Ik heb sinds een tijdje ontdekt dat er hele kleine witte beestjes op het wateroppervlakte zitten. Het worden er alleen maar meer. Ze springen wat heen en weer op het water. Ze zijn heel klein en lijken wel wat op kleine witte spinnetjes. Weet iemand misschien wat ze zijn? En of ze kwaad kunnen? En hoe er vanaf te komen?
IK heb namelijk ook een aantal vissen die last hebben van jeuk (schuren). Ik heb al een aantal keer behandeld met eSHa 2000. Ik vraag me af of deze witte spinachtige beestjes er wat mee te maken kunnen hebben. Hoewel ik ze alleen op het wateroppervlak zie, weet ik niet zeker of ze ook daadwerkelijk in het water komen.
Als je niet weet wat het is, is het lastig te bestrijden.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, of een idee heeft wat het mogelijk kan zijn. Alvast bedankt
groetjes Sandra
witte kleine spinachtige beestjes op wateroppervlakte
-
little_star_orion
Onderwerp auteur - 0-200

-
2MBakk
Re: witte kleine spinachtige beestjes op wateroppervlakte
heb je daar misschien ook een foto van?
wel appart, nog nooit meegemaakt .
wel appart, nog nooit meegemaakt .
-
little_star_orion
Onderwerp auteur - 0-200

Ze zijn nogal erg klein dus ik ben bang dat je op een foto niet erg veel details kunt zien, behalve een witte/gele vlek. Ze hebben wel 2 "antenne-achtige" dingen op hun kop.
Ik heb inmiddels ergens iets gelezen over springstaartjes. Ik heb een vermoeden dat dit ze zijn. Maar ze zijn zo klein dat het niet eens te zien is hoeveel "pootjes" ze hebben. Ze springen in ieder geval vrolijk over het wateroppervlak en langs de rand van het aquarium op het glas. Ze zitten ook op plekken waar alggengroei is, daar lijken ze van te eten.
groetjes Sandra
Ik heb inmiddels ergens iets gelezen over springstaartjes. Ik heb een vermoeden dat dit ze zijn. Maar ze zijn zo klein dat het niet eens te zien is hoeveel "pootjes" ze hebben. Ze springen in ieder geval vrolijk over het wateroppervlak en langs de rand van het aquarium op het glas. Ze zitten ook op plekken waar alggengroei is, daar lijken ze van te eten.
groetjes Sandra
Ik heb dit ook gehad, nu zie je ze bijna niet meer, ik heb er bijlzalmpjes en halfsnavelbekvisjes bijgezet, en ik heb het idee dat deze oppervlaktevissen ze allemaal hebben opgegeten
Juwel trigon 350