Na lang rond neuzen plaats ik nu mijn eerste vraag.
Ik heb drie kersenbuikjes rond zwemmen in mijn bak. Nu is er een daarvan erg donker van kleur geworden en blijft heel de tijd dicht bij filter en verwarming hangen. De vis komt niet echt ziek over maar ik vind het wel raar wie weet wat er aan de hand is.
gr martijn
mijn kersenbuik doet vreemd
-
martijn 1981
Onderwerp auteur - 0-200

Re: mijn kersenbuik doet vreemd
Hoi Martijn..
Drie kersenbuikjes? Doorgaans vormen kersenbuikjes een koppel, en is het derde visje niet gewenst in de nabijheid van het koppel. Als je een klein bakkie hebt is dat dus altijd het geval.. als je een grotere bak hebt heeft het derde wiel aan de wagen wat meer mogelijkheden om te schuilen. Ik denk dus dat deze arme man, of vrouw niet meer getolereerd wordt. Als dat zo is kun je hem of haar beter uitvangen.
Dat het visje bij het filter en de verwarming hangt zal te maken hebben met vluchtgedrag. Maar ik kan vanaf hier ziekte ook niet uitsluiten. Je zou hem eens een por kunnen geven richting open zwemwater, dan zie je gauw genoeg wat het koppel doet.
Trouwens; Rondneuzen mag altijd hoor
Drie kersenbuikjes? Doorgaans vormen kersenbuikjes een koppel, en is het derde visje niet gewenst in de nabijheid van het koppel. Als je een klein bakkie hebt is dat dus altijd het geval.. als je een grotere bak hebt heeft het derde wiel aan de wagen wat meer mogelijkheden om te schuilen. Ik denk dus dat deze arme man, of vrouw niet meer getolereerd wordt. Als dat zo is kun je hem of haar beter uitvangen.
Dat het visje bij het filter en de verwarming hangt zal te maken hebben met vluchtgedrag. Maar ik kan vanaf hier ziekte ook niet uitsluiten. Je zou hem eens een por kunnen geven richting open zwemwater, dan zie je gauw genoeg wat het koppel doet.
Trouwens; Rondneuzen mag altijd hoor
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Mee eens - cichliden hebben vaak duidelijk een zogenaamde stress- of schrikkleur, en vaak is dat idd. donker. Ze gaan ook met de vinnen knijpen als ze flink op hun lazer krijgen, om zich maar zo klein mogelijk te maken. Dat doen ze echter ook als ze ziek zijn, dus het is wat lastig om al conclusies te trekken zonder foto's ofzo. Komt de vis wel eten? Dat is vaak wel een goede aanduiding - als mijn Malawi cichliden ruzie hebben laten ze elkaar doorgaans nog wel toe bij het voeren. Als ze ziek zijn blijven ze weg bij het voeren en eten ze niet.
Blijft het feit dat drie Kersenbuiken in één bak op termijn hoe dan ook ééntje teveel is (tenzij je een bak hebt van meer dan 150 cm ofzo). Uitvangen dus
Blijft het feit dat drie Kersenbuiken in één bak op termijn hoe dan ook ééntje teveel is (tenzij je een bak hebt van meer dan 150 cm ofzo). Uitvangen dus
-
martijn 1981
Onderwerp auteur - 0-200

Ik heb de kersenbuikjes van iemand overgneomen die er vanaf wou. Ik heb van stenen een rots partij gemaakt hier schuilen ze gewoon met z'n drieen tegelijk dus ik denk dat ze elkaar wel accepteren. Het zijn wel drie mannen dus koppel vorming is er niet.
Ik heb nu net in de bak gekeken en nu z=is zijn kleur weer gewoon licht.
Graag hoor ik van iemand MET ervaring wat ik het beste kan doen
Ik heb nu net in de bak gekeken en nu z=is zijn kleur weer gewoon licht.
Graag hoor ik van iemand MET ervaring wat ik het beste kan doen
martijn 1981 schreef:Graag hoor ik van iemand MET ervaring wat ik het beste kan doen
Ik geloof niet dat opmerkingen zoals deze gaan leiden tot het verkrijgen van de gewenste informatie. We zijn hier met zijn allen bereid tot het geven van tips, informatie en feedback, maar dan moeten we wel voorzien worden van juiste en gedetailleerde informatie. Mijns inziens hebben zowel Serge en ik de vraag juist beantwoord, en ook vragen gesteld die wat meer licht in de duisternis zouden kunnen scheppen. Ik vind het plaatsen van een zin zoals hierboven, waarbij de nadruk gelegd wordt op MET, hier niet op zijn plaats.
Groeten,
Patrick
Patrick
Nou hier is tie dan, diegene met ervaring :smurf:
3 mannen dat verklaard een hoop.
In de cichliden wereld, want dat zijn kersebuiken is het vaak 1 man per soort. Van jouw 3 mannen zal er één zijn die "de baas" is, de rest is ondergeschikt en bleker van kleur.
Het veranderen van kleuren is heel normaal bij cichliden, een vis die de baas is zal vaak veel mooier van kleur zijn, dan de vissen die het onderspit delven. Haal je "de baas" uit de bak zal je zien dat een andere de rol overneemt en spontaan van kleur veranderd.
Mijn advies probeer 2 mannen te verwisselen voor 1 vrouw, maar houd er rekening mee dat ze heel moorddadig kunnen zijn naar andere vissen als er jonge kersebuikjes zijn.
3 mannen dat verklaard een hoop.
In de cichliden wereld, want dat zijn kersebuiken is het vaak 1 man per soort. Van jouw 3 mannen zal er één zijn die "de baas" is, de rest is ondergeschikt en bleker van kleur.
Het veranderen van kleuren is heel normaal bij cichliden, een vis die de baas is zal vaak veel mooier van kleur zijn, dan de vissen die het onderspit delven. Haal je "de baas" uit de bak zal je zien dat een andere de rol overneemt en spontaan van kleur veranderd.
Mijn advies probeer 2 mannen te verwisselen voor 1 vrouw, maar houd er rekening mee dat ze heel moorddadig kunnen zijn naar andere vissen als er jonge kersebuikjes zijn.
-
martijn 1981
Onderwerp auteur - 0-200

dat jullie mij goede informatie hebben gegeven weet ik en het was niet de bedoeling mensen te beledigen oid met het dik gedrukte.
Mijn ervaring op en ander forum is dat er heel veel gezegd werd wat gewoon niet klopte. mijn excuus hiervoor.
Ik wou duidelijk van iemand horen wat te doen en dat is gebeurd.
Mijn ervaring op en ander forum is dat er heel veel gezegd werd wat gewoon niet klopte. mijn excuus hiervoor.
Ik wou duidelijk van iemand horen wat te doen en dat is gebeurd.
-
martijn 1981
Onderwerp auteur - 0-200

MET was ook niet bedoeld om te zeggen dat de 2 eerste reacties geen ervaring hebben met kersenbuiken .
Met was bedoeld als wie heeft dit ook gehad
Met was bedoeld als wie heeft dit ook gehad
Dan is het je vergeven lijkt me.
Wij als beheer proberen er zoveel mogelijk voor te waken dat er geen totale onwaarheden vertelt worden. Ik weet dat het op andere forums er soms anders aan toe gaat, als je hier wat vaker komt zul je merken dat de sfeer heel anders is hier en alles goed bedoeld is.
Wij als beheer proberen er zoveel mogelijk voor te waken dat er geen totale onwaarheden vertelt worden. Ik weet dat het op andere forums er soms anders aan toe gaat, als je hier wat vaker komt zul je merken dat de sfeer heel anders is hier en alles goed bedoeld is.
gij zijt vergeven geworden. Ik heb ook enige ervaring met kersenbuiken, waar zelfs de vrouwtjes mans genoeg kunnen zijn om een mannetje met te weinig ballen de dood in te jagen. Drie mannen op een kamer gaat hoogstwaarschijnlijk tot problemen leiden...
Groeten,
Patrick
Patrick
Ik heb er zelfs ervaring mee dat het dominantste mannetje ( ik had 2 koppels in mijn bak zitten) ook het vrouwtje van het andere mannetje voor zichzelf hield en joeg dus steeds het 2de mannetje de planten in zodat deze helemaal van kleur verschoten bij de verwarming aan de andere kant van de bak hing...
en echt mijn bak is groot genoeg voor 2 koppels maar ze tolleren elkaar gewoon niet...dus heb nu een ander blij gemaakt met het koppel.
Dus ik denk dat t echt wel met het verjagen te maken heeft.
en echt mijn bak is groot genoeg voor 2 koppels maar ze tolleren elkaar gewoon niet...dus heb nu een ander blij gemaakt met het koppel.
Dus ik denk dat t echt wel met het verjagen te maken heeft.
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...