Hallo allemaal,
Ik wil beginnen met een nieuw vissen bestand in mijn (1 jaar draaiende) Jewel 180 Vision. Wie kan mij helpen een leuk bestandje samen te stellen want ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik ben benieuwd jullie ideeen zullen zijn.
Ik heb donkerblauw grind op de bodem en een donker blauw met groene achtergrond. Ik wil wel beplanting aanbrengen maar dan alleen volle beplanting achterin en en aan de rand zodat er verder vrije zwemruimte in het midden is.
Mijn kids willen in elk geval een schooltje neon tetra's of kardinaal tetra's erin. Ik vind zelf de kardinaal mooier maar men raad mij aan de neons te nemen aangezien die taaier zouden zijn. Ook de gourami's leken me heel leuk maar ik vraag me af of mijn aquarium daar wel voor geschikt is.
Het moeten makkelijke, vreedzame en kleurige visjes zijn.
Alvast bedankt !
Ideeen voor nieuw vissenbestand in Jewel 180 Vision
Re: Ideeen voor nieuw vissenbestand in Jewel 180 Vision
Hoi Shanika,
Als de vision al een jaar draait, en je gaat hem nier leeghalen en zo, dan kunnen die kardinalen er zo in hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. En de goerami... Dat ligt ook aan welke goerami´s De diamantgoerami en de Blauwspat worden best wel groot, de andere blijven wat kleiner (zie ook Database; Labyrintvissen)
Makkelijk zijn ook de verschillende soorten platy's die volop kleur hebben, en er in verschillende soorten zijn. Voor de rest is het voornamelijk een kwestie van smaak..
Als de vision al een jaar draait, en je gaat hem nier leeghalen en zo, dan kunnen die kardinalen er zo in hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. En de goerami... Dat ligt ook aan welke goerami´s De diamantgoerami en de Blauwspat worden best wel groot, de andere blijven wat kleiner (zie ook Database; Labyrintvissen)
Makkelijk zijn ook de verschillende soorten platy's die volop kleur hebben, en er in verschillende soorten zijn. Voor de rest is het voornamelijk een kwestie van smaak..
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Re: Ideeen voor nieuw vissenbestand in Jewel 180 Vision
Kardinalen is geen probleem, het zijn doorgaans probleemloze vissen. Ik dacht eigenlijk dat de juist de Kardinaal wat robuuster was? Anyway, het belangrijkste verschil is dat Kardinalen wat groter worden, en graag zwemmen, en Neon's wat meer tussen de planten blijven zitten en iets minder hechte scholen vormen. Een stuk of 10-12 is zeker geen probleem in je bak. Qua Goerami's: Diamantgoerami kán wel, maar dan moet je er verder niet al teveel bijzetten en zorgen voor heel veel schuilplaatsen voor de vrouwtjes. Een Blauwe Spat (Trichigaster trichopterus), of een andere kweekvorm, bv. de Goudgoerami of de "Cosby", is denk ik wat beter geschikt. Die zijn ook wat rustiger, ik weet nog wel dat de Diamantgoerami's mijn hele bak op stelten konden zetten. De Colisa Lalia kan ook, die zijn wat kleiner, maar ook rood/blauw, net als kardinalen, en da's niet zo leuk voor de afwisseling 
Pas op met het grind als je bodembewoners wilt zoals Corydoras - dat gekleurde spul is vaak nogal scherp, en Corydorasjes kunnen daar niet tegen.
Pas op met het grind als je bodembewoners wilt zoals Corydoras - dat gekleurde spul is vaak nogal scherp, en Corydorasjes kunnen daar niet tegen.