Ik wil deze kopen alleen ik vraag me af of hij blijft drijven uit zichzelf of moet je hem vastmaken met een draadje om hem te laten zweven
2de vraag wordt het later een pest bijvoorbeeld als een paar takjes afbreken dat hij ergens anders op vast blijft haaken en daar overheen groeit
3de vraag heeft 1 van jullie over deze plantje voordelen of nadelen te zeggen
dankjullie wel
Riccia fluitans
Riccia fluitans
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
Re: Riccia fluitans
volgens mij heb ik deze ook gehad.
helaas heb ik het doosje niet meer dus weet niet meer exact of het dezelfde was
99% zeker dat het hem wel was hoor.
op het begin aan een steen gebonden, maar dat ging niet echt super had ik zelf het idee, wou niet echt lekker gaan. daarna als drijfplant maar vond hem niet mooi. dus toen weg gedaan.
ik had hem dus weg gedaan, maar als het kleinste beetje in de bak achter blijft zal het al snel weer gaan groeien, en zie je al snel weer nieuwe stukjes in de bak drijven.
op dit moment laat ik het maar gewoon lekker gaan.
helaas heb ik het doosje niet meer dus weet niet meer exact of het dezelfde was
99% zeker dat het hem wel was hoor.
op het begin aan een steen gebonden, maar dat ging niet echt super had ik zelf het idee, wou niet echt lekker gaan. daarna als drijfplant maar vond hem niet mooi. dus toen weg gedaan.
ik had hem dus weg gedaan, maar als het kleinste beetje in de bak achter blijft zal het al snel weer gaan groeien, en zie je al snel weer nieuwe stukjes in de bak drijven.
op dit moment laat ik het maar gewoon lekker gaan.
Re: Riccia fluitans
Ja, riccia blijft drijven. En zal er alles aan doen om te blijven drijven
Het losse spul schep is nog wel eens weg, maar vaak blijven er toch mooie plakjes over die drijven
Een pest... nou, niet zo erg als dat eendekroos... daar heb je weinig van nodig om binnen de kortste keren een volle waterspiegel te hebben. Riccia heeft daar geen last van (Jammer genoeg). Het groeit niet snel genoeg om tot een pest te worden.
voor en nadelen.
Voordeel: Je kan het licht op een natuurlijke manier dempen en jonge visjes (voor zover aanwezig) vinden een toevluchtsoord in dit soort plantjes.
Nadeel: Niet echt aanwezig. Als de waterspiegel is volgegroeid dan is er weinig gasuitwisseling, en dat is ook niet best. Ik heb het zelf met dat kroos... Als de waterspiegel is volgegroeid dan hangen de platys bovenin... schep ik de helft weg, dan vertonen ze dat gedrag niet. Dus neem ik aan dat het toch de gasuitwisseling bemoeilijkt..
Een pest... nou, niet zo erg als dat eendekroos... daar heb je weinig van nodig om binnen de kortste keren een volle waterspiegel te hebben. Riccia heeft daar geen last van (Jammer genoeg). Het groeit niet snel genoeg om tot een pest te worden.
voor en nadelen.
Voordeel: Je kan het licht op een natuurlijke manier dempen en jonge visjes (voor zover aanwezig) vinden een toevluchtsoord in dit soort plantjes.
Nadeel: Niet echt aanwezig. Als de waterspiegel is volgegroeid dan is er weinig gasuitwisseling, en dat is ook niet best. Ik heb het zelf met dat kroos... Als de waterspiegel is volgegroeid dan hangen de platys bovenin... schep ik de helft weg, dan vertonen ze dat gedrag niet. Dus neem ik aan dat het toch de gasuitwisseling bemoeilijkt..
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd