ik heb een achterwand gemaakt voor mijn aquarium en die heb ik zes maal met tegellijm ingesmeerd.
Nu wil ik hem een kleurtje geven voordat ik hem met hars behandel.
Nu mijn vragen: kun je beter verven of spuiten
wat voor soort verf moet je gebruiken
welke kleuren moet je gebruiken om zoveel diepte te krijgen
kun je ook wat doen aan de glans van de hars
alvast bedankt Jos
verven of spuiten
Re: verven of spuiten
Hoi Jos.
Naar mijn mening kun je beter schilderen omdat je dan de verf beter in de tegellijm smeert. Met spuiten ligt het er wat meer op en zou het makkelijker los kunnen komen.
Als je praat over dieptes maken dan zou je de diepste gedeeltes het donkerst moeten maken en dan steeds lichter naar boven werken.
Als je bijv. een beetje in de grijs tinten wil blijven zou je dus met zwart moeten beginnen in de diepste gedeeltes. Dan pak je grijs en maakt die iets donkerder met wat zwart dan schilder je weer een randje tegen het zwart aan. Zo ga je steeds een paar tinten lichter werken, hoemeer verschillende tinten grijs hoe echter het word.
Tot slot nog een laatste tip; gebruik de kleur grijs van je tegellijm ook en verf niet met een kwast maar met een linnen doek.
Een klein druppeltje op een puntje van de doek op je vinger en wrijven/boenen met de verf. Zo krijg je maar een heel dun laagje, ik heb gemerkt dat je dan een heel goed resultaat krijgt doordat je de tegellijm er een beetje doorheen blijft zien.
Heb je de foto's van mijn wandjes al is gezien?
Naar mijn mening kun je beter schilderen omdat je dan de verf beter in de tegellijm smeert. Met spuiten ligt het er wat meer op en zou het makkelijker los kunnen komen.
Als je praat over dieptes maken dan zou je de diepste gedeeltes het donkerst moeten maken en dan steeds lichter naar boven werken.
Als je bijv. een beetje in de grijs tinten wil blijven zou je dus met zwart moeten beginnen in de diepste gedeeltes. Dan pak je grijs en maakt die iets donkerder met wat zwart dan schilder je weer een randje tegen het zwart aan. Zo ga je steeds een paar tinten lichter werken, hoemeer verschillende tinten grijs hoe echter het word.
Tot slot nog een laatste tip; gebruik de kleur grijs van je tegellijm ook en verf niet met een kwast maar met een linnen doek.
Een klein druppeltje op een puntje van de doek op je vinger en wrijven/boenen met de verf. Zo krijg je maar een heel dun laagje, ik heb gemerkt dat je dan een heel goed resultaat krijgt doordat je de tegellijm er een beetje doorheen blijft zien.
Heb je de foto's van mijn wandjes al is gezien?
-
Coby
Even als aanvulling: mijn achterwand heb ik afgewerkt met epoxyhars, maar van de glans is weinig meer te zien onder water, zeker nu de wand goed bealgd is.
Kevin bedankt voor je tips en ik wil je foto`s graag zien
gr Jos
gr Jos
Oke ik zal als naamgenoot van Kevin maar even de link plaatsen..lammers schreef:Kevin bedankt voor je tips en ik wil je foto`s graag zien
gr Jos
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=8
in het echt is het ook een heel mooi achterwandje. ( met eigen ogen nog bekeken bij Kevin )
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!
Jep die en vergeet deze ook niet, is meer in de grijze breuksteen tinten.
viewtopic.php?f=10&t=16
viewtopic.php?f=10&t=16
oo verrek ja helemaal vergeten.. Hoe kan ik dat toch vergeten

Ik zou ook dingen vergeten met een banaan op mijn hoofd

wat ik nog wel zou graag willen weten is met wat voor soort verf moet je de achterwand schilderen.
gr.Jos
gr.Jos
Ohja natuurlijk, gebruik de verf die voor hout gebruikt word en dan op waterbasis dan zit je altijd goed.