Bodembedekking...

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bodembedekking...

Bericht door Laurens »

Als alles goed gaat ga ik a.s. zaterdag de Rio inrichten, maar ik zit met de bodembedekking. of eigenlijk zonder... mijjn eisen zijn: gemengd/natuurkleur, dus geen egaal bruin of zwart zoals bij caviar; niet te groot, niet te klein 9formaat van caviar is prima); cory-safe (ik ben ooit tevreden met mijn visbestand, dus uit voorzorg). Helaas, bijna alles wat aan de 1e 2 eisen voldoet, lijkt me mogelijk te scherp... vooral het 1-2mm gemengde grind van dit merk:
Afbeelding
dat heeft heel mooi spul, maar ik kan niet goed zien of dat geschikt is of niet... ik zou eventueel kunnen vragen of ik dat even mag voelen ofzo...
Anyways, heeft iemand een gouden tip?
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Bodembedekking...

Bericht door Kevin »

Ik zou persoonlijk dan een mengsel maken van diverse maten filterzand zoals de medium met de max korrel mixen. Caviar vind ik van dichtbij niet echt natuurlijk ogen en is behoorlijk prijzig.
Denk dat verder alle andere grind soorten van die grote zullen te zwaar worden voor je cory's om in te kunnen wroeten.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

2MBakk

Bericht door 2MBakk »

wij hebben van die bolletjes ,werkt prima,en de corrys zijn blij, en ik ook want afzuigen hoeft bijna niet meer

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ben zelf ook aan het mengen geslagen, filterzand met zwart zand, vind ik zelf een leuk effect geven.
Hier en daar komt er nog wat fijn grind boven en geeft hier en daar een "eilandje".
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Malawinees Zeeland
0-200
0-200

Bericht door Malawinees »

Heb zelf filterzand van wildkamp, deze heb je in 3 verschillende korrel grootte en is gemengd kwa kleur. Bovendien is de korrel afgerond en altijd van dezelfde grootte.

josorie1
0-200
0-200

Bericht door josorie1 »

Brekerzand is zeer goed omdat het nooit dichtslibt en door de grove structuur staan de planten mooi vast met hun voetjes in de bodem. echt een aanrader