het ironische is: ik heb ook al regelmatig een balts. niet dat het vrouwtje zin heeft.....
mooi gezicht, het mannentje wordt dan heel licht, en tilt zijn kop en staart op. een soort u vorm en zijn vinnen en staart kleuren ineens blauw. af en toe duwt hij tegen de zijkant. een paar keer proberen en dan geeft hij het weer op.
is dan echt in 2 tellen weer donker.
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
ik heb wel stroming, maar niet zo hard als op het filmpje. bij mij willen ze ook om de een of andere reden niet in de stroming. misschien omdat het nakweek is. als ik naar mijn ervaringen kijk zeg ik geen probleem. ik heb ze ook bij goerami's gahad en ook nooit problemen gehad.
dat kan wel hoor, daar heb je de stromingspompen voor. alleen voor je planten is het niks.
aquarium 60x20x30
ja als de stroming zo hard was zaten al me vissen en planten aan de ruit vast geduwt. maar jij zegt dat het geen probleem is als je geen stroming hebt?
je hebt altijd stroming van je pomp. ik zeg niet dat ik gelijk of ongelijk hebt, dit is mijn ervaring.
mijn advies, kijk in de winkel waar ze voornamelijk zitten. zitten ze vooral op of om de pomp hebben ze meer behoefte aan stroming. hangen ze ergens aan de ruit of bodem is een 'gewone' stroming voldoende. ik denk dat dat vooral door de nakweek komt.
aquarium 60x20x30