Zoals de titel al zegt, ik wil graag zelf een CO2 diffusor maken, heeft iemand voorbeeldjes van z'n eigen zelgemaakte diffusor? of handige tips en sites om er een te maken?
Bij voorbaat dank, Tim
CO2 Diffusor maken
CO2 Diffusor maken
Mijn Tanganyika en andere aqua´s zie je hier!
Re: CO2 Diffusor maken
Hoi Tim,
de volgende link brengt je naar mijn topic over Bio-CO2 en de diffussor: Een zelfbouw (DIY) Bio-CO2 systeem
verderop in die groep staat nog een heel topic met reacties op dit onderwerp.. Ik denk dat je daar al heel veel informatie kan vinden.
de volgende link brengt je naar mijn topic over Bio-CO2 en de diffussor: Een zelfbouw (DIY) Bio-CO2 systeem
verderop in die groep staat nog een heel topic met reacties op dit onderwerp.. Ik denk dat je daar al heel veel informatie kan vinden.
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Sorry niet eerst op dit forum gezocht naar info ..
Wat er in het artikel staat is heel nuttig, maar zocht meer naar een ingewikkelder diffusor dan een omgekeerd bakje.
Wat er in het artikel staat is heel nuttig, maar zocht meer naar een ingewikkelder diffusor dan een omgekeerd bakje.
Op wat voor manier wil je co2 gaan doseren dan? De diffusor die aangeven is word gebruikt voor een bio-co2 set. Op die manier hoef het allemaal niet ingewikkeld te zijn.
het is wel de meest veilige en gecontroleerde methode van CO2 toevoegen. De CO2-worsten zorgen ervoor dat alle aangeboden CO2 oplost in het water, wat indien er iets mis gegaan is met de dosering, desastreuze gevolgen kan hebben. En ja, het omgekeerde bakje lijkt een beetje ´Mickey Mouse´ geknutsel, maar het is ingenieus door eenvoud
..
Groeten,
Patrick
Patrick
Dus het bakje is eigenlijk de beste oplossing, jammer had zin om lekker ingewikkeld te gaan knutselen 
bedankt voor jullie hulp.
bedankt voor jullie hulp.
in ieder geval wel de veiligste optie... hoe dan ook.
Groeten,
Patrick
Patrick