Plaatsing in- en uitstroom hoek aquarium
Plaatsing in- en uitstroom hoek aquarium
Ik heb sinds kort een hoekaquarium waar ik met een extern filter in wil gaan filteren. Nu heb ik zelf nog geen ervaringen met hoekaquaria maar op welke manier kan ik het beste de in- en en stroom stellen om de beste doorstroming te krijgen in mijn aquarium? Zijn er mensen met ervaringen die het antwoord zo voor mij hebben?
Re: Plaatsing in- en uitstroom hoek aquarium
Welkom op AquaforA.
Denk dat je een beetje moet proberen en kijken wat de stroming doet, het is ook afhankelijk van je inrichting die een stroming kunnen belemmeren.
Denk dat je een beetje moet proberen en kijken wat de stroming doet, het is ook afhankelijk van je inrichting die een stroming kunnen belemmeren.
Re: Plaatsing in- en uitstroom hoek aquarium
Ik heb ook een hoekbak, met zo'n ronde voorruit.
De afvoer richting de ilter heb ik precies in de hoek van de bak zitteen.
De uitstroom van de filter heb ik een hele tijd via 2 aan elkaar gekoppelde eheim buisjes over 1 lengte van de bak gehad. Zo'n eheim pijpje met van die gaatjes erin.
Sinds kort heb ik op de uitroom van de filter een eheim diffusor zitten, en die is gekoppeld op mijn externe filter, en die staat op de stand wave ingesteld, die geeft een mooi effect met die luchtbelletjes door de bak, je kunt op zien dat de stroming mooi door de hele bak verdeeld word.
De afvoer richting de ilter heb ik precies in de hoek van de bak zitteen.
De uitstroom van de filter heb ik een hele tijd via 2 aan elkaar gekoppelde eheim buisjes over 1 lengte van de bak gehad. Zo'n eheim pijpje met van die gaatjes erin.
Sinds kort heb ik op de uitroom van de filter een eheim diffusor zitten, en die is gekoppeld op mijn externe filter, en die staat op de stand wave ingesteld, die geeft een mooi effect met die luchtbelletjes door de bak, je kunt op zien dat de stroming mooi door de hele bak verdeeld word.
Juwel trigon 350