cichliden.

Ik had er toen best pittige ramirezie's inzitten, die konden iedere vis uit de buurt van hun nest houden behalve de cory's die gingen rustig ongestoort door met woelen.

Ook de botia's van tegen de 14 cm hadden niet veel te willen bij ze, misschien ook dat ze weten dat de cory een gemene stekel heeft.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Anietake
0-200
0-200

Bericht door Anietake »

Dag Miklo,

Ik heb altijd corydoras gehad nu helaas nog maar 2, maar bij mij waren ze altijd allemaal bij elkaar. En ook nu ik er nu nog maar 2 heb deze zijn ook altijd zij aan zij.

Dus het is volgens mij niet helemaal waar dat ze niet zouden scholen omdat ze denken dat ze het wel alleen kunnen. Want in al mijn vorige bakken was helemaal geen gevaar voor hun en toch zwommen ze altijd samen.

Dus ik persoonlijk vindt het toch wel wat vreemd dat ze alleen ga zwemmen. Maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen. En waarschijnlijk kan het ook geen kwaad en misschien gaan ze dadelijk wel weer bij elkaar zwemmen.

Groetjes Anietake
Groetjes Anietake,

Gezelschapsaquarium 150x60x60

Onderwerp auteur
MiKlo
0-200
0-200

Bericht door MiKlo »

ik heb op meerdere forums navraag gedaan en gehoord dat ze alleen scholen als ze zich niet op hun gemak voelen. als alles goed is in hun ogen scholen ze niet zoveel.

Anietake
0-200
0-200

Bericht door Anietake »

Dag Miklo,

Nou dat is fijn om te horen. Dat wil dus zeggen dat de mijne het niet fijn vinden. Daar moet ik dan toch hoognodig is iets aan gaan doen. Ik dacht juist dat ze het dan heel gezellig hadden. Maar weer wat geleerd.

Bedankt voor de informatie.
Groetjes Anietake,

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Een cory is een scholenvis, die zitten graag met meerdere in een aquarium. Als het er maar 2 zijn heb je kans dat ze zich klein voelen en daardoor vaak elkaar blijven.

Ik had er toen een stuk of 6, die gingen ook vaak zwerven maar meestal wel 2 aan 2.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
MiKlo
0-200
0-200

Bericht door MiKlo »

het is ook niet zo dat ze helemaal niet scholen bij mij. zie er aleen heel vaak maar 1 een stukje zwemmen. soms ook 2 of meer.
net zwommen ze bv met zijn zevenen een stukje/tijdje door de bak. hierna splitsen ze zich weer en gingen ze in kleine groepjes verder ;)

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Misschien is het net als in de politiek :roll:

Je hebt linkse en rechtse :lol:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Anietake
0-200
0-200

Bericht door Anietake »

Ach binnenkort als mijn bak oké is dan komen er weer wat bij, kijken wat ze dan doen.
Groetjes Anietake,