Nu ben ik vorige week begonnen de met het opruimen van de tuin en daarbij ook de vijver, een partij lavastenen die ik op de kop had getikt zouden langs de rand komen te liggen om wat meer kleur aan de tuin te geven..
deze week een beginnetje gemaakt.. Er lagen ook een paar bakstenen in de vijver (van de vorige bewoner) hierop lag een dakvorst (functie..???), deze eruit gevist en nog even een watervalletje gemaakt van de uitstroom van het filter.. na gister waren geen bijzonderheden, maar toen ik vanmiddag thuis kwam van mij werk was de vijver voor 2/3 deel LEEG!!!
dusja, ik verwacht dat er ergens een lek zit, nadat ik m bijgevuld heb is er sinds vanmiddag een uur of 5 weer zo'n 5-10 cm water uit..
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen, het lek maken of een nieuwe vijver aanleggen??
Die laatste optie zal ik even toelichten: Ik zelf speelde al met het idee om tegen de dijk op, waar we wonen een vijver te maken, mja dit had geen prioriteit... tot nu...??
Dan zullen er 1 of 2 van de niveau's ruimte moeten maken voor de vijver, wat wel weer de terras ruimte ten goede komt..
Ik heb wel gelezen dat als je een lek wil maken de vijver leeg moet, dit is wel op te vangen door de vissen in quarantaine bakken te doen..
Ik hoop dat jullie me advies en evt. tips kunnen geven...
hier nog een foto van hoe de vijver afgelopen zomer erbij lag bij de eerste bezichtinging, weinig veranderd op de rand na en dat alles nog niet in bloei staat...