Bacteriën

Plaats reactie

Onderwerp auteur
adje
0-200
0-200

Bacteriën

Bericht door adje »

Hoe snel kunnen (goede) bacteriën zich vermeerderen. bijvoorbeeld, als je twee keer in de week je bak (80 liter)met vers water ververst kunnen de bacteriën dat bijhouden. Blijf er dan genoeg bacteriën over om het water leefbaar te houden voor je vissen en planten.

Timothy
1000+
1000+

Re: Bacteriën

Bericht door Timothy »

De bacteriën gaan vooral in je filter zitten. Het water 2 keer per week verversen is best veel.
Wat is je bezetting?
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

Onderwerp auteur
adje
0-200
0-200

Bericht door adje »

ik heb zelf niet zo veel vissen in mij bak. 10 Corydoras pygmaeus, 4 khuli en 2 knorgoeramie en wat garnaaltjes. Die vraag kwam van het weekend bij mij op toe ik mij bak aan het verversen was. :D

jari4now

Bericht door jari4now »

Daar je baccies vooral in je filter zitten en minder in je water, kan het geen kwaad.
In de discuswereld wordt er met jonge vissen vaak dagelijks 30% ververst en kwekers doen het zelfs dagelijks 80%, de baccies zitten toch in het filter.

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

bacteriën zitten ook op al het andere in een aquarium, zoals de bodem en op de planten en de stenen en in het water. Je kunt volgens mij wel teveel verversen, en als je dagelijks 80% ververst, dan moet je dat wel volhouden denk ik. Als je dan een weekje overslaat, dan kunnen er wel acute problemen ontstaan...
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

jari4now

Bericht door jari4now »

Patman schreef:bacteriën zitten ook op al het andere in een aquarium, zoals de bodem en op de planten en de stenen en in het water. Je kunt volgens mij wel teveel verversen, en als je dagelijks 80% ververst, dan moet je dat wel volhouden denk ik. Als je dan een weekje overslaat, dan kunnen er wel acute problemen ontstaan...
Klopt Pat, daarom wordt dagelijks 80% ook alleen door discus"kwekers"gedaan...en vaak gaat dat vol automatisch.

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

jaja, dat begreep ik. daarom dat ik zeg, dat je dat wel consequent moet volhouden.
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

jari4now

Bericht door jari4now »

Overigens doen zij het wel in een "kale" bak.....