rio240

Plaats reactie

Onderwerp auteur
jean-paul
200-400
200-400

rio240

Bericht door jean-paul »

Hierbij mijn rio240 - nu 3 weken draaiende
Afbeelding

Visbestand: 8 corydoras panda, 4 otocinclus affinus, ongeveer 50 (!) chinese danio's. Zou dat teveel zijn?
Groetjes, Jean-Paul

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: rio240

Bericht door Kevin »

Als je het in aantallen bekijkt zou je zeggen dik 60 vis is wel veel, maar die danio blijft vrij klein natuurlijk. Houd je waterwaardes goed in de gaten, dan kun je een hoop problemen voor zijn.

De alg begint ook al aardig op de stenen zie ik.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Coby

Bericht door Coby »

Je bak ziet er goed uit Jean-Paul, plantjes staan er ook allemaal mooi bij. :)

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

jean-paul schreef: ongeveer 50 (!) chinese danio's. Zou dat teveel zijn?
Heb je die vissen gratis erbij gekregen? :wink: Als je ze zelf gekocht hebt dan is de vraag "Zou dat teveel zijn" een beetje mosterd na de maaltijd...Maar wel een mooie school... Je hebt er voor de rest geen reuzenvissen bijzwemmen, dus zal het wel gaan in een 120cm bakkie.

Als rechts en links die planten eenmaal grote bossen zijn, lijkt me dat een prachtig gezicht, met zo'n zwermpje erin
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Onderwerp auteur
jean-paul
200-400
200-400

Bericht door jean-paul »

Ik had voorheen een 60 cm bakje met 10 danio's, maar zoals dat gaat bij konijnen, zo gaat het ook bij danio's :lol:
Dus eerst de danio's verdeeld over een tweede klein bakje, en dan maar een grotere bak gekocht. Ik wist wel niet dat het er al zoveel waren! :D
Wat de alg betreft: het is al wat verminderd, maar je hebt gelijk: ik hou de waterwaarden angstvallig in het oog, al is alg bij een opstartende bak niet abnormaal. Mochten de danio's nog verder kweken, dan zal ik een deel gratis weggeven. :D
Groetjes, Jean-Paul

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

50 :shock:

Zal best goed gaan, wat Patman al zei, verder zitten er geen grote aantallen of vissen in. Mijn eigen Mbuna zijn al druk, maar ik denk dat je bij jouwbak spontaan hoofdpijn krijg van het gekrioel :)

Je hebt wel een probleem als je nog uitbreiding van je bestand wilt, er zijn niet veel soorten die tegen dat soort drukte kunnen :D

Onderwerp auteur
jean-paul
200-400
200-400

Bericht door jean-paul »

Serge schreef:50 :shock:

Zal best goed gaan, wat Patman al zei, verder zitten er geen grote aantallen of vissen in. Mijn eigen Mbuna zijn al druk, maar ik denk dat je bij jouwbak spontaan hoofdpijn krijg van het gekrioel :)

Je hebt wel een probleem als je nog uitbreiding van je bestand wilt, er zijn niet veel soorten die tegen dat soort drukte kunnen :D
De drukte valt wel mee, al is het bij het voederen een waar feest! Hoofdpijn heb ik er nog niet van gekregen :lol:
Verder uitbreiden doe ik zeker niet. Chinese danio's zijn inderdaad erg druk, maar toen ik met m'n 60 cm bakje starte wist ik dat nog niet en nu wil ik die leuke visjes zeker nog niet wegdoen.
Groetjes, Jean-Paul