hoi,
Ik wil mijn aquarium ombouwen, en daar wil ik een caviarbodem in, maar ook cory's. en omdat ze hun baardraden nogal snel beschadigen, wil ik bij deze even vragen of een caviarbodem wel samengaat met cory's. Het lijkt mij van wel want er zitten geen scherpe randjes aan.
caviar bij cory's?
Re: caviar bij cory's?
Prima gedacht, Caviar is alles behalve scherp, dus dat kan prima met cory's
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Miko heeft ook Caviar en ook Cory's ( dacht ik ). Caviar en cory's gaan inderdaad goed samen, omdat het rond van vorm is en geen scherpe randen heeft. Kijk anders even in zijn topic.
Miko's topic
5x Corydoras Davidsandsi's volgens mij.
Miko's topic
5x Corydoras Davidsandsi's volgens mij.
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!
Klopt Xelitas, ik heb zelf ook caviar is mooi spul ik raad het je echt aan!
Voor de cory's is het, fijn het is totaal niet scherp en het is luchtig. ze kunnen er lekker in woelen dus
Voor de cory's is het, fijn het is totaal niet scherp en het is luchtig. ze kunnen er lekker in woelen dus
dan ga ik dat gewoon doen
Maar pas over een maandje of 2, eerst gaan we verhuizen, en als het aquarium verhuist, verander ik echt alles aan de inrichting, want dan gaan de vissen er toch uit.
Maar pas over een maandje of 2, eerst gaan we verhuizen, en als het aquarium verhuist, verander ik echt alles aan de inrichting, want dan gaan de vissen er toch uit.
Heb dat caviar ook eens zitten te bekijken, maar kwam veel berichten tegen op het grote www dat het er veel kalk vrij zou komen?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Het wordt gezegd ja, ik heb het niet zo ervaren.
Ik had toendertijd 32 kilo ongespoeld in mijn aquarium gedaan, altijd stabiele waterwaardes gehad totaal geen schommeling.
Ik had toendertijd 32 kilo ongespoeld in mijn aquarium gedaan, altijd stabiele waterwaardes gehad totaal geen schommeling.
Caviarzand is eigenlijk kalk, dat is waar. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar als mensen kweekbakken willen inrichten voor zuid-amerikanen, en hun waterwaardes zoals de pH lekker laag willen houden, dan zouden ze wel eens last kunnen hebben van kalkafgifte. Het is duidelijk dat bij een pH waarde boven 7 dit minder snel tot problemen zal leiden.
Voorbeeld; als je het in je bak doet en je wilt de pH laten zakken mbv bijvoorbeeld pH-Minus of eikenextract, dan zal de pH eerst dalen, het zuur lost het kalk op en de pH gaat weer omhoog. Als het zand eenmaal geheel is opgelost zal het toevoegen van pH-minus wel effect hebben...
Dus, een gewone plantenbak waar de pH waarde niet erg laag is... 6,8 tot 7,5.. daar zal Caviar geen probleem geven. Bij bakken waar een lage pH is (5,5 - 6,5) daar zal het wel pH verhogend werken.
Voorbeeld; als je het in je bak doet en je wilt de pH laten zakken mbv bijvoorbeeld pH-Minus of eikenextract, dan zal de pH eerst dalen, het zuur lost het kalk op en de pH gaat weer omhoog. Als het zand eenmaal geheel is opgelost zal het toevoegen van pH-minus wel effect hebben...
Dus, een gewone plantenbak waar de pH waarde niet erg laag is... 6,8 tot 7,5.. daar zal Caviar geen probleem geven. Bij bakken waar een lage pH is (5,5 - 6,5) daar zal het wel pH verhogend werken.
Groeten,
Patrick
Patrick
Dat klopt wel, natuurlijk ik kan ook niet anders verwacht van jou.
Mijn ph was stabiel 7,8 nadat ik een bioco2 setje heb aangesloten werdt het stabiel 6,9/7,2
Mijn ph was stabiel 7,8 nadat ik een bioco2 setje heb aangesloten werdt het stabiel 6,9/7,2