hey allemaal,
ik had een vraag en die luid als volgt:
ik ben bezig met een aquarium te maken voor pauwogen en een paar gibicebs, ik ben nu met een achterwand bezig van piepschuim en tegellijm.
is het nodig om me wand nog na te behandelen (en zo ja met wat) of is een aantal lagen tegellijm voldoende voor bovenstaande vissen? als er nog andere vissen bij komen worden het zoiezo zuid amerikaanse..
vr gr
vraagje over achterwand maken..
vraagje over achterwand maken..
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...
Re: vraagje over achterwand maken..
je achterwand zou ik zowieso behandelen met epoxy aangezien de meeste tegellijmen oplossen in het water/ zonder epoxy zal dit van alles met je waterwaardes doen terwijl je dat dus niet wilt. ook zal je na verloop van tijd het witte piepschuim dus weer zien.
kijk ook in DIT topic
gr.MiKlo
kijk ook in DIT topic
gr.MiKlo
Hoi Boes,
Je wilt gibbiceps houden... als die aan de wand gaan knagen, dan lijkt me een nabehandeling met epoxy wel aan te raden. Voor niet knagers, zoals de pauwoogjes is een tegellijm-wand wel voldoende.... De vraag is dus, gaan die gibbiceps de wand opeten of niet...
Je wilt gibbiceps houden... als die aan de wand gaan knagen, dan lijkt me een nabehandeling met epoxy wel aan te raden. Voor niet knagers, zoals de pauwoogjes is een tegellijm-wand wel voldoende.... De vraag is dus, gaan die gibbiceps de wand opeten of niet...
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Met gibbiceps in de bak zou ik zeker wel een laag epoxy gebruiken, misschien dat de tegellijm je hardheid wat omhoog doet gaan dat is voor de amerikanen ook niet echt gewenst toch?
-
Coby
Als je nog wat voorbeeldjes wilt kun je kijken bij het stappenplan zelfbouwachterwand van Kevin, en ook op mijn website staat een beschrijving van mijn zelfgemaakte achterwand afgewerkt met epoxy hars.