Stiphodonvraagjes

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Stiphodonvraagjes

Bericht door Laurens »

Ik wil binnenkort dan eindelijk mijn Stiphodon ophalen, dat zouden er om te beginnen vier moeten worden. Mijn bak is er nu wel klaar voor geloof ik.
Ik vraag me alleen af of de verhouding man/vrouw veel uitmaakt, het gaat om een bak van 80cm. Het punt is namelijk dat er niet veel vrouwtjes zijn, en de mannetjes zijn natuurlijk ook veel mooier :D heeft er iemand ervaring met zoveel mannetjes zonder vrouwtjes?

Dan vraag ik me nog af; zijn dit nou echt algeneters, of eten ze aufwuchs zoals de Balitorinae?

En als laatste: ik heb ze al gezien, en ze lijken heel erg op de S. atropurpureus en de S. rutilaureus (of iig ze lijken op wat Google Afbeeldingen op die namen laat zien). Welke van de twee zijn ze dan waarschijnlijk? Ik meen me nl. te herinneren dat één van beide enorm zeldzaam is...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Stiphodonvraagjes

Bericht door Kees »

Dit visje nog nooit gezien en kan je vragen dus ook niet beantwoorden.
Maar.... wat een bijzondere vis is dit!
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Medemblikker
0-200
0-200

Bericht door Medemblikker »

Mijn compliment voor deze vis als je deze wilt houden.

ik blijf je het andwoordt schuldig maar ik moet zeggen een zeer mooie vis.
kan je eventueel later er een special over maken met je ervaringen e.d...?

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Ja ik vind het ook prachtige vissen Afbeelding @ andere Laurens ( :mrgreen: ), ik zou zeggen hou mijn fotoalbum in de gaten.
Ik weet dat Stefan ook een soort uit dit geslacht heeft, die duikt vanzelf wel weer op en vindt dit topic, denk ik :mrgreen:
Klaar om info te spuiten en absorberen!

deefdeef
0-200
0-200

Bericht door deefdeef »

Ik heb me er ook eens in verdiept, want ik wil ze ook graag eens gaan houden. Als mijn corý;s weg zijn.
Volgens mijj zijn ze moeilijk in de handel verkrijgbaar.

Wat ik heb kunnen vinden zijn het aufwuchs-eters en moeten dus ook gevoerd worden met visvoer dat ook dierlijke bestanddelen bevat. Op een ander forum waar ik vaak kom, zijn een paar leden die ervaring met deze vissen hebben.

Medemblikker
0-200
0-200

Bericht door Medemblikker »

ik heb een beetje te rweinig ervaring kwa aquaria dus ik neem ze als ik wat meer ervaring heb e.d. maar ze zitten in me koppie.

wil graag eerst keer een koppeltje vormen met alles erop en eraan voor de kweek...

mijn LFS had fout gemaakt met Ramirezi's en nu 2 mannen zodoende (zijn vriendjes)

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

@Laurens: dat heb je heel goed door :P
natuurlijk sta ik altijd klaar om vragen over dit geslacht te beantwoorden.

ik heb zelf 4 mannen en 2 vrouwen gehad en dat ging opzich prima al zijn de mannen wel iets territoriaal.
en was het dus altijd druk omdat ze allemaal achter elkaar aangingen behalve eentje, dat was de baas en die werd niet achterna gezeten.
nu zijn er van dat groepje van 6 nog maar 3 over, eentje was al zwak dat ik 'm kocht en die was herstellende mja, toen kreeg ik nieuwe visjes erbij en was het snel bekeken :( (niet goed nagedacht)
later zijn er ook nog 2 gaan hemelen.
maar de 3 die er nu in zitten maken het prima. zijn mooi van kleur, goed volle buik dus dat gaat top.
het zijn nog 2 mannen en 1 vrouw.

ze eten hier practisch alles, droogvoer, diepvries en levend. vooral rode mug zag ik ze genieten.
terwijl ik dat nu niet meer geef omdat ik juist denk dat dat die 2 heeft omgebracht....
maar ze nemen het wel.

je hebt wel een stuk zandbodem en paar platte stenen nodig want daar maken ze hun holen onder.
weet niet wat ze zonder zouden doen.

verder is de precieze soort moeilijk te bepalen is namelijk weinig over bekend.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom