Pauwooggrondel baby´s
Pauwooggrondel baby´s
Hoi allemaal,
Ik had al zo´n vermoede nadat mijn mannetje al een paar dagen niet meer onder de stenen vandaan kwam, en nou zag ik net dus zowieso 4 kleintjes. En wel heel klein echt puntjes. Het mannetjes zwemt nu ook gewoon weer rond. Kan ik ze gewoon rond laten zwemmen? En wat eten ze eigenlijk?
Ook ben ik al weken aan het wachten op de otocinclus vittatus die steeds niet binnenkomt bij de lfs, daarom heb ik ze nu gereserveerd. Maar zullen die de gupjes met rust laten? Of kan ik beter wachten totdat ze groter zijn. Naast de man en vrouw pauwooggrondel zit er nog niks in de bak op een paar kleine slakjes na.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes eszieh
Ik had al zo´n vermoede nadat mijn mannetje al een paar dagen niet meer onder de stenen vandaan kwam, en nou zag ik net dus zowieso 4 kleintjes. En wel heel klein echt puntjes. Het mannetjes zwemt nu ook gewoon weer rond. Kan ik ze gewoon rond laten zwemmen? En wat eten ze eigenlijk?
Ook ben ik al weken aan het wachten op de otocinclus vittatus die steeds niet binnenkomt bij de lfs, daarom heb ik ze nu gereserveerd. Maar zullen die de gupjes met rust laten? Of kan ik beter wachten totdat ze groter zijn. Naast de man en vrouw pauwooggrondel zit er nog niks in de bak op een paar kleine slakjes na.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes eszieh
Hallo 
Re: Pauwooggrondel baby´s
Je kunt ze inderdaad gewoon rond laten zwemmen, de eerste 4 dagen teren ze nog op hun dooierzak hierna zul je ze bij moeten voeren met stofvoer oid.
Ik ben inmiddels aan het 4e nestje, nog niks in leven kunnen houden helaas.
Misschien heb jij meer geluk aangezien jij minder bewoners in de bak hebt.
De Oto's laten ze gewoon met rust, die kunnen er gewoon bij.
Nog 1 ding, jen alleen 1 man en 1 vrouw? zo ja dan moet er eigenlijk 1 vrouwtje bij (2 mag ook)
Ik ben inmiddels aan het 4e nestje, nog niks in leven kunnen houden helaas.
Misschien heb jij meer geluk aangezien jij minder bewoners in de bak hebt.
De Oto's laten ze gewoon met rust, die kunnen er gewoon bij.
Nog 1 ding, jen alleen 1 man en 1 vrouw? zo ja dan moet er eigenlijk 1 vrouwtje bij (2 mag ook)
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Bedankt voor je reactie!
Ik ben ook begonnen met 2 om 1, maar nadat er steeds 1 doodging waarna er weer een ander dood ging enz. bleven deze twee over na steeds nieuwe gehaald te hebben en schimmel kuur enz. gedaan te hebben dus had ik het maar even zo gelaten. Was een beetje bang dat het weer zou gebeuren. Misschien zat er iets in de bak bij de lfs aangezien ik ze daar allemaal vandaan had steeds. Is het speciaal voor? kan ik dat bij de lfs halen? En verder zal ik het wel zien dan
super bedaknt
Ik ben ook begonnen met 2 om 1, maar nadat er steeds 1 doodging waarna er weer een ander dood ging enz. bleven deze twee over na steeds nieuwe gehaald te hebben en schimmel kuur enz. gedaan te hebben dus had ik het maar even zo gelaten. Was een beetje bang dat het weer zou gebeuren. Misschien zat er iets in de bak bij de lfs aangezien ik ze daar allemaal vandaan had steeds. Is het speciaal voor? kan ik dat bij de lfs halen? En verder zal ik het wel zien dan
super bedaknt
Hallo 
Ohja, klopt......was inderdaad helemaal vergeten dat je dat probleem had met deze dieren.
Kapotte vinnen ed. ook toch?
Ik heb Hikari first bites gekocht, maar ik ben een fan van Hikari voer dus waarschijnlijk zal een ander merk ook goed zijn.
Gewoon bij de LFS gehaald
Ik ben benieuwd of ze blijven leven, het beste is om toch wel 2x per dag stofvoer erin te gooien, misschien dat je iets meer moet gaan verversen dan.
Kapotte vinnen ed. ook toch?
Ik heb Hikari first bites gekocht, maar ik ben een fan van Hikari voer dus waarschijnlijk zal een ander merk ook goed zijn.
Gewoon bij de LFS gehaald
Ik ben benieuwd of ze blijven leven, het beste is om toch wel 2x per dag stofvoer erin te gooien, misschien dat je iets meer moet gaan verversen dan.
Ja met vin rot ook. Vandaag zag ik ze allemaal nog zwemmen, maar toen ik vanmiddag uit school kwam was er nog iets raars, mijn warmte ding stond namelijk op 17 graden.... Ik krijg hem niet meer verzet maar het voelt niet aan als 17 graden. En toen ik hem eruit haalde om te kijken of het dan lukte was hij loei heet. Morgen ook daar maar even naar vragen. Kan ik meteen voer mee nemen. We zullen zien of ze leven! hopelijk lukt het bij jou ook! Het zijn er alleen niet zoveel, soms zie je er echt tientallen bij sommige mensen en ik heb er misschien 4 gezien... Maarja wieweet in de kokosnoot
Hallo 
Ohjee, vervelend van je verwarming. Heb je geen temperatuurmeter in je bak dan? Omdat je zegt "het voelt niet als 17 C"
Ik zag er maar 2 bij alle keren, dus 4 vind ik al heel wat hahaha.
Ik zag er maar 2 bij alle keren, dus 4 vind ik al heel wat hahaha.
Oh haha, mijn verwarming laat ook meteen de temperatuur zien, ben net naar de winkel geweest en kreeg gewoon een nieuwe mee. ook heb ik het voer gekocht. maar dat is drijfvoer en de visjes zitten allemaal laag. maarja ik zie wel wat er gebeurd.
Hallo 
Aha, ik snap hem
Ik zou er voor de zekerheid ook een "gewone" thermometer bij plaatsen.
Het voer moet je dan wel even door het water gooien, ik hou het altijd tussen duim en wijsvinger en dan pas onderwater loslaten, anders eten ze het echt niet.
Het voer moet je dan wel even door het water gooien, ik hou het altijd tussen duim en wijsvinger en dan pas onderwater loslaten, anders eten ze het echt niet.
Dat heb ik later ook maar gedaan. Op het potje stond namelijk dat je het op het water moest leggen. maar toen gingen die grote het op eten
Ik ga ze zo nog wat geven en dan wat meer onder water.
Hallo 
Okidokie, dan zullen ze het vast beter kunnen vinden 
Vanmorgen tijdens het eten geven gekeken of ik er nog wel 1 zag, en na een minuutje zag ik er tog nog 1 voorbij schieten! Wie weet. De man gaat nu alleen weer achter het vrouwtje aan en die wordt dus weer gebeten. Haar vinnetje was net weer aangegroeid. Ik ga maar is op zoek naar een pauwooggrondel vrouwtje uit een andere winkel
Hallo 
Bij mij was het gemiddeld na 4 tot 6 dagen dat ik ze niet meer zag, waarschijnlijk een voederprobleem en/of andere bewoners.
Zoals ik zei eten ze de eerste 4 dagen van hun dooierzak dus die komen ze vaak wel door.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met een nieuw vrouwtje
laat de nestjes maar komen of niet? 
Zoals ik zei eten ze de eerste 4 dagen van hun dooierzak dus die komen ze vaak wel door.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met een nieuw vrouwtje
Ja ik vind het echt leuk! Ben benieuwd of het gaat lukken! Ik zal het hier up to date houden
Hallo 
Graag, ik ben wel benieuwd hoe het gaat.
Vandaag weer even een paar minuten de bak in gestaard op zoek naar baby´s en met succes! Ik heb er wel 1 gespot. Dus misschien zijn er nog wel meer overlevende. Ik ben gewoon doorgegeaan met voeren en soms zie je ze wel en soms niet. Hopelijk blijven ze het doen!
Hallo