Vraag over een staanplek van en aquarium.
Vraag over een staanplek van en aquarium.
Ik wil binnekort graag een rio180 kopen en in de huiskamer zetten,
De vloer is van hout, en de vloer veert een beetje, de vloer is getest om schimmel etc, de steunbalken zijn nog in orde. Maar ik twijfel nog wel.
op de plek waar de aquarium komt staat een kast, heb daarop een bak water gezet om te kijken hoe er het water heen en weer gaat wanneer ik er bij langsloop op een normaale manier, het water gaat hierdoor wel redelijk in beweging..
ik vraag me af of er meer mensen zijn die hun aquarium op een houten vloer hebben staan. en wat jullier ervaring hiermee is...
De vloer is van hout, en de vloer veert een beetje, de vloer is getest om schimmel etc, de steunbalken zijn nog in orde. Maar ik twijfel nog wel.
op de plek waar de aquarium komt staat een kast, heb daarop een bak water gezet om te kijken hoe er het water heen en weer gaat wanneer ik er bij langsloop op een normaale manier, het water gaat hierdoor wel redelijk in beweging..
ik vraag me af of er meer mensen zijn die hun aquarium op een houten vloer hebben staan. en wat jullier ervaring hiermee is...
Re: Vraag over een staanplek van en aquarium.
ja de mijne staat op een houten en nogal oude vloer,
en het water beweegt ook aardig als je er langs loopt.
maar het gaat goed hier, dat hou je toch met hout.
zolang je bak waterpas staat moet het volgens mij goed gaan
en het water beweegt ook aardig als je er langs loopt.
maar het gaat goed hier, dat hou je toch met hout.
zolang je bak waterpas staat moet het volgens mij goed gaan
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
Kun je er geen stempel onderzetten om het ergste op te vangen? Beter voor het glas is een zo stabiel mogelijke ondergrond, je weet nooit als je is een slechte glasplaat treft heeft ie niet veel nodig om te barsten.
misschien moet ik onder de vloer om wat balkjes rechtop onder de plek van de aquarium te plaatsen, ben echt bang dat de toekomstige rio180 het niet gaat houden, de bak komt trouwens als doorkijkbak met de zeikant tegen de muur. hierdoor gammelt de bak nog meer als dat hij met z´n lengte tegen de muur staat.
Als je onder de vloer kan zou ik zeker even wat stempels plaatsen, of stoeptegels bijv. om de balken te onderstutten.
Hij staat dus eigenlijk maar op 1 balk dan?
Hij staat dus eigenlijk maar op 1 balk dan?
ik denk indd dat hij op 1 balk staat, omdat de aquarium in de breedte van de kamer staat..
Ik mis eigenlijk in dit probleem op wat voor een onderstel kom het aquarium eigenlijk te staan?
Onderstel is zeker zo belangrijk, ik ben er vanuit gegaan eigenlijk dat hij een Rio meubel er bij neemt. Die dient toch wel redelijk stevig te staan om zijn sterkte te behouden.
Goeie Holger
Xander kun je onder de vloer bij jou? Dan zou ik eerst is kijken op hoeveel vloerbalken hij dan zou komen te rusten.
Van wat voor materiaal is de afwerking (vloerbedekking) van je vloer?
Goeie Holger
Xander kun je onder de vloer bij jou? Dan zou ik eerst is kijken op hoeveel vloerbalken hij dan zou komen te rusten.
Kevin schreef:Onderstel is zeker zo belangrijk, ik ben er vanuit gegaan eigenlijk dat hij een Rio meubel er bij neemt. Die dient toch wel redelijk stevig te staan om zijn sterkte te behouden.
Goeie Holger![]()
Er komt zowiezo een bijpassend meubel bij, zal dan een juwel rio180 of 240 worden,
ik geloof dat de aquarium zowiezo op een vloerbalk komt te staan, dat kan ik namelijk horen aan het soort geluid dat ik hoor als ik even op die plek stamp in vergelijking met sommige andere plekken..
over de houten vloer ligt een laminaatvloer (goedkope) met als ondervloer de standaard groene platen.
Dit blijft een gok zonder eerst is even onder de vloer te kijken, voor het zelfde geld heb je houtrot en dan is die balk lang zo sterk niet meer.
een jaar geleden is de vloer gecontroleerd, dus er mag geen rot zitten-, waar ik me eigenlijk zorgen over maak is dat de vloer een klein beetje veertKevin schreef:Dit blijft een gok zonder eerst is even onder de vloer te kijken, voor het zelfde geld heb je houtrot en dan is die balk lang zo sterk niet meer.
Zoals gezegd zou ik dat oplossen door enkele balken te stutten onder en rond het aquarium, stoeptegels bijvoorbeeld.