Had vanmorgen gelijk de schrik van mijn leven:
de vijver van mijn vader gaat dicht dus neem van hem 2 Koi's over. Dus ik helemaal blij met deze kanjers.
Ze zijn gisteren in mijn vijver gedaan en ze zwommen vrolijk rond. Helaas was het al flink donker dus zag ze niet meer. Nu ga ik vanmorgen mijn
Mijn poes Luna is namelijk bij de bosjes aan het ruiken en schrikt ineens van een bewegend iets...wat blijkt nu daar ligt de Koi...hoe lang hij daar heeft gelegen...durf het niet te zeggen...hoe hij eruit is gekomen (springen-reiger) durf het niet te zeggen. Heb hem onmiddelijk weer in het water geplaatst en het nog even in de gaten gehouden...hij ademde erg moeilijk maar op een gegeven moment dook hij naar beneden. Dus hopelijk redt hij het.
Net even op de fiets terug richting huis maar zag hem nog steeds zwemmen met de andere Koi in de buurt.
Dus hopelijk blijft hij vanaf nu gewoon in de bak!
maar goed verder...de vijver is nu een kleine 2 jaar oud en er zwemt van alles in.
2* Koikarper
5 Goudvissen
7 Goudwindes
5 Blauwe windes
5 Sarasa's
Verder staan er ook nog 2 waterlelies in en allerlei andere planten. Heb boven een klein aquarium om zuurstofplanten te kweken. Deze gaan binnenkort weer over richting de vijver.
Het geheel wordt gefiltert door een Oase filter pomp combinatie gescholt voor 6000 liter water. Dus een goed gevulde vijver moet hij aankunnen. Zal dit weekend of eerder eens wat foto's plaatsen. Hopelijk met een Gouden Koi