Pogostemon: mannelijk of onzijdig?

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Pogostemon: mannelijk of onzijdig?

Bericht door Laurens »

Is het nog te snappen ook dan?
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Rody Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Rody »

Afbeelding
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------

Mitchel
1000+
1000+

Bericht door Mitchel »

tja ik zal het wel weer vertalen :?: zoals Laurens vroeg.
mijn Duits is redelijk, maar toch ff lekker op google translate gedaan :D

eerste (paragraaf)
Ik heb een kleine vraag. Iemand had gevraagd in een forum, of waterplanten Pogostemon is erectum, of P. erectus. Dan had ik geantwoord dat de Griekse woorden die eindigen op-te castreren, en daarom moet Pogostemon erectum worden. Maar op je blog, lees ik dat Eusteralis stellata weer Pogostemon stellatus is daarom niet P. stellatum. Kunt u mij uitleggen waarom dat zo is?

Tweed paragraaf
Dit is eenvoudig: Pogostemon is 'mannelijk, "nee" onzijdig ", vandaar de op-ons en niet-te.
Ik heb weer keek voor de veiligheid in de "Zander", Handboek van plantennamen, is er ook de generieke naam geïdentificeerd als mannelijke.

Derde paragraaf
Ah, dus het is man ... maar kan je mij uitleggen waarom? Pogostemon maar komt uit pogon (πογον) en stemon (στεμον)?
En deze woorden, zowel een uitgang-on, en in het Grieks is-op zijn vaak neutraal, of dat we leren op school ...

Vierde paragraaf
Ze zouden een klassieke geleerde - zodat uw Griekse leraar - vragen. Blijkbaar, mannelijk in dit geval de extensie. Belangrijk is ook de eerste beschrijving van het geslacht met de eerste namen van de soorten. Hier zijn de Internationale Botanische nomenclatuur regels van betekenis, maar dat is erg ingewikkeld. Ik kan het niet helpen in dit geval, had ik gevraagd een botanicus, dan die niet konden beantwoorden. Misschien krijg je zelfs dit uit je leraar. Vraag hem dan!

Vijfde paragraaf
Ik moet vragen het morgen mijn leraar Grieks en Latijn. Ik opstapelen dat hij kan beantwoorden.
En dan zal ik informeren u graag verder nadat het via e-mail of misschien zaterdag Vivarium 2011 ...

Eneh mij niet slaan als de zinnen niet helemaal kloppen :P
hoop dat het nu een beetje duidelijk is 8)
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Laurens schreef:Is het nog te snappen ook dan?
Amper, maar dat vind ik juist leuk :D
Laatst een boek over Quantum fysica zitten lezen, bij ongeveer 20% dacht ik te weten waar ze het over hadden, maar heel interessant :D.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie