Bevruchting Appelslak!

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Roy_Lies
0-200
0-200

Bevruchting Appelslak!

Bericht door Roy_Lies »

Kan er misschien iemand iets meer vertellen over de manier van doen bij de appelslak als ie eitjes gaat leggen , want ik weet dat hij dat boven het water doet en dat doen ze ook .. ze gaan helemaal tot aan de lampkap en daar blijven ze een hele tijd hangen .. Er zijn er 4 serieus actief wat ik heel positief vind maar het nadeel is nu wel da'k nog altijd geen eitjes heb .. en ze zijn zo toch al elke nacht bezig gedurende een week .. WAT DOE IK NU EIGENLIJK VERKEERD?? mijn waardes zijn in orde .. ik snap het helemaal niet! het zou super zijn moest er iemand mij kunnen helpen

Greetz Lies

Sinds november 2012 is het kweken, verhandelen en officieel zelfs het houden van appelslakken in de hele EU verboden volgens besluitnummer 2012/697/EU

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Bevruchting Appelslak!

Bericht door Kees »

Weet wel dat appelslakken een mannetje en een vrouwtje nodig hebben om voor nazaten te zorgen.
Niet toevallig alleen maar mannetjes of vrouwtjes?
Heb er hier ooit eens 5 in de bak gedaan en had binnen een paar weken nestjes.
Nu haal ik tegenwoordig de nestje weg, worden er mij te veel.
Welkom by the weg :D.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Masbroek
0-200
0-200

Re: Bevruchting Appelslak!

Bericht door Masbroek »

Hallo Roy,

Ik heb in mijn vorige aquarium ook elke keer nestjes gehad van 4 appelslakken. helaas kwam er nooit wat uit of ze bleven niet lang leven. Nu heb ik in mijn nieuwe aquarium ook 4 appelslakken. Ik doe er nu regelmatig een stuk groente in meestal komkommer met een theelepel erin. En binnen een paar weken had ik een nest aan de lampenkap zitten. Ik dacht dat dit ook weer op niets uit liep maar ik heb nu ong. 50-75 appelslakjes in m'n bak. Nu weet ik natuurlijk niet zeker of het aan het voer ligt, maar volgens mij hielp het wel iets. misschien heb je hier iets aan:
http://www.applesnail.net/content/multi ... /dutch.htm