Het is een probleem. filter te groot.
Lieve allemaal.
Ik heb een probleempje.
Ik heb een Dubai 100 staan, met de standaard filter. Deze doet ongeveer 350 l/u. Dit vind ik te weinig, en mijn vissen ook.
Nu had ik mijn bevallige oogje laten vallen op de JBL Greenline 901. Leek mij een goed idee, deze doet 900 l/u. klinkt als een vervetering.
Het probleem is alleen: Mijn dubai staat op een expedit kast van Ikea. Deze heeft dus vakken. en die vakken zijn ongeveer 33x33.
Kortom, filter past niet in de kast.
Nou zou ik natuurlijk een nieuwe kast kunnen kopen, maar deze staat al verankerd aan de muur.
En ik heb het geld er even niet voor ook. (dus als iemand nog een kast heeft staan van ong. 1.60 lang...)
Maar goed, mijn eigenlijke vraag is dus:
Zouden jullie jullie buitenfilter voor me willen opmeten? Zo hoop ik er dus dan 1 te vinden die wél in de kast past.
Of misschien een andere oplossing?
(mijn enige andere oplossing is om de hoek in de keuken..zie foto)
http://yfrog.com/kex71bj
Maar geen idee of de slangen dat gaan halen van het filter...
Dus ppl.. gedachtes?
Game on!
Ik heb een probleempje.
Ik heb een Dubai 100 staan, met de standaard filter. Deze doet ongeveer 350 l/u. Dit vind ik te weinig, en mijn vissen ook.
Nu had ik mijn bevallige oogje laten vallen op de JBL Greenline 901. Leek mij een goed idee, deze doet 900 l/u. klinkt als een vervetering.
Het probleem is alleen: Mijn dubai staat op een expedit kast van Ikea. Deze heeft dus vakken. en die vakken zijn ongeveer 33x33.
Kortom, filter past niet in de kast.
Nou zou ik natuurlijk een nieuwe kast kunnen kopen, maar deze staat al verankerd aan de muur.
En ik heb het geld er even niet voor ook. (dus als iemand nog een kast heeft staan van ong. 1.60 lang...)
Maar goed, mijn eigenlijke vraag is dus:
Zouden jullie jullie buitenfilter voor me willen opmeten? Zo hoop ik er dus dan 1 te vinden die wél in de kast past.
Of misschien een andere oplossing?
(mijn enige andere oplossing is om de hoek in de keuken..zie foto)
http://yfrog.com/kex71bj
Maar geen idee of de slangen dat gaan halen van het filter...
Dus ppl.. gedachtes?
Game on!
-
AirWarrior
- 400-600

Re: Het is een probleem. filter te groot.
Zagen zodat je wel de ruimte heb?
Mmmm, zal mijn eheim morgen eens evn opmeten voor je.....ben nu niet aanwezig, maar die van mij gaat denk ik niet passen.
Je kunt ook kijken naar de classic filters van eheim, die zijn rond en in mooie kleine maatjes verkrijgbaar. Misschien dat die passen.
Op de foto word het mij niet duidelijk ho groot de afstand nu is, want de bak waar ik tegenaankijk is niet de Dubai toch?
Je kunt ook kijken naar de classic filters van eheim, die zijn rond en in mooie kleine maatjes verkrijgbaar. Misschien dat die passen.
Op de foto word het mij niet duidelijk ho groot de afstand nu is, want de bak waar ik tegenaankijk is niet de Dubai toch?
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
AirWarrior schreef:Zagen zodat je wel de ruimte heb?
+1.
Probleem: als ik ga zagen ben ik de balans kwijt ben ik bang en doet de kast enigsinds krak. en het aquarium plons.
Maar het idee was goed
Hahaha idee is leuk ja, de uitwerking wat minder 
Ok, mijn eheim is 34cm zonder slangen......gaat hem niet worden.
Ok, mijn eheim is 34cm zonder slangen......gaat hem niet worden.
Jammer, vind het een beetje jammer dat ikea daar niet beter op heeft ingespeeld..
Ik vind het maar een lastig verhaal zo
Hopelijk zitten er lange slangen bij en kan ik hem om de hoek neergooien dan...
Ik vind het maar een lastig verhaal zo
Hopelijk zitten er lange slangen bij en kan ik hem om de hoek neergooien dan...
Maar Ikea verkoop die dingen ook niet als aquariummeubels toch?
Het hangt er vanaf wat de afstand is, je kunt volgens mij ook slangen laten knippen van de rol bij sommige zaken.
Het hangt er vanaf wat de afstand is, je kunt volgens mij ook slangen laten knippen van de rol bij sommige zaken.
Maar is dat niet *slecht* voor je filter? dat je dan zo veel extra lengte hebt voor doorpompen?
Het hangt er helemaal vanaf wat de lengte van de slang gaat worden. Je doorstroming zal minder worden naarmate de slangen langer zijn, je moet hem inderdaad geen meters van je bak zetten.
het zal ongeveer anderhalve meter zijn.
Nu is de doorstroming 350 p/u het word 900 p/u dus dat scheelt al heel veel.
Stel dat het dan 100 of 200 liter p/u minder word door de lengte van de slang.. dan nog is het een vebetering van 100%...
Maar dat is dus niet erg? als ik hem gewoon om de hoek neerzet?
En moet ik de bak van zijn plek hebben voor het aansluiten? of hoef ik er niet achterlangs..?
Anders heb ik probleem nummer 2
Nu is de doorstroming 350 p/u het word 900 p/u dus dat scheelt al heel veel.
Stel dat het dan 100 of 200 liter p/u minder word door de lengte van de slang.. dan nog is het een vebetering van 100%...
Maar dat is dus niet erg? als ik hem gewoon om de hoek neerzet?
En moet ik de bak van zijn plek hebben voor het aansluiten? of hoef ik er niet achterlangs..?
Anders heb ik probleem nummer 2
Mmmmmm, misschien dat het met 1,5m zelfs lukt met de bijgeleverde slangen.
Denk dat het voor de pomp niet zo heel veel problemen zal geven, inderdaad iets minder doorstroming maar zoals je zegt is het altijd een verbetering.
De uitsparingen voor de slangen zitten idd aan de achterkant, dus inderdaad achterlangs is eigenlijk wel de bedoeling. Ik mag er dus vanuit gaan dat hij strak tegen de muur staat aan je antwoord te horen.
Denk dat het voor de pomp niet zo heel veel problemen zal geven, inderdaad iets minder doorstroming maar zoals je zegt is het altijd een verbetering.
De uitsparingen voor de slangen zitten idd aan de achterkant, dus inderdaad achterlangs is eigenlijk wel de bedoeling. Ik mag er dus vanuit gaan dat hij strak tegen de muur staat aan je antwoord te horen.
Ja dat klopt... Nie goed nie? kan ik heb niet gewoon leuk door de bak heen rijgen? Ik heb echt maar 1 cm ofzo over achter de bak...
Dat word al wat moeilijker dan ja, enige optie is dan om de slangen aan de zijkant te hangen, dan zit je helaas we met je achterste klep die niet dicht kan.
-
Yogen-Sha
Koop er een leuk kastje naast met een bloem erop en het filter in t kastje 
ja is een lastige Dani, Maar wat denk je ervan om een simpel kastje te bouwen voor je filter?
Net wat Ronald zegt...5 triplex stukjes hout Wat witte verf en je bent klaar.
Daar kan je dan een bloemetje opzetten ofzo. Dan zijn je slangen ook niet te lang en dus ook betere doorstroming.
Net wat Ronald zegt...5 triplex stukjes hout Wat witte verf en je bent klaar.
Daar kan je dan een bloemetje opzetten ofzo. Dan zijn je slangen ook niet te lang en dus ook betere doorstroming.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs