Hallo. Ik zit met een vraag. De kwestie is deze, ik heb corydoras in mijn Juwel Rekord 120 aquarium, afm zijn 101x40x45 (cm) Ik ben niet echt uit op kweken , maar ik heb wel regelmatig eitjes en jongen van mijn favoriete paartje Paleatus Cory's. Ik ben er achter gekomen dat ik veel jongen kwijt raak vanwege de hoogte van mijn bak.
Omdat er ook dwerg goerami's en neon tetras in zitten lijkt het me niet zo goed om de helft van het water uit de bak weg te halen, maar misschien kan ik het hoogte probleem op lossen door de eitjes en jonge cory's die ik tegen kom (nu en in de toekomst) over te zetten naar een plastic guppen kweekbakje. Is dit mogelijk? Ik lees hier wel veel over kweken, maar daar ben ik eigenlijk niet echt op uit. Voor mij zijn het min of meer toeval-treffers en wil ik de kleintjes alleen maar helpen.
Cory-legsel in guppenbakje?
Cory-legsel in guppenbakje?
met licht en liefde, Lizzy
Re: Cory-legsel in guppenbakje?
Het zou kunnen, zie het verslag van Jeto. Je kan de waterspiegel wel laten zakken, dan heb je wel de kans dat de goerami's ook een nest gaan bouwen...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Ha, ja, daar hoefde ik het water niet voor te laten zakken, die zijn alle drie al bezig nestjes te bouwen. Typisch is alleen dat alle drie dwerg goerami's mannetjes zijn....Maar of ze dat zelf ook weten?LauMooij schreef:Het zou kunnen, zie het verslag van Jeto. Je kan de waterspiegel wel laten zakken, dan heb je wel de kans dat de goerami's ook een nest gaan bouwen...
Ik volg het verslag van Jeto op de voet en die van Marja ook. Maar zij zijn doelbewust met kweken bezig en ik spreek van "bedrijfsongevalletjes".
Mijn vraag is ook als het weer gebeurt, of ik ze dan overzetten kan in een guppenbakje.
Jawel, doe het dan wel meteen als het eitjes zijn dat spaart een hoop netjesstress...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
LauMooij schreef:Jawel, doe het dan wel meteen als het eitjes zijn dat spaart een hoop netjesstress...
Ik denk niet, dat de hoogte van de bak zo´n probleem is.
In mijn Juwel 240, worden geregeld Panda´s geboren.
Daar is de hoogte 50 cm.
En die worden ook wel groot.
De meeste eitjes en/of jonge visjes worden de andere vissen opgegeten.
Maar iedere keer overleven er wel een paar.
In mijn Juwel 240, worden geregeld Panda´s geboren.
Daar is de hoogte 50 cm.
En die worden ook wel groot.
De meeste eitjes en/of jonge visjes worden de andere vissen opgegeten.
Maar iedere keer overleven er wel een paar.
Groetjes........
Dag, lieve Ans. Ja, ik weet wel dat het overgrote deel wordt "opgevreten", maar dat zal in de natuur ook wel zo zijn.
Ik zit wel eens gewoon de visjes te observeren, meestal 's avonds laat, dan zijn de corys het actiefs, maar ik heb vast gesteld dat de jongen best wel moeite hebben om naar boven te komen. De drie Pepperpubers zijn nu groot genoeg om op de voorgrond te treden. Maar het laatste jong moest voortdurend onderduiken halverwege de reis naar boven en ik heb hem al een paar dagen niet meer gezien tot mijn spijt. Ik ga vanmiddag de jungle maar eens wat uitdunnen, omdat een van de planten alles aan t overwoekeren is en ik ben benieuwd wat ik nog tegen kom in het groene struikgewas
Ik zit wel eens gewoon de visjes te observeren, meestal 's avonds laat, dan zijn de corys het actiefs, maar ik heb vast gesteld dat de jongen best wel moeite hebben om naar boven te komen. De drie Pepperpubers zijn nu groot genoeg om op de voorgrond te treden. Maar het laatste jong moest voortdurend onderduiken halverwege de reis naar boven en ik heb hem al een paar dagen niet meer gezien tot mijn spijt. Ik ga vanmiddag de jungle maar eens wat uitdunnen, omdat een van de planten alles aan t overwoekeren is en ik ben benieuwd wat ik nog tegen kom in het groene struikgewas
Ik bedoelde ook: opgegeten bij mij in de bak.
Maar dat vind ik ook niet erg.
Ik ben al van 8 naar ruim 40 gegaan.
Gelukkig komt er Dinsdag iemand 10 halen.
Dat dunt weer een beetje uit.
Juist als je hoge planten hebt, hebben ze het makkelijker.
Ik zie vaak, dat ze de afstand naar boven in 2 of 3 etappes doen.
Maar dat vind ik ook niet erg.
Ik ben al van 8 naar ruim 40 gegaan.
Gelukkig komt er Dinsdag iemand 10 halen.
Dat dunt weer een beetje uit.
Juist als je hoge planten hebt, hebben ze het makkelijker.
Ik zie vaak, dat ze de afstand naar boven in 2 of 3 etappes doen.
Groetjes........
Dus jij hebt Panda corys? Misschien ben ik ook wel geinteresseerd, omdat ik hier één enkele panda heb en ik niet weet of ze met Aeneus en/of Paleautus paren. Dit Pandaatje is wel vaak alleen, vind ik.
Ja, net wat ik zei, zo'n 40 stuks.
Allemaal in de grote bak (1.20 mtr.) geboren.
Ik heb ook al eens eitjes in een kleine bak gedaan.
Die zijn uitgekomen en die zijn allemaal groot geworden.
Die heb ik verkocht.
Allemaal in de grote bak (1.20 mtr.) geboren.
Ik heb ook al eens eitjes in een kleine bak gedaan.
Die zijn uitgekomen en die zijn allemaal groot geworden.
Die heb ik verkocht.
Groetjes........
We zouden eigenlijk een keer af kunnen spreken bij elkaar een kopje koffie of thee te drinken en naar onze visjes te kijken, later in het jaar of zo.