aqaurium te dichtbevolkt ??

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
aqua-leek
0-200
0-200

aqaurium te dichtbevolkt ??

Bericht door aqua-leek »

hoi, ik (of eigenlijk de kids) heb een aquarium gekocht van 20x30x20 diepte breedte hoogte, is natuurlijk vrij klein, maar moesten natuurlijk paar visjes in, ik vond 2 guppies en 2 kleine (soort goudvis alleen kleiner) genoeg, totdat oma met nog een goudvis aan kwam zetten ;-) ,sinsdien is het water na 1 dag al troebel en na 3 dagen kan je er echt niet meer doorheen kijken, komt dit door overbevolking of denken jullie dat er een ander probleem is, ik heb geen luchtpompje ,weet uberhaupt niet of dat nodig is ,ik zie de vissen ook niet naar de oppervlakte gaan voor zuurstof (dat was de graadmeter van de dierenzaak),er staat 1 plantje in en er ligt gewoon grind op de bodem ,geef ze 2 maal daags een beetje eten ,ze staan in het midden van de kamer dus geen extreme zon , of zijn goudvissen gewoon enorme troepmakers en moet ik het op de koop toe nemen en de bak na 2 dagen verversen ?? ik heb totaal geen ervaring met vissen maar zou het lullig vinden dat doordat ik iets verkeerds doe met die beesten ze een rot leven hebben in ons aqaurium.

ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen leren

Groet Michel

Timothy
1000+
1000+

Re: aqaurium te dichtbevolkt ??

Bericht door Timothy »

Dag Michael,

die Goudvis zou ik zelf teruggeven aan de winkel voor wat voer ofzo.
Dit is namelijk een zeer grote vervuiler. Maar het zeker een klein bakje. Garnalen zijn misschien een betere optie voor dit bakje.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

Onderwerp auteur
aqua-leek
0-200
0-200

Bericht door aqua-leek »

okee, bedankt voor je snelle reactie ,

dus het is geen probleem van geen pomp of geen filter ,en kan je mij misschien vertellen wat dan een beetje de graadmeter is van hoeveelheid vis qua grootte van de bak ? zal iig die goudvis terug gaan geven aan de viswinkel, das stap 1 iig, kijken of het dan werkt ;-)

zijn garnalen qua verzorging en onderhoud hetzelfde als vissen en kan je ook garnalen bij vissen zetten ?

groet Michel

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

De basisregel is 1cm volwassen vis per liter bak, maar dat is erg ruwweg. In zo'n bak gewoon 2 soorten vis of garnaal, en beide max 3cm.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
aqua-leek
0-200
0-200

Bericht door aqua-leek »

oke bedankt ,zou het dan zo moeten zijn dat je het water veel minder moet verversen omdat het evenwicht beter is ?

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Niet per sé, maar misschien van tevoren je ververs-water extra aanpassen op de waardes van je bak, of zorgen dat je bak de waardes heeft van het kraanwater en daar dieren bij kiezen.
Klaar om info te spuiten en absorberen!